کد خبر: ۱۳۸۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

پیشنهاد امام جمعه شیراز برای بخشیدن مالیات خَیِران/ انتخاب «سردار بوعلی» به عنوان دبیر قرارگاه همدلی استان فارس

اولین جلسه تشکیل قرارگاه همدلی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و جمعی از مدیران و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان تشکیل شد.
 نماینده ولی فقیه در استان فارس دوشنبه ۲۵ فروردین در اولین جلسه تشکیل قرارگاه همدلی، تاکید کرد که این قرارگاه مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب در فارس شکل می‌گیرد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام شکل‌گیری این قرارگاه با حضور شخصیت‌های مطرح را نشان دهنده همراهی جامعه با ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود به مواسات اشاره و تاکید کردند که در دین ما نیز جزو سخت ترین تکلیف های دینی به شمار می رود.
 دژکام با یادآوری اینکه مواسات غیر از صدقه دادن است، مواسات را به معنای توجه افراد به یکدیگر در زمان تنگدستی دانست و یادآور شد که مواسات یعنی وقتی می‌بینیم برادر دینی‌مان چیزی ندارد و وضعیت ما بهتر از آنان است، در هرچه داریم با برادر خود شریک می‌شویم.
«سردار بوعلی» دبیر قرارگاه همدلی استان فارس شد

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) چند بار بیش از نصف اموالی که در اختیار داشت را در راه خدا بخشید، گفت: این مواسات است، اما به سادگی نمی‌توان به آن عمل کرد.
 دژکام تشکیل جلسه قرارگاه همدلی به منظور هماهنگی ارگان ها و نهادهای مختلف و مشخص کردن اهدافی است که باید به آن دست یابیم، گفت: چهار هدف کلی را باید برای ایجاد هماهنگی مشخص و دنبال کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، شفاف بودن و پیش بینی تسهیلات قانونی برای کمک‌های جمع آوری شده، موضوع هزینه کرد کمک‌ها و تعیین مساجد به عنوان مرکز تحقق این خدمات را به عنوان اهداف مد نظر یادآوری کرد.
وی در خصوص لزوم شفاف بودن، گفت: برخی مواقع در فضای مجازی شماره حسابی را مشاهده می کنیم که مشخص نیست از طرف چه کسی و برای کیست و مبلغی که جمع می شود در چه راهی هزینه می شود؟ این عدم شناخت عدم شفافیت می آورد، از این رو باید فکری کنیم که جمع آوری کمک ها و هزینه کرد آنها شفاف و واضح باشد.
«سردار بوعلی» دبیر قرارگاه همدلی استان فارس شد
امام جمعه شیراز، بخشیدن مالیات را از موارد تسهیلات قانونی دانست که باید برای کسانیکه کار خیر می‌کنند پیش بینی کرد و گفت: در موضوع هزینه کردن، نیاز به شناسایی نیازمند مستحق داریم و برای این امر باید سامانه‌ای وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: برخی مواقع فرق ضاله برای کمک به محرومین پیش قدم می شوند که پس از مدتی فردی که کمک دریافت کرده را به این فرقه های ضاله علاقه مند می کنند، بنابراین باید مسجد در فرایند این خدمات دیده شود تا همه چیز بر اساس اصول و چارچوب دینی خود پیش برود و اگر غیر از این باشد ممکن است تبعاتی داشته باشد.
امام جمعه شیراز گفت: ما باید در مساجد کار فرهنگی جدی انجام دهیم اما از این امر مهم غافلیم، مقام معظم رهبری نیز فرموده اند فرهنگ مانند هوا است یعنی باید هرجا نفس می کشیم حضور فرهنگ احساس شود.
آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه اکنون در یک جنگ بین دو سبک زندگی هستیم، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی و سبک زندگی غربی این روزها عیار خود را در بحران های عظیم اجتماعی نشان می دهند. ما باید نشان دهیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی ما، در اوج بحرانی مانند کرونا می تواند مواسات و همدلی در میان مردم ایجاد کند.

سامانه ثبت نام قرارگاه همدلی استان فارس راه اندازی شد
 محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، عصر امروز در جلسه قرارگاه همدلی استان فارس که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، به ارائه گزارشی از مجموعه امداد پراخت و اظهار داشت:  در ایامی که شاهد شیوع این ویروس منحوس بودیم یک سری اقدامات حمایتی و معیشتی صورت گرفت که در همان روزهای اول مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین خانواده های نیازمندن توزیع شد.
وی در ادامه با تصریح اینکه در همین راستا هزار و ۱۲ خانوار در خصوص تبصره ۱۴ در چتر حمایتی قرار گرفتند، اضافه کرد: مبلغ ۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه صفر درصد تا سقف ۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت شد و مقرر گردید علاوه بر این ۵ میلیارد تومان مبلغ سه میلیارد دیگر نیز تزریق شود.
«سردار بوعلی» دبیر قرارگاه همدلی استان فارس شد
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس عنوان کرد: در راستای کمک به افراد غیر پوشش ۲ میلیارد تومان انجام خواهد شد، همچنین مجموع کمک های مردمی نیز ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، در کنار این خدمات رایزنی هایی با مجموعه رهپویان وصال انجام داده ایم تا یک سامانه ای را در قرارگاه همدلی راه اندازی کنند، تا زمانی که بسته های معیشتی میان یک محله توزیع شده در سامانه ثبت و مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به ۵۰۰۰ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان فارس کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج اهدا شد.
بذرافشان با تاکید بر اینکه در سال گذشته تعداد ۵۰۰۰ فقره کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان استان پرداخت شده است، بیان کرد: این میزان کمک هزینه ازدواج به منظور کمک به تامین جهیزیه نوعروسان و هدیه ازدواج فرزندان ذکور و همچنین ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان فارس بوده است.

خدمات قرارگاه همدلی با محوریت مساجد، حسینه ها و بقاع متبرکه انجام شود
 حجت الاسلام حسین ملک مکان، عصر امروز در جلسه قرارگاه همدلی استان فارس که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، به ایجاد هماهنگی لازم در خدمت رسانی به نیازمندان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، شناسایی گروه های جهادی و تشکل هایی است که در این زمینه می خواهند فعالیت کنند.
«سردار بوعلی» دبیر قرارگاه همدلی استان فارس شد
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس با تصریح اینکه باید برای توزیع اقلام بهداشتی و غذایی تقسیم بندی انجام شود، اضافه کرد: خدمات قرارگاه همدلی با محوریت مساجد، حسینه ها و بقاع متبرکه انجام شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه جمع آوری کمک ها و توزیع آنان به صورت آماری یک جمع بندی صورت بگیرد، تا خدمت مقام معظم رهبری ارائه گزارش شود.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس یادآور شد: ائمه جمعه با تمام توان در موضوع جمع آوری کمک و توزیع آن میان نیازمندان پای کار خواهند بود و همکاری می کنند.

سردار بوعلی، دبیر قرارگاه همدلی فارس شد
سردار یدالله بوعلی، جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این جلسه راه اندازی سامانه ثبت خانوارهای نیازمند به منظور توزیع بسته های معیشتی و حمایتی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: پیشنهاد ما این است که این سامانه در دفتر نماینده ولی فقیه مستقر شود.

«سردار بوعلی» دبیر قرارگاه همدلی استان فارس شد
وی ادامه داد: دشمنان در اوایل روزهای شیوع کرونا در کشور بقاع متبرکه و روحانیون را مورد هجمه قرار دادند، اما اکنون کارکرد مساجد، بقاع متبرکه و روحانیون بسیار بیشتر شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: الحمدلله بچه های ارزشی با استفاده از ظرفیت های جهادی نقش آفرینی می کنند.

 در پایان این جلسه، سردار بوعلی از سوی نماینده ولی فقیه در استان فارس، به عنوان دبیر اجرایی قرارگاه همدلی انتخاب شد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
0
اگر قرار است خیر مالیا ت ندهد چون کار خیر کرده در واقع مالی که داده معوض مالیات است و کار خیر مفهوم خود را ازدست میدهد.مثل اینکه به بنده کارمند که ماهی پانصد هزارتومان مالیات می دهم گفته شود پانصد را بده به کار خیر و مالیات نده.یعنی من هم میشوم خیر!!!!؟