کد خبر: ۱۳۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

اجرای ۵۳۸۸ مورد سرکشی از آثار تاریخی فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از اجرای ۵ هزار و ۳۸۸ مورد سرکشی از آثار تاریخی استان توسط یگان حفاظت اداره کل از ابتدای فروردین تاکنون خبر داد.

مصیب امیری گفت: در راستای حفاظت و صیانت از آثار و بنا‌های تاریخی استان در ایام نوروز، تعداد ۵ هزار و ۳۸۸ مورد بازدید و سرکشی از سوی یگان حفاظت صورت گرفته است.

او افزود: این بازدیدها منجر به دستگیری ۳ باند حفار غیرمجاز در حین حفاری و دستگیری ۹ نفر حفار غیرمجاز، کشف ۳ دستگاه فلزیاب و کشف ادوات حفاری شامل ۴ دستگاه پیکور برقی، ۲ دستگاه موتور برق، یک دستگاه تهویه هوا، طناب، مقادیری بیل و کلنگ شد.

 امیری ادامه داد: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان فارس اقدام به تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی که به عنوان نیرو‌های حاکمیتی نقش ویژه‌ای در حفظ و احیا میراث گران بهای استان ایفا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها در حفاظت از آثار تاریخی شد و تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از طریق شماره تماس ۳۷۳۰۰۵۵۳ و تلفن گویای ۱۸۰۱ و شماره ۰۹۶۶۲ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است

باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان