کد خبر: ۱۳۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

رایتل و حاشیه بازی جدید او با اشکان خطیبی/ حاشیه های جدید فضای مجازی این بار با اسپانسر دولتی

برنامه های تاک شو با هدف سرگرمی سازی در سرتاسر جهان تولید می شوند. سیاست های هرکدام از این برنامه ها را می توان گفت که سرمایه گذارهای آنها برنامه ریزی می کنند، یعنی سرمایه گذار از کارگردان یا اجرا کننده برنامه می خواهد که یک خط فکری و یک محور را پیش بگیرد و آن را جلو ببرد. این بار رایتل اسپانسر برنامه پانورامای اشکان خطیبی می شود. برنامه ای که حواشی آن باعث چالشی جدید در فضای مجازی شده است.

برنامه های تاک شو با هدف سرگرمی سازی در سرتاسر جهان تولید می شوند. سیاست های هرکدام از این برنامه ها را می توان گفت که سرمایه گذارهای آنها برنامه ریزی می کنند، یعنی چه کسی باید این برنامه را به روی آنتن ببرد تا پا را فراتر گذاشته و بر سر کارگردانی کار نیز نظر خود را مقدم بر کارشناسان می دانند.

در این روزهای کرونایی که یک ویروس تمام جهان را بهم ریخته و آرامش و امنیت را از مردم سلب کرده است، اپراتور مخابراتی رایتل سرمایه گذار یا بهتر است بگوییم بانی ساختن یک تاک شو می شود که به زعم خودشان می خواهند برای ساعتی هم که شده مردم را در خانه نگه دارند و آن ها را سرگرم کنند تا این در خانه ماندن اجباری اندکی برایشان شیرین تر بگذرد.

اشکان خطیبی بازیگر و موزیسین کشورمان اجرا و کارگردانی برنامه "پانوراما" را بر عهده داشت که در ایام "سیزده به در" نوروز امسال در شبکه های vod منتشر شد،؛ رایتل اسپانسر این برنامه بود که کاملا دکوراسیون برنامه را به تبلیغی برای خودش تبدیل کرده بود تا آنجه که طراحی آن نیز با آرم شرکت رایتل انجام شده بود.

چند روز پیش از اجرا و انتشار این برنامه اینترنتی اشکان خطیبی یک موزیک ویدیو از خودش در فضای مجازی منتشر کرده بود که در آن با یک خواننده زن و چندین دختر تینیجر (نوجوان و جوان) به رقص و آواز پرداخته بود؛ این ویدیو که یک قبح شکنی در فضای هنری و اجتماعی جامعه ما بود پس از انتشار، حواشی و واکنش های تندی را نیز به همراه داشت و اما نکته جالب توجه ماجرا، اجرای برنامه پانوراما توسط اشکان خطیبی پس از این حاشیه است.

انتخاب خطیبی برای اجرا و کارگردانی این برنامه تاک شو، خود نشان دهنده این است که سیاست این برنامه و حامی مالی آن تولید یک برنامه حاشیه محور و زرد است که از این طریق می خواهد سعی کند بیشترین تعداد مخاطب را نیز برای خود جذب کند.

 

ریحانه پارسا و مهدی کوشکی

این برنامه در دو قسمت تحت عنوان "سیزده نه در" منتشر شد و جند میهمان داشت که  همین انتخاب میهمان ها مهر تاییدی بر این ادعا است که کاملا حواشی بر متن این برنامه غلبه پیدا کرده است و برنامه را به جلو می برد.

ریحانه پارسا و مهدی کوشکی بازیگران سینما و تئاتر که به تازگی و در همین روزهای کرونایی با هم وصلت کردند، اولین میهمانان این برنامه بودند، دو سلبریتی که همین ماجرای ازدواجشان، خود سوژه چند روزه رسانه های مختلف و خوراک فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه اعم از خانواده های سنتی، روشنفکر و ... شده بود؛ ازدواجی که به خاطر اختلاف سنی 18 ساله شان مورد شماتت کاربران شبکه های اجتماعی شده بود.

دعوت این دو بازیگر آن هم در اولین قسمت از یک برنامه تاک شو ایده ای جز به دنبال حاشیه بودن پانوراما و سازندگان به ذهن متبادر نمی کند؛ از نوع پوشش بدحجاب ریحانه پارسا گرفته تا سوال ها و شوخی های سطحی اشکان خطیبی همه و همه دال بر صحت ادعای این گزارش است.

یک سری سوال و جواب و توضیح این زوج درباره اینکه چه اتفاقاتی در این مدت یکی دو ماه بعد از ازدواج داشته‌اند و مردم چه گفته‌اند و شما چه؟ کدام یک از شما مهربانتره؟ کی پیشنهاد ازدواج رو داد؟ کی در اینستاگرام بیشتر می‌چرخه؟ کی باسوادتره؟کی حسودتره؟ کی فضولتره؟ پرخورتره؟ معروفتره؟ پرسیده می شود.

  میهمان بعدی شهاب مظفری خواننده است که گپ و گفت خاصی را رقم نمی زند، غیر از این که سعی می کند خودش را ناراحت نشان دهد و چند بار به این موضوع اشاره می کند که کرونا مدت زیادی با ما خواهد بود و به راحتی نمی توان از شر آن خلاص شد، اما پس از چند ثانیه با یک جمله کوتاه " شوخی می کنم" می خواهد حرفش را جمع کند و مثلا از بار اغراق و بزرگنمایی که در خصوص این ویروس می کند، بکاهد.

علیرضا بیرانوند دیگر میهمان قسمت اول پانوراما و اشکان خطیبی بود که مانند همیشه که در برنامه مختلف حضور پیدا می کند در مورد پرسپولیس، گذشته اش، جام جهانی و پنالتی معروف کریستین رونالدو می گوید و تقریبا همین که می دانیم بیرانوند میهمان یک برنامه است می توانیم غالب گفتگویش را حدس بزنیم.

زانیار خسروی خواننده و آهنگساز جوان کشورمان آخرین میهمان پانوراما و تنها میهمان قسمت دوم "سیزده نه در" بود که حرف هایی را بیان می کرد که گویا صرفا به خاطر عنوان کردن آن ها دعوت به این برنامه را پذیرفت است. چندین بار به تلویزیون حمله می کند و می گوید که دوست ندارد با تلویزیون کار کند، حتی اگر این برنامه در تلویزیون پخش می شد حاضر به حضور در آن نبود.

اشکان خطیبی + ازدواج «ریحانه پارسا و مهدی کوشکی» مساوی است با یک برنامه زرد اینترنتی

خسروی در مورد موسیقی و نحوه اخذ مجوز برای خلق آثار موسیقایی اظهار تاسف می کند و ادعا می کند اکثر ممیزی های موجود در سیستم صدور مجوز موسیقی از اساس مشکل دارند و حتی مدیران این حوزه نیز خودشان نمی دانند که چرا این قوانین و ممیزی ها برای موسیقی و صدور مجوز آن وجود دارد، ادعا می کند صرفا به خاطر این که از گذشته دور این قوانین نوشته شده اند، هر مدیر دیگری که بر سر کار می آید همان قوانین را چشم بسته اعمال می کند و حتی دلیل آن را می داند.

از تمام این مباحث که بگذیریم باز هم به رایتل می رسیم که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، این سازمان دولتی که بانی ساخت یک برنامه می شود قطعا از آن انتظار می رود به گونه ای عمل نکند که مردم به ریش دولت بخندند، از یک طرف اشکان خطیبی را انتخاب می کند که دقیقا چند روز قبل از این برنامه آن چنان حاشیه ای را به دنبال داشته، از طرف دیگر باید این حد از نظارت و دقت را در برنامه خود داشته باشد که میهمانانش دو نهاد مانند صداوسیما و وزارت ارشاد را مورد هجمه قرار ندهند و در مورد آن ها سیاه نمایی نکنند.

انتهای پیام/


نویسنده :
فاطمه اسدزاده
منبع: دانا
نظرات بینندگان