کد خبر: ۱۳۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
از ابتدای شیوع کروناویروس؛

تجهیز ۳ اقامتگاه، ویژه کارکنان سلامت فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تقدیر از تلاش های بی دریغ کادر سلامت استان در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کروناویروس، از پیش بینی سه اقامتگاه دارای تجهیزات کامل برای کارکنان دانشگاه خبر داد.

هرزاد لطفی با اعلام این خبر گفت: در پی ابتدای اپیدمی این بیماری در کشور و استان از روزهای ابتدایی اسفند و برگزاری نشست های روزانه اعضای ستاد مبارزه با کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضرورت پیش بینی اقامتگاهی ویژه کارکنان حوزه سلامت پیش بینی شد.

او ادامه داد: در همین راستا مهمانسرا و مرکز PHC مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، به این موضوع اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه ادامه داد: از ابتدای هفته جاری نیز اقامتگاه دیگری در مجموعه پردیس دانشگاه، واقع در شهر صدرا با دارا بودن ۸۰ اتاق دو تخته، برای این منظور پیش بینی شده و با تجهیز کامل امکانات، به عنوان سومین اقامتگاه کارکنان سلامت دانشگاه، به صورت موقت تغییر کاربری داد.

لطفی در خصوص هدف از این اقدام توضیح داد: با توجه به دریافت برخی نگرانی های کادر سلامت نسبت به عدم بازگشت به جمع خانواده پس از نوبت های کاری، به دلیل احتمال انتقال بیماری، مسوولان دانشگاه نیز بر آن شدند تا به پاس خدمات آنان، این نگرانی را رفع کرده و زمینه آرامش بیشتر کادر سلامت را فراهم آورند.

او اظهار کرد: همچنین با توجه به ابتلای برخی از همکارانمان در این ایام به بیماری کووید ۱۹ در پی حضور بر بالین بیماران، کارکنانی که مبتلا به این بیماری شده اند نیز در این اقامتگاه خدمات لازم را دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تلاش مجموعه دانشگاه از ابتدا بر این بوده که تمام امکانات لازم برای کادر سلامت را در این اقامتگاه ها فراهم باشد.

این مسوول حوزه سلامت، بار دیگر از مردم استان خواست تا به پاس خفظ سلامتی تیم های بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با کروناویروس به صورت شبانه روزی فعال هستند، اصول بهداشتی توصیه شده را رعایت کرده و با قطع زنجیره های انتقال بیماری، در شکست کروناویروس سهیم شوند.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان