کد خبر: ۱۳۷۹۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

مدیران طرح چله ی عظیم قرن خود را معرفی کردند...

جریان چله عظیم قرن چیست و منشا آن کجاست؟
 چله عظیم قرن نام طرحی است که چند فعال مهدوی دلسوز و دغدغه مند ارائه کرده اند و آن یک چله استغاثه به درگاه خداوند برای درخواست فرج است. این طرح شامل: زیارت عاشورا و چهل بار دعای: اللهم عجل لولیک الفرج می باشد. که از نیمه ی شعبان شروع و تا 24 رمضان خاتمه میابد.
قبل از شروع برنامه با جناب حجته الاسلام والمسلمین آقای وطن خواه، مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی و کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در رابطه با طرح گفت و گو و هماهنگی انجام شد. 
اما چون میخواستیم کار خالص باشد و در حقیقت دیگران را دعوت به دعا برای ظهور امام زمان عج کرده باشیم نه دعوت به سوی خودمان لذا تصمیم گرفتیم نام هیچکس را نیاوریم با این حال آدرس کانال اربعین شاهراه ظهور در زیر پوسترهایی که منتشر شده بود درج شده است. پس از نشر پوسترها و فراخوان در فضای مجازی سیل جمعیت به سوی این حرکت جاری شد و این نشانگر این بود که مردم در این شرایط نیازمند یک حرکت معنوی بودند و اینکه مردم بیدار شده و پی برده اند که تنها راه نجاتشان چنگ زدن به دامن امام عصر ارواحنا فداه و درخواست ظهور آن حضرت است.

مدیران طرح چله ی عظیم قرن خود را معرفی کردند...
بعد از مدت کوتاهی هجمه های زیادی به ما وارد شد و متهم شدیم به اینکه معلوم نیست چه کسانی هستند و وابسته به کدام فرقه و گروه می باشند. از اینجا بود که ما علیرغم تصمیمی که گرفته بودیم، خودمان را معرفی کردیم و اعلام کردیم وابسته به هیچ گروه یا فرقه ای نبوده و این حرکت یک حرکت خود جوش مردمی و از بطن مردم است.
ما در شرایطی که جامعه نیاز به تقویت روحیه معنوی و اتکال به خداوند و توسل به اهل بیت علیهم السلام داشت آتش به اختیار عمل کرده و پس از مشورت با متخصصین امر دست به یک حرکت خیر در جهت ترویج دعا برای ظهور که روایات زیادی به آن تاکید داشته است زدیم.
اما متاسفانه از سوی برخی از اساتید مهدویت، بسیار مورد هجمه قرار گرفتیم.
هجمه های وارد شده دو قسمت بود:
هجمه هایی که به برگزار کنندگان طرح وارد شد و هجمه هایی که به اصل طرح وارد کردند.
هجمه ای که به ما وارد شد این بود که هویت ما نا معلوم است...بنابراین علیرغم اینکه مایل بودیم گمنام بمانیم خود را معرفی کردیم.
 جناب آقای صادقی، مسئول کانال اربعین شاهراه ظهور...
و سردار جانباز قطع نخاع آقای صفایی مدیر موسسه اجتماع عظیم منتظران...
و پروین جهانبانی نائب رئیس موسسه اجتماع عظیم منتظران... 
واستاد افشاری استاد مهدویت...
 که همگی پایبند به نظام جمهوری اسلامی و معتقد به ولایت فقیه مقام معظم رهبری هستیم.
هویت ما برای این عزیزان آشکار شد و برخی از آنها اقرار به تایید ما کردند...
مطلب دیگر هجمه هایی است که به طرح وارد شده است، که همه ی آنها توسط اساتید بزرگواری مانند: استاد اکبر آبادی، استاد صادقی سوادکوهی، استاد افشاری، استاد ضیایی و .... پاسخ داده شده است.
همچنین استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری در مورد چله زیارت عاشورا و استفتاء از دفتر آیت الله سیستانی با همین نام ( چله عظیم قرن ) موجود است که مورد تایید این بزرگواران قرار گرفته است.

مدیران طرح چله ی عظیم قرن خود را معرفی کردند...
همچنین آیت الله صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران وآیت الله فیاض این حرکت را تایید کرده اند و استاد رائفی پورازاین طرح حمایت کردند. استاد پناهیان، استاد شجاعی وعلما واساتید دیگری مانند حاج آقا تهرانی، حاج آقا معاونیان، حاج آقا یوسفی، حاج آقا دانشمند، حاج آقا دارستانی، حاج آقا بندانی نیشابوری و حاج آقا احمدی اصفهانی  از تمامی شیعیان و مردم جهان برای شرکت در این طرح دعوت به عمل آوردند.
در نهایت قرار شد پس از بررسی مقامات ذی ربط طرح چله عظیم با همین نام و همان طرح و محتوای ارائه شده به کار خود ادامه دهد
اما کلام آخر اینکه: جامعه جهانی گرفتار مصیبت عظمای غیبت امام عصر ارواحنا فداه است که امامان معصوم ما در این دوران بسیار سفارش به دعا برای درخواست ظهور کرده اند، بخصوص امام صادق علیه السلام در حدیث معروف خود میفرمایند: وقتی عذاب بر بنی اسرائیل طولانی شد، 40 صبح به درگاه خدا ضجه زدند و گریستند، پس خداوند به موسی وهارون وحی نمود که آنان را از فرعون خلاصی بخشند و  170 سال ازعذابشان کم کرد (درفرج آنان تعجیل کرد)
شماهم اگرچنین کنید،خداوند فرج ما را میرساند و اگر مانند آنان نباشید، امر ظهور به انتهای زمان معین خود میرسد.
تفسیر عیاشی ج2ص154
طبق این حدیث امام معصوم تاکید دارند که ما نیز استغاثه کنیم تا جهان از این بلایا نجات پیدا کند و ما در اقصی نقاط جهان مردم ادیان مختلف را میبینیم که برای نجات خود دعا و استغاثه میکنند.
اما با اینکه در دین ما این همه سفارش به این عمل مستحبی ارزشمند شده آیا باید این حرکت اینچنین مورد هجمه واقع شده و واژه واژه این طرح زیر ذره بین بدبینی قرار بگیرد...

 آیا این اقدام حرکت ناپسندی بود؟ آیا چنین برخوردی باعث نمی شود دیگران از هر حرکت صحیح و اقدام خدا پسندانه ای که در شرایط آتش به اختیار لازم است عمل کنند، بترسند؟ آیا این گونه برخورد ها به حضور مردم در حرکت های معنوی که نیاز ضروری جامعه امروزی است آسیب نمیزند و باعث ایجاد شکاف و بر هم زدن اتحاد بین اقشار مذهبی و فعالین مهدوی نمیشود؟
جامعه جهانی کنونی در شرایطی است که در آتش مصائب مختلف میسوزد، آیا کسی که خانه اش آتش گرفته، وقتی میخواهد مردم را به کمک دعوت کند، در الفاظ و واژه های فریاد رسی خود موشکافانه عمل میکند؟ آیا این فرد را که قصد نجات اعضای خانواده را داشته زیر سوال میبرند، آن هم با شبهه هایی که همه از سوی علما پاسخ داده شده و هیچ جای ابهامی ندارد.
بنده همه ی موسسات، اساتید و فعالین مهدوی را دعوت به یکپارچگی و اتحاد میکنم تا در این راه همه متحد عمل کنیم تا اگر هم ایرادای هم به کار وارد بود از طرف متخصصین امر برطرف شود، چون هیچکس در این کارها نظر سوءی ندارد و هرکس از بعد تخصصی خودش میتواند در این حرکت ها موثر باشد، لذا اتحاد و همدلی میتواند نقش بسیار موثری  در پیشبرد بهتر کارها داشته باشد.
باز هم از همه ی عزیزان که مارا همراهی کردند و اساتید گرامی برای رفع این اختلافات واسطه شدند تقدیر و تشکر میکنم.
 و خدمت آن بزرگواران عرض می کنم بیایید همه همدل و متحد در زمینه سازی ظهور همت و تلاش کنیم.

پروین جهانبانی، نائب رئیس موسسه اجتماع عظیم منتظران

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
0
سلام
الحمدلله
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
0
آفتاب آمد دلیل آفتاب
با این معرفی سنکوب کردیم!!! فکر نکنم در کره زمین کسی نباشه اعضا شما رو نشناسه!!!!