کد خبر: ۱۳۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

عزیزان هنرمند تلاش کنند حضور در فضای مجازی را تقویت کنند

آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی پیامی خطاب به هنرمندان صادر کرد.
به گزارش شیرازه، پیام آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درود می‌فرستیم به روح پاک و مطهر سید شهیدان اهل‌قلم، شهید سید مرتضی اوینی که سالروز شهادت آن بزرگ‌مرد و هفته هنر انقلاب اسلامی را در این ایام گرامی می‌داریم.

مسلماً شهید آوینی برای اینکه عرصه هنر انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارد، نوآوری‌هایی داشت، که من ضمن عرض ادب به همه هنرمندان عزیز کشورمان به‌ویژه هنرمندان استان هنر خیز فارس، می‌خواهم از محضر آنان خواهشی داشته باشم و آن این است؛ شهید آوینی جدای از آنکه هنرمند بود، نوآوری‌هایی در عرصه هنر، سینما و اجتهاد جدید او در باب هدف سینما و فلسفه سینما و رسانه مهم بود، یعنی اگر هنرمندی را، یک کمال بدانیم که این‌گونه نیز است فیلسوف هنر بودن نیز یک کمال است و شهید اوینی فیلسوف هنر انقلاب اسلامی بود.

می‌خواهیم در نگاه فلسفی هنرهای متداول در بین خود را بازنگری و بازشناسی کنیم، گاهی انسان افرادی را می‌بیند که ازنظر ذوق هنری قابل‌تجلیل و تقدیر هستند اما چون فلسفه هنر خود را نمی‌شناسند، هنر آنان جلوه نمی‌کند و نمی‌تواند رسالت هنر خود را در سطح ملی و بین‌المللی به دوش بکشد، خواهش من از عزیزان هنرمند استان فارس این است که درزمینهٔ فلسفه فعالیت‌ها را بیش ازآنچه است انجام دهند و میدان‌دار باشند و سخن بگویند و همچنین دیگران را نیز به سخن گفتن دعوت کنند، این موضوعی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

همان‌طور که درگذشته ادبیات خود، سبک‌های خراسانی، عراقی و هندی داشته‌ایم که بسیاری از آنان نیز در بین شاعران فارس به اوج رسیده است، می‌خواهیم پس‌ازاین، سبک‌ها و روش‌هایی درزمینهٔ های مختلف هنر در فارس و شیراز که مرکز هنر بوده را شاهد باشیم.

نکته دیگری که عرض می‌کنم این است که ما در روزگاری قرار داریم که هنر باید در رسانه و در ارتباط با رسانه بیشتر قرار بگیرد فعالیت در رسانه و تولید محتوای های رسانه‌ای هم یک کار هنری است که باید بر روی آن تلاش شود.

مقام معظم رهبری امسال نیز فرمودند قوت در فضای مجازی را ملاک قدرتمندی کشور می‌دانیم، اگر این‌گونه است هنرمندان مانند رزمندگان و گروه‌های پزشکی که اکنون در میدان هستند، باید عرصه نبرد خود را به‌خوبی بشناسند، در این دوره قرنطینه‌ای که پیش‌آمده و محدودیت اجتماعی وجود دارد، عزیزان هنرمند تلاش کنند حضور در فضای مجازی را تقویت کنند و تجربه کنند، چراکه بسیاری از هنرمندان  یک جهانی هستند اما در گوشه‌ای نشسته‌اند، این‌ها باید خود را در عرصه فضای مجازی عرضه کنند و میدان‌داری کنند، عزیزانی که در این زمینه تخصصی دارند تلاش کنند.

باید در این فضایی که اکنون محدودیت اجتماعی داریم از کانال دوربین و رسانه برای دیگران محتوا پخش‌کنیم و قوت کشور را درزمینهٔ تولید محتواهای چندرسانه‌ای و مربوط به فضای مجازی افزایش دهیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان