کد خبر: ۱۳۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

پذیرش ۶ بیمار مبتلا به کرونا در نقاهتگاه جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۶ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در نقاهتگاه دانشگاه علوم پزشکی جهرم پذیرش شده اند.

محمد رحمانیان  گفت: نقاهتگاه دانشگاه علوم پزشکی جهرم کار خود را از ۱۸ فروردین ماه ۹۹ آغاز کرده است و تا کنون ۶ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در آن پذیرش شده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، نقاهتگاه برای آن دسته از بیماران بهبود یافته از کرونا ویروس است که دوره درمان خود را در بیمارستان سپری کرده اند، اما دارای شرایط قرنطینه خانگی نیستند.

او افزود: همچنین این نقاهتگاه برای بیمارانی است که نمونه آن‌ها مثبت شده یا دارای علائم هستند، اما بر اساس شرایط بالینی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند.

رحمانیان ادامه داد: روزانه حال این بیماران توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های دانشگاه و پزشکان متخصص عفونی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ۶ بیمار همه آقا هستند.

به گفته او، هدف از نگهداری بیماران در نقاهتگاه، جدا سازی و اطمینان از سلامتی آن‌ها است، تا زمانی که احتمال انتقال بیماری از آن‌ها به فرد دیگر به صفر رسد.

رحمانیان گفت: این نقاهتگاه دارای ۱۵۰ تخت بستری و تجهیزات مناسب است و مدیریت این نقاهتگاه توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم است.

تجهیز این نقاهتگاه توسط تیپ ۳۳ المهدی (عج) جهرم صورت گرفته است. در برپایی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا ویروس، علاوه بر همکاری سایر نهاد‌ها و ارگان‌های شهرستان، ستاد اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی جهرم و دانشجویانی که به "پویش دانشجویی مقابله با کرونا" پیوسته اند نیز همکاری شایانی داشته اند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: کرونا ، فارس
نظرات بینندگان