کد خبر: ۱۳۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
فرمانده سپاه فجر فارس:

حضور فعال 74 هزار بسیجی فارس در حوزه تامین سلامت مردم/ آمادگی سپاه فارس برای اختصاص 10 درمانگاه و ایجاد 9 نقاهتگاه

سردار غیاثی گفت: بدون شک ایثار و زحمات خالصانه بسیجیان در فرآیند مقابله با بیماری کرونا یکی از عوامل اصلی مدیریت و شکست این بیماری خواهد بود و این ایثار خالصانه هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد.

به گزارش شیرازه، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر ضمن بازدید از واحدهای تولید محصولات بهداشتی و درمانی از زحمات گروه های جهادی و بسیجیان در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تجلیل کرد.
سردار غیاثی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (علیه السلام) سپاه فجر اقدامات موثری در راستای پیشگیری و درمان کرونا در استان فارس داشته است، گفت: با فعال شدن 3 هزار و سیصد پایگاه مقاومت بسیج در سطح محلات تاکنون بیش از 74 هزار نفر بسیجی بصورت فعال در فرآیند آموزش و آگاهسازی جامعه، رفع آلودگی و ضدعفونی اماکن و معابر شهرها، غربالگری افراد و تولید و توزیع محصولات بهداشتی مورد نیاز بکارگیری شده اند.

حضور فعال 74 هزار بسیجی فارس در حوزه تامین سلامت مردم/ آمادگی سپاه فارس برای اختصاص 10 درمانگاه و ایجاد 9 نقاهتگاه
وی با بیان اینکه درمانگاه بقیه ا... (عج) سپاه بعنوان یکی از 6 مرکز پایش بیماری کرونا در شیراز در حال فعالیت است، گفت: بسیج جامعه پزشکی بعنوان قشر تخصصی حوزه سلامت در قالب انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تشکیل تیم های مراقبت پزشکی کرده و بیش از 775 نفر از اعضای این قشر برای حضور در عرصه مقابله با بیماری کرونا اعلام آمادگی کرده اند.
وی با تقدیر از تلاش های کادر بهداشت و درمان استان فارس، خاطرنشان کرد: 10 درمانگاه بسیج استان فارس برای کمک به مقابله با بیماری کرونا آمادگی دارند و همچنین پیش بینی های لازم برای ایجاد 9 نقاهتگاه در صورت نیاز انجام شده است.
فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه بسیج فارس و سازمان اطلاعات سپاه فجر برخورد قاطعی با موضوع احتکار اقلام بهداشتی و کارگاه های تولید محصولات بهداشتی غیراستاندارد داشته اند، گفت: از زمان بروز بیماری کرونا بیش از 60 هزار لیتر الکل و 145 هزار عدد ماسک توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشف شده است.
وی با بیان اینکه سپاه فجر تاکنون 20 هزار بسته معیشتی و 2 هزار بسته بهداشتی بین اقشار نیازمند استان فارس توزیع کرده است، خاطرنشان کرد: بیش از 1 میلیون ماسک بهداشتی توسط پایگاه های مقاومت بسیج و با نظارت شبکه بهداشت تولید و در بین مردم توزیع شده و سپاه فجر اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای حل مشکلات کارگاه های تولیدکننده مواد ضد عفونی کننده داشته که در همین راستا یک کارخانه تولید ماده ضدغفونی کننده نیز در مرحله تولید آزمایشی قرار  گرفته است.
سردار غیاثی در دیدار با جمعی از اعضای گروه های جهادی بسیج ضمن تجلیل از روحیه جهادی و زحمات بسیجیان استان فارس، گفت: بدون شک ایثار و زحمات خالصانه بسیجیان در فرآیند مقابله با بیماری کرونا یکی از عوامل اصلی مدیریت و شکست این بیماری خواهد بود و این ایثار خالصانه هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد.

نظرات بینندگان