کد خبر: ۱۳۸۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با شیرازه:

باید در این شرایط سخت پناه هم باشیم/ بسیجی ها و گروه های جهادی شیراز انصافاً مثل زمان جنگ در میدان هستند/ به واسطه علاقه به ابراهیم حاتمی‌کیا بازی در "خروج" را پذیرفتم

مهدی فقیه گفت: مدتی است در شیراز هستم شاهدم که بچه های بسیج و گروه های جهادی در شیراز انصافاً در میدان هستند و شبانه روز زحمت می کشند.
 پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ «خروج» آخرین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا است که در سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد. این‌بار حاتمی‌کیا به سوژه اعتراض پرداخته بود. تعدادی از روستائیان که اتفاقاً اغلب آنان از خانواده شهدا، مجرحان جنگ تحمیلی و روحانی‌اند، برای حل مشکلات خود می‌خواهند با رئیس جمهور دیدار کنند که در این میان، با چالش‌هایی روبرو می‌شوند. "مهدی فقیه" در این فیلم سینمایی، نقش روحانی روستا را برعهده دارد که همراه معترضان به تهران می‌آید تا به رئیس جمهور دیدار کند.

باید در این شرایط سخت پناه هم باشیم/ بسیجی ها و گروه های جهادی شیراز انصافاً مثل زمان جنگ در میدان هستند/  به واسطه علاقه به ابراهیم حاتمی‌کیا بازی در
مهدی فقیه در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازه با اشاره شرایط خاص کشور و دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا گفت: الان موقعیتی است مردم باید به داد هم برسند، آنهایی که دستشان به دهنشان می رسد باید به فکر نیازمندان و کارگرها باشند. عده ای از کارگران زحمتکش حدود دو ماه است نتوانسته اند درآمدی داشته باشند، عده ای که به لطف خدا صاحب نعمت هستند چقدر خوب است دارایی خود را با آنها تقسیم کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: شکرانه نعمت خداوند این است که به آنهایی که سفره شان خالی است کمک کنیم خصوصاً در حال حاضر که نزدیک به ماه رمضان هستیم می شود کمک کرد. باید در این شرایط سخت پناه هم باشیم.
این پیشکسوت سینما و تلویزیون افزود: از بزرگترین مولفه انسانیت کمک کردن به مردم است، فقیر و غنی هم ندارد، مهم داشتن روحیه نوع دوستی است دعا کنیم خدا توفیق کمک به بنده هایش را به ما بدهد.
باید در این شرایط سخت پناه هم باشیم/ بسیجی ها و گروه های جهادی شیراز انصافاً مثل زمان جنگ در میدان هستند/  به واسطه علاقه به ابراهیم حاتمی‌کیا بازی در
وی با اشاره به حضور مردم در صحنه مهار کرونا افزود: مدتی است در شیراز هستم شاهدم که بچه های بسیج و گروه های جهادی در شیراز انصافاً در میدان هستند و شبانه روز زحمت می کشند.
 
مهدی فقیه اضافه کرد: در زمان جنگ هم همین بچه بسیجی ها پای کار بودند. خدا به همه آنها توفیق بدهد.

بازیگر فیلم خروج با اشاره به ویژگی‌های کلی فیلمنامه خروج گفت: "خروج" اولین همکاری من با آقای حاتمی کیا بود، ایشان انسان شریف و بزرگی است،خدا را شکر کار خوبی از کار درآمده، خصوصاً در بحث جلوه های ویژه که جزو بهترین های ایران است. جلوه های ویژه جوانان همین کشور است که واقعا تحسین برانگیز است. روزی که پیشنهاد بازی در فیلم «خروج» را از سوی ابراهیم حاتمی‌کیا دریافت کردم همه گفتند که کار بسیار سختی است اما به واسطه علاقه به ابراهیم حاتمی‌کیا این فیلم را پذیرفتم.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره نقش‌ خود در فیلم خروج به‌عنوان یک روحانی و ویژگی‌های عمده این شخصیت گفت: فیلم در یک روستا اتفاق می افتد. این روحانی مورد احترام اهالی روستاست. او نیز با مردم همراه است و حکم بزرگ آنها را دارد. زمینه و حرکت اصلی داستان هم از این شخصیت آغاز می‌شود.

 این بازیگر تلویزیون ادامه داد:: فیلم خروج، متنی مردمی دارد و قطعاً عموم جامعه آن را می پسندند.

باید در این شرایط سخت پناه هم باشیم/ بسیجی ها و گروه های جهادی شیراز انصافاً مثل زمان جنگ در میدان هستند/  به واسطه علاقه به ابراهیم حاتمی‌کیا بازی در
فقیه با اشاره به حضور خود در آثار دفاع مقدسی سینما تاکید کرد: من در دهه شصت و هفتاد در تعداد بسیار زیادی فیلم بازی کردم اما واقعا انتظار نداشتم که ساخت فیلم «خروج» با توجه به اینکه فضای جنگی هم نداشت اینقدر سخت باشد، من در فیلم‌های قدیمم تجربه کار با مواد منفجره واقعی را هم داشته‌ام اما باور کنید کار با تراکتور از فیلم جنگی هم سخت‌تر بود.

بازیگر فیلم «لیلی با من است» در همین رابطه افزود: «ما در گچساران گرمای بیش از حدی را تجربه کردیم و اکثرا بازیگران پوست‌شان سوخت اما در ادامه فیلمبرداری در شهر قم از سرما یخ می‌زدیم، این درحالی بود که روی تراکتور هم نمی‌توانستیم گرم شویم.»

وی افزود: امیدوارم همانطور که آقای حاتمی کیا گفتند مردم رعایت کنند و نسخه اصلی را ببیند تا فیلم ضربه نخورد و فیلمسازان بتوانند با هزینه چرخه فروش فیلم های بعدی خود را بسازند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
0
شیراز اگر چه در طول تاریخ بارها مورد هجوم قبائل و اقوام مختلف قرار گرفته اما
هرگز لطافت ظرافت زیرکی و تیزبینی خود را از دست نداده
این فرهنگ غنی را باید پاس داشت