کد خبر: ۱۳۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سردار شریف:

برنامه سپاه برای توزیع بسته حمایتی میان اقشار آسیب پذیر/ مردم استقبال خوبی از رزمایش «کمک مومنانه» کرده‌اند

مسئول روابط عمومی کل سپاه در تبیین اقدامات سپاه و بسیج در راستای تحقق شعار رهبری مبنی بر کمک مومنانه گفت: گزارشات اولیه سپاه حاکی از آن است که مردم از این طرح استقبال خوبی داشتند.

 «سردار رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن تشریح و تبیین اقدامات سپاه و بسیج در راستای فرمایش رهبری مبنی بر «کمک مومنانه» اظهار داشت: موضوع محرومیت زدایی و کمک به محرومین سال های زیادی است که در کنار ماموریت های اصلی سپاه به خصوص در استان های مرزی و کم برخوردار کشور مورد توجه فرماندهان و مسئولین سپاه است.

وی تصریح کرد: سپاه تجربه خوبی در شناخت مشکلات و جغرافیای محل استقرار محرومین  13 استان کشور که عمدتاً در مناطق جنوب، شمال غرب و جنوب شرق و مناطقی در حاشیه مراکز استان ها و شهرها مستقر هستند، داشته و دارد.
 
سخنگوی سپاه با بیان این که در طول سال های اخیر سپاه در خدمت محرومین بوده است، گفت: در طول سال های گذشته بخش عمده ای از کارها و اقدامات محرومیت زدایی سپاه برای رفع محرومیت از محرومین در مناطق آسیب پذیر صورت گرفته است و در همین راستا خوشبختانه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه شناخت خوبی از آمایش سرزمینی و مناطق کم برخوردار داشته است.
 
توزیع 1 میلیون و 100 هزار بسته حمایتی میان اقشار آسیب پذیر
 
سردار شریف خاطر نشان کرد: در جریان شیوع کرونا و خانه نشینی‌هایی که برای اجرای طرح فاصله گذاری صورت گرفت، طیفی از مردم دچار مشکلات معیشتی شده و با کمبودهایی مواجه شدند که حتما مجموعه های سپاه و بسیج که برخاسته از مردم هستند، این درد را لمس کردند.
 
وی در تشریح برخی از اقدامات سپاه و بسیج جهت حمایت از آسیب دیدگانی که در پی شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات معیشتی شدند، بیان داشت: جدا از کمک های نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و سایر دستگاه های مربوطه در دولت و سایر نهادها، با دستور سردار سلامی سپاهیان استانی حدود 1 میلیون و 100 هزار بسته حمایتی تهیه و در بین اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار توزیع کردند.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در رابطه با این بسته های حمایتی توضیح داد: فقط 100 هزار از این بسته های حمایتی را مرکزیت سپاه کمک کرد و 1 میلیون بسته دیگر توسط خود سپاه های استانی و شهرستانی با کمک مردم و خیرین تهیه شد.
 
سردار شریف در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان در خصوص کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب احساس مسئولیت و احساس وظیفه جدی تری  در سپاه و بسیج احساس شد و سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج جهت پیشبرد اهداف کمک مومنانه ورود کرد و تلاش کرد تا یک ساز و کار جدیدی برای پوشش تعداد بیشتری از خانوار که بر اثر بیماری کرونا دچار مشکلات معیشتی شدند، صورت بگیرد.
 
 تاکید سردار سلامی بر حمایت سپاه از بسیج جهت تحقق شعار کمک مومنانه
 
وی به برگزاری جلسه ای در ستاد سپاه برای حمایت از محرومین اشاره کرد و ابراز داشت: سردار سلامی طی این جلسه بر حمایت همه مجموعه سپاه از بسیج برای تحقق فرامین رهبری تاکید کرد.
 
سخنگوی سپاه پاسداران نقش مردم را در بحث محرومیت زدایی بی بدیل دانست و افزود: مجموعه سپاه و بیش از 50 هزار پایگاه بسیج -که عمدتاً متشکل از نیروهای مردمی هستند- با کمک روحانیت ائمه جماعت و خیرین باید در شناسایی جامعه مخاطبی که دچار مشکلات معیشتی هستند تلاش و سعی کنند با کمک خیرین و مردم درهمان جغرافیای محل پایگاه خود بسته های ویژه ای را تهیه کنند و در ماه مبارک رمضان تحویل این خانواده ها دهند.
 
سردار شریف ادامه داد: اگر استان ها و شهرستان هایی هم باشند که کمک های مردمی کفاف لازم را ندهد، از طریق مرکزیت سپاه و شماره حسابی که سازمان بسیج در سطح ملی اعلام کرده است، با کمک مردمی این امر خیر را پیش ببرند.
 
وی تصریح کرد: در جلسه سردار سلامی با مجموعه ای از نهادهای حمایتی که در حوزه محرومیت زدایی کار میکنند، به منظور تفکیک و تقسیم وظایف برای عدم موازی کاری تصمیماتی گرفته شد و دستور کاری هم  مشخص شد و بسیج به عنوان خادم مردم  پرچمدار این موضوع است که بتواند این کار را به خوبی سامان دهد.
 
مردم استقبال خوبی از پویش کمک مومنانه داشته اند 
 
مسئول روابط عمومی سپاه با بیان این که گزارشات اولیه سپاه حاکی از آن است که مردم از این طرح استقبال خوبی داشتند، گفت: با توجه به کمک های خیرخواهانه مردم و همچنین زیرساخت هایی که سازمان بسیج به دلیل گستردگی جغرافیایی در سطح کشور دارد و نیروهای مردمی که در بسیج حضور سازمان یافته ای دارند امیدوار هستیم که بخشی از مشکلات مردم حل شود.
 
سردار شریف با اشاره به تهیه بسته حمایتی برای اقشار آسیب پذیر در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: در این بسته های معیشتی بخشی از موادغذایی مصرفی مردم پیش بینی شده است و در کنار آن یک کمک نقدی نیز تقدیم خانوار کم برخوردار می شود.
 
وی در پایان گفت: سپاه و بسیج به زودی در حوزه کمک مومنانه می توانند با سازوکار و مقدماتی که فراهم شده است، اقدامات خوبی انجام دهند و بعد از انجام این اقدامات اخبار فعالیت های صورت گرفته به حضور مردم اطلاع داده می شود.
 
انتهای پیام/


نظرات بینندگان