کد خبر: ۱۳۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران فارس:

ورزشکاران بسیجی، دوشادوش مردم در مبارزه با کرونا/ برگزاری مسابقات ورزشی انفرادی در فضای مجازی برای کمک به پویش درخانه بمانیم

مسکویی گفت: ورزشکاران بسیجی فارس، دوشادوش مردم در پیشگیری و ریشه کن کردن کروناویروس تلاش می کنند.

شکرالله مسکویی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران فارس در گفتگو با شیرازه، از همراهی ورزشکاران فارس با دیگر گروه های جهادی و دستگاه های مرتبط در مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: در این راستا، از همان ابتدای امر، کانون های نواحی مختلف استان بسیج شدند و در بحث پیشگیری، با پلمپ کردن مجموعه های ورزشی کار را آغاز، و در ادامه با صحبت های چهره به چهره با اولیا و هنرجویان، به تعطیل کردن کلاس ها و دوره های آموزشی اقدام کردند.

وی ادامه داد: پس از آن در ضدعفونی کردن اماکن ورزشی و دیگر اماکن و نیز در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به کمک دیگر گروه های جهادی شتافته و فعالیت های خوبی در این راستا انجام دادند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران فارس تصریح کرد: دیدار و روحیه دادن به بیماران یا کسانی که در قرنطینه هستند توسط چهره های شاخص ورزشی استان و مسئولین کانون ها، از دیگر فعالیت های بسیج ورزشکاران فارس بوده است.

مسکویی با بیان اینکه برنامه هایی هم برای پساکرونا خواهیم داشت تاکید کرد: در این راستا، همکاری اداره ورزش و جوانان استان برای این کار ضروری به نظر می رسد تا برنامه خوبی در ریشه کنی و پاکسازی کامل این بیماری، نقشی داشته باشیم.

وی، گروه جهادی "شهدای ورزشکار" را اقدام جدیدی در بسیج ورزشکاران فارس دانست و اظهار داشت: کانون های مختلف در استان، بعضی حتی بیش از 350 عضو دارند که در سال جاری، این گروه، در استان و در سطح نواحی و کانون ها تقسیم شده و تعداد گروه ها و مجموع اعضا نیز بیشتر خواهد شد.

مسکویی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تعطیلی باشگاه های ورزشی خوصوصی و اجاره ای سالن های تمرین، و نیز بیمه نبودن تعداد زیادی از مربیان ورزشی، وضعیت معاش آنها و راه کارهای شما برای آن چیست؟ اظهار داشت: البته طرف این جریان ما نیستیم و بسیج ورزشکاران بیشتر به برنامه های فرهنگی ورزشکاران توجه دارد، اما پیشنهادهایی به اداره ورزش و جوانان در این موضوع داده ایم، از جمله وام هایی برای این افراد که قسمتی از آن هم بلاعوض باشد.

وی افزود: باشگاه ها معمولا بیمه های مدنی دارند، اما اگر اداره کار وارد شده و کمکی به بیمه این مربیان بکند، کمکی است که می توان برای این افراد درنظر گرفت که البته همکاری دستگاه های دولتی برای این امر ضروری به نظر می رسد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران فارس در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی انفرادی در فضای مجازی برای کمک به پویش "درخانه بمانیم" گفت: برای پرکردن اوقات فراغت هم استانی ها، مسابقه ای طراحی کردیم تا هم استانی های عزیزمان در راستای فعالیت های ورزشی در خانه، عکس یا فیلم را ارسال و پس از بررسی، به بهترین آثار ارسالی، جوائزی اهدا خواهیم کرد.

مسکویی گفت:هع ورزشکاران، عکس یا فیلم های خود از فعالیت های ورزشی خانگی خود را به دکترپویا مسول کانون بسیج ورزشکاران ثارالله به شماره 09177052973 ارسال کنند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان