کد خبر: ۱۳۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه ادامه دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و تا زمانی که دستورالعمل های بهداشتی به ما اجازه دهند، هیچ اصراری به بازگشایی دانشگاه‌ها وجود ندارد.
تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه ادامه داردسیماسادات لاری در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه خوابگاه و سلف سرویس‌ها تدوین و بسته‌های سلامت روان تدوین و ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه با شیوع کرونا در اولین فرصت خوابگاه‌ها و همه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی تعطیل شد، خاطرنشان کرد: دانشجویان بالینی شامل اینترن‌ها و دستیاران در خط مقدم درمان حضور دارند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درخصوص احتمال وجود ویروس کرونا در کشور در فصل پاییز و زمستان و تمهیدات وزارت بهداشت برای دانشگاه‌ها و خوابگاه ها، گفت: اصرار ما این است که فعلا دانشگاه‌ها باز نشوند، زیرا شرایط برای حضور همه دانشجویان وجود ندارد. معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد که از اردیبهشت، دانشجویان کارشناسی ارشد و PHD هم می‌توانند حاضر شوند. آمادگی برای حضور این دانشجویان با توجه به تعدادشان وجود دارد.
وی ادامه داد: آمار ابتلای تفکیکی در مورد دانشجویان وجود ندارد. البته در مورد دانشجویان وزارت علوم آمار‌هایی وجود دارد، ولی آماری ازابتلای دانشجویان علوم پزشکی به ویروس کرونا فعلا نداریم.
 صدا و سیما
نظرات بینندگان