کد خبر: ۱۳۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
استاندار فارس خبر داد:

پرداخت 75 هزار میلیارد تومان به صنوف و واحدهای تولیدی/ 4 میلیون خانوار استان فارسی تسهیلات یک میلیون تومانی با نرخ 4 درصد میگیرند

رحیمی گفت: افزایش ثروت، افزایش اشتغال و بهبود محیط کسب و کار و افزایش 40 درصدی صادرات غیر نفتی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و پیشرفت در زمینه زیرساخت ها از مهمترین دست آوردها در سال 98 بود که علیرغم تحریم ها موفقیت آمیز بود.هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
 به گزارش شیرازه،  عنایت الله رحیمی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به شرایط کنونی کشور و نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید گفت: نسبت به آینده استان و جهش آن خوش بین هستم  و ما برای رسیدن به این هدف نیازمند تبیین محتوایی و عملی جهش تولید و تعریف و تعیین نقش ها و عملکردها هستیم. 

وی افزود:  در جهش تولید تامین نیازهای زیر ساختی و تأمین نیازمندی های اجرایی به عهده دولت و سرمایه گذاری به عهده بخش خصوصی است و این امر با هماهنگی و مشارکت همگانی محقق می شود. 

 نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه سال گذشته علیرغم  بحران ها اتفاقات خوبی در استان داشتیم اظهار داشت: جامعه ما در برابر مشکلات تحریم و بحران ها تاب آوری بالایی دارد  و در این زمینه باید هم قدرشناس مردم بود و هم این موفقیت ها باید به مردم معرفی شوند.

 رحیمی خاطر نشان کرد: افزایش ثروت، افزایش اشتغال و بهبود محیط کسب و کار و افزایش 40 درصدی صادرات غیر نفتی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و پیشرفت در زمینه زیرساخت ها از مهمترین دست آوردها در سال 98 بود که علیرغم تحریم ها موفقیت آمیز بود.هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

  استاندار فارس گفت:امیدواریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند از این مرحله بگذریم و آرامش بر فعالیت های اقتصادی حکمفرما فراهم شود. در این راستا تصمیمات دولت در زمینه پرداخت تسهیلات یارانه ، بیمه بیکاری، تعویق بدهی ها ، تمدید دفترچه های بیمه گام های خوبی برداشته شده است و برنامه ریزی های مدونی در راستای افزایش حمایت ها و تاب آوری بیشتر جامعه در دست اقدام است و این در حالی است که جوامع پیشرفته و کشورهای توسعه یافته نیز با مشکلات چندین برابری در این خصوص مواجه شده اند و به تناسب مردم و مسئولان کشور ما در زمینه مقابله با مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا موفق تر عمل کرده اند.

 وی در ادامه افزود: پیشنهادات خوبی در سطح ملی و استانی برای حمایت از کسب و کارها مطرح شده و دستگاهای مرتبط و تخصصی ماموریت یافته اند تا با بررسی بیشتر این پیشنهادات را اجرایی نمایند از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

پرداخت 75 هزار میلیارد تومان به صنوف و واحدهای تولیدی با نرخ 12 درصد.

پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه بگیران با نرخ 4 درصد (شامل 4 میلیون خانوار).

پرداخت بیمه بیکاری طبق دستورالعمل به رسته های شناخته شده .
تعویق سه ماه پرداخت اقساط تسهیلات .
تمدید مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی در ماه های اخیر.

پیشنهاد پرداخت تسهیلات یک تا 4 میلیون تومانی معیشتی .
بسته حمایتی دولت برای 3 میلیون نفر از اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا ویروس، که در 27 اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و مبلغ این واریزی بر اساس تعداد اعضای خانوارها بین 200 تا 600 هزار تومان بوده است.
دریافت لیست حق بیمه 10 رسته شغلی برای اسفند ، فروردین و اردیبهشت بدون وجه سهم کارفرما.

تمدید دفترچه های درمانی تا پایان فروردین ماه بدون احتساب لیست بیمه .

استمهال پرداخت حق بیمه بهمن ماه بابت بیمه شدگان.

انتقال سه قسط ، بازپرداخت تسهیلات 10 رسته شغلی (اسفند ، فروردین و اردیبهشت)

استمهال تمام اقساط وام های قرض الحسنه بدون محدودیت مبلغ برای مدت 3 ماه.
لحاظ نشدن محدودیت های بانکی در ارتباط با چک های برگشتی در ماه های اسفند ، فروردین و اردیبهشت.
گفتنی است این جلسه با تحلیل بیشتر شرایط کسب و کار و دستور کارهای مرتبط با آن در استان پایان یافت.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس

نظرات بینندگان