کد خبر: ۱۳۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
نیمه شعبان متفاوت امسال؛

طنین "یا مهدی ادرکنی" استان فارسی ها در شب نیمه‌شعبان/ مردم جشن را در منازل برگزار کردند

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و ممنوعیت تردد مردم در اماکن مقدسه، مراسم نیمه شعبان امسال متفاوت از سال‌های دیگر است، امسال جشن‌‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و سایر اماکن متبرکه و مقدسه برگزار نمی‌شود و مردم باید به‌صورت مجازی این جشن‌ها را از طریق فضای مجازی دنبال کنند و درواقع امسال بیشترین حضور دل‌ها را شاهد خواهیم بود.
   پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ چند وقتی ‌ است کرونا به ایران رسیده و بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

 در پی شیوع ویروس کرونا در کشور؛ ممنوعیت تردد مردم در اماکن مقدسه، برگزار نشدن جشن‌های خیابانی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام شد که در همین راستا جشن‌‌های نیمه‌شعبان نیز امسال در مسجدمقدس جمکران و سایر اماکن متبرکه و مقدسه برگزار نخواهد شد و مردم باید به‌صورت مجازی این جشن‌ها را از طریق فضای مجازی در منازل دنبال کنند. 

 مردم برای سلامتی خود به میدان بیایند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این باره اعلام کرد که در نیمه شعبان مردم برای سلامتی خود به میدان بیایند. همه مومنین کمک دهند تا بلا از مردم استان و کشور دور شود.

تاکید بر تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی، اجتناب از هرگونه اجتماع مردمی و ایجاد شور و نشاط از طریق بسترهای مجازی از جمله مواردی است که در جلسه هماهنگی برنامه‌ها و جشن‌های نیمه شعبان مطرح شد.
طنین

هیئات مذهبی فعالیت خود را معطوف به خدمت‌رسانی کردند

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس نیز به خلاقیت‌های هیئات مذهبی در این زمینه اشاره می‌کند. به گفته وی همزمان با شیوع بیماری کرونا تمامی تجمعات و مراسم‌های هیئت‌های مذهبی استان تعطیل شده است. ‌

به گفته وی علاوه بر آن هیئات مذهبی فعالیت خود را معطوف به خدمت‌رسانی کردند که از جمله آنها می‌توان به ضدعفونی کردن معابر، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در نقاط محروم و همکاری با مراکز مختلف از جمله بهداشت درمان اشاره کرد.

‌محمدیان معتقد است در اعیاد شعبانیه بر تعطیلی مجالس تاکید شده است اما فعالیت هیئات در چند محور انجام می‌شود. وی توزیع 14 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در استان را یکی از این اقدامات می‌داند و از مردم درخواست می‌کند که نذورات خود را به هیئت‌های هر محله تحویل دهند.
طنین
تبلیغ و گرامیداشت جشن نیمه شعبان در فضای مجازی، سر زدن به مراکز درمانی و اهدای گل و توزیع شیرینی در آنها و سر زدن به مراکزی نظیر محل نگهداری کودکان بی‌سرپرست، سالمندان، معلولان و جانبازان از دیگر اقداماتی است که محمدیان در شرح فعالیت هیئت‌های مذهبی به آن اشاره می‌کند.

اقدام دیگری که هیئات مذهبی شیراز به دنبال اجرای آن هستند که بسیار هم تحسین‌برانگیز است، راه‌اندازی گروه‌های خیابانی و برگزاری جشن نیمه شعبان است. به گفته وی این برنامه بدون حضور مردم و با رعایت نکات بهداشتی توسط هیئات مذهبی در مجتمع‌های مسکونی یا مکان‌هایی که امکان برگزاری باشد، اجرا شده و می‌شود.

‌‌در همین راستا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز از استغاثه و قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین و دعای فرج و طنین بانگ «یا مهدی ادرکنی» در سراسر استان همزمان با شب نیمه شعبان خبر داد.

آسمان شیراز به‌مناسبت نیمه شعبان نورافشانی شد

 با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امشب ساعت 21 همزمان با شب نیمه شعبان آسمان شهرهای فارس نور افشانی شده و بانگ الله‌اکبر طنین انداز شد‌.‌
طنین

طنین «یا مهدی ادرکنی» در شب نیمه شعبان/ ‌‌توسل شیرازی ها به امام زمان (عج)

 همه‌ساله ویژه‌برنامه‌های متعددی در اعیاد شعبانیه تهیه و تدارک دیده می‌شود و امسال نیز از این امر مستثنی نیست.

 تفاوتی که برگزاری ویژه‌برنامه‌های امسال با سال‌های گذشته دارد این است که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان فارس برنامه‌ریزی‌ها نیز تفاوت کرده است و به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک برگزاری جشن‌های این ایام به‌صورت عمومی و در فضای اجتماعی ممنوع است.

 مردم استان فارس امشب با رفتن به فراز بام‌های منازل و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی فریاد «یا مهدی ادرکنی» را رأس ساعت 21 شب نیمه شعبان سر داده و نورافشانی از اماکن مذهبی و مأذنه های مساجد انجام شد‌.‌


نظرات بینندگان