کد خبر: ۱۳۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج کارگری فارس خبر داد:

فعال شدن تولیدی های تعطیل شده به همت بسیج کارگری فارس

سرهنگ حمیدی گفت: کارخانه شیراز پپلین با 8سال تعطیلی، به چرخه تولید بازگشت.

سرهنگ حمیدی رئیس سازمان بسیج کارگری فارس در گفت و گو با شیرازه، از فعال شدن کارخانه شیراز پپلین خبر داد و گفت: این کارخانه با 400چرخ پیشرفته وپس از 8سال تعطیلی به واسطه اجرائیه دادگاه به دلیل مشکلات مالی، به چرخه تولید در استان برگشته است.

فعال شدن تولیدی های تعطیل شده به همت بسیج کارگری فارس

وی ادامه داد: بسیج کارگری فارس از روزهای اول شیوع کرونا و در مقابله با آن، با کارخانه هایی که در این رابطه کار می کردند، ارتباط گرفت و یکی از کارخانه هایی که در این راستا به آن رسیدیم، کارخانه شیراز پپلین بود.

سرهنگ حمیدی افزود: در صحبت هایی که با مدیرعامل این کارخانه انجام شد، دلایل تعطیلی کارخانه را جویا شدیم و از آنجا که تعطیلی با حکم قضایی بود، با دادگستری رایزنی هایی انجام شد و با بازرسی آنان، کارخانه جهت تولید ماسک شروع به فعالیت کرده است.

رئیس سازمان بسیج کارگری فارس گفت: طبق گزارش هایی که در این مدت از این کارخانه داریم، هم اکنون 70 کارگر از نیروهای بسیجی در این کارخانه مشغول به کار شده اند که امیدواریم بعد از کرونا هم بتوانیم اینگونه کارخانه ها و تولیدی ها را حمایت کنیم تا به جذب کارگر پرداخته و به عرصه تولید در استان برگردند.

وی با بیان اینکه مشکل دیگری که این کارخانه داشت، مقداری طلبی از بخش دولتی بود که با ورود ما در این روزهایی که نیاز به سرمایه درگردش برای فراهم کردن مواد اولیه داشت، قسمتی از این طلبی وصول شد تا در این زمینه، با مشکلات کمتری روبرو باشد.

سرهنگ حمیدی با تصریح بر اینکه در روزهای اول شیوع ویروس کرونا، تعدادی از تولیدی هایی که مواد ضدعفونی تولید می کردند، نیاز شدید به الکل داشتند و آن روزها هم که الکل و مواد ضدعفونی کننده به شدت کمیاب شده بود، در استان هم دو تولیدی الکل داشتیم که جوابگوی نیاز استان نبودند، اظهار داشت: بسیج کارگری فارس با پیگیری از خارج از استان، 150 هزار لیتر الکل وارد کرده و میان شرکت های تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده توزیع کردیم و امروز، در همه داروخانه های استان این مواد اشباع شده است.

رئیس سازمان بسیج کارگری فارس ضمن تصریح بر اینکه با توجه به شرایط خاصی که در شیوع کرونا پیش آمد و آمادگی از پیش هم در کشور نبود، خوشبختانه اقدامات به موقعی انجام شد و در استان فارس هم خوب مدیریت شد، افزود: در فارس، ما هیچ کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده نداشتیم، اما با هماهنگی میان کارخانه های تولید شوینده هایی مثل شامپو و صابون مایع و...، تغییر کاربری دادند و امروز هیچ مشکلی در زمینه مواد ضدعفونی کننده نداریم. در همین راستا، در تولید ماسک هم به خودکفایی رسیدیم. اگر مشکلی مشابه پیش آید، با تجربه ای بهتر به مقابله با آن خواهیم پرداخت.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان