کد خبر: ۱۳۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

غسالخانه اموات کرونایی راه‌اندازی شد

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس از راه‌اندازی غسالخانه در شیراز برای اموات کرونایی با فعالیت طلاب جهادی خبر داد.
 حجت‌الاسلام میثم همایی با اشاره به فعالیت جهادی طلاب در مقابله با بیماری کرونا، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، طلاب در گروه‌های مختلف جهادی به فعالیت‌هایی مانند ضدعفونی معابر و وسایل نقلیه، تهیه و توزیع ماسک و توزیع بسته‌های غذایی مشغول شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه قریب ۸۰ گروه جهادی طلاب طی این ایام مشغول به فعالیت هستند، افزود: از این تعداد حدود ۴۰ گروه در شیراز و مابقی در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.

همایی همچنین از راه‌اندازی غسالخانه در شیراز برای اموات کرونایی با فعالیت طلاب جهادی خبر داد و گفت: پیش از این اموات با تیمم به خاک سپرده می‌شدند، اما بر اساس هماهنگی‌هایی که علما و مدیریت حوزه علمیه استان فارس انجام دادند، امروز غسالخانه اموات کرونایی در شیراز راه‌اندازی شد و پس از این خانواده‌های اموات می‌توانند عزیزان خود را با رعایت پروتکل وزارت بهداشت، هرجا که خواستند دفن کنند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه طلاب کار غسل یا تیمم اموات کرونایی را انجام می‌دهند، گفت: حدود ۲۰۰ نفر از طلاب به‌صورت داوطلبانه می‌خواستند که در تجهیز اموات شرکت کنند، اما با گزینش‌هایی که انجام شد در مرحله پایانی ۵۰ نفر از طلاب در این امر مشغول به خدمت هستند.

او ضمن قدردانی از شهرداری شیراز، وزارت بهداشت و مدیر آرامستان شیراز به دلیل همکاری‌هایی که برای دفن و غسل اموات کرونایی انجام دادند، یادآور شد: برای هر یک از اموات چهار نفر از طلاب مشغول فعالیت تجهیز هستند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان