کد خبر: ۱۳۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹

توزیع ۳۱۳ سبد غذایی و گوشت گرم تازه بین نیازمندان در سپیدان

به مناسبت نیمه شعبان ۵۰۰ کیلو گوشت گرم تازه و ۳۱۳ سبد غذایی میان اقشار مختلف کم درآمد در سطح شهرستان سپیدان توزیع شد.
مسئول هیات رزمندگان اسلام ناحیه سپاه سپیدان گفت: این گوشت مربوط به ذبح و قربانی ۱۴ راس گوسفند است که در آستانه نیمه شعبان نذر سلامتی حضرت مهدی (عج) و تعجیل در امر فرج آن حضرت و همچنین رفع بلا و بیماری کرونا در کشور و شهرستان شده است.

صدیق گفت: از این تعداد گوسفند مقدار ۵۰۰ کیلو گوشت قرمز گرم به دست آمده که بین ۱۲۰۰ نفر از دستفروشان، کارگران ساختمانی کم درآمد و افراد نیازمند در سطح شهرستان سپیدان توزیع شده است.

او گفت: هزینه ۴۰۰ میلیون ریالی خرید گوسفندان از سوی هئیت رزمندگان اسلام ناحیه مقاومت بسیج، و هیئت‌های مذهبی شهرستان سپیدان تامین و پرداخت شده است.

گفتنی است این برنامه قربانی به صورت نمادین روز میلاد حضرت مهدی (عج) در میدان حضرت ابوالفضل (ع) شهر اردکان با همکاری قصابان شهرستان و با حضور امام جمعه سپیدان اجرا و سپس برای آماده سازی گوشت، لاشه گوسفندان با رعایت نکات بهداشتی به کشتارگاه شهر اردکان انتقال یافت.

پخت ۳ تن آش نذری برای سلامتی امام زمان
در آستانه نیمه شعبان، به همت دوستداران امام زمان (عج) ۳ تن آش سبزی در حسینیه سید اشهدای مسجد النبی شهر اردکان سپیدان طبخ و توزیع شد.

مسعود رضایی سرپرست پخت این آش نذری گفت: برای پخت حدود ۱۰۵ کیلو برنج، ۱۰۰ کیلوگرم حبوبات عدس، نخودو لوبیا و حدود ۴۵ کیلو سبزی در قالب ۶ دیگ استفاده شده است.

او، هزینه برگزاری این حرکت را از محل جمع آوری نذورات مردمی اعلام کرد و افزود: برای پخت این آش نذری مبلغ یکصد میلیون ریال هزینه شده است.

رضایی گفت: این مقدار آش نذری در سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج) بین ۲ هزار نفر توزیع و علاوه بر مردم به خیریه‌ها، مراکز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، بیمارستان‌ها و پادگان‌ها توزیع شد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام اقدامات ایمنی و موارد بهداشتی لازم برای پخت و توزیع این آش در نظر گرفته شده و در زمان طبخ و توزیع دستگاه‌های متولی تامین سلامت هستند و همکاری می‌کنند.

توزیع ۳۱۳ سبد غذایی بین نیازمندان سپیدان
همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) هیات امنا و مرکز نیکوکاری مسجد، ولی عصر (عج) شهر اردکان سپیدان با همکاری خیرین، اقدام به تهیه ۳۱۳ بسته غذایی شامل: برنج، مرغ، ماکارونی، رب گوجه، روغن، سویا، شیرینی و ماسک نموده و بین نیازمندان توزیع کرده است.

برای تهیه هر بسته غذایی یکصد هزار تومان هزینه شده است.
مجموعا برای تهیه این اقلام بیش از ۳۱۰ میلیون ریال هزینه شده که تمام هزینه آن توسط خیرین سپیدانی تامین و پرداخت شده است.

هرساله در شب نیمه شعبان مراسم میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) در مسجد، ولی عصر شهر اردکان علاوه بر اجرای مولودی خوانی پخت غذا انجام و بین مردم توزیع می‌شد، اما امسال با شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری از این بیماری هزینه آن به عنوان سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان