کد خبر: ۱۳۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

حال ناخوش تولیدکنندگان موادضدعفونی/ جعفر قادری: فارس در کرونا هم از قافله تولید و اقتصاد عقب افتاد

نماینده منتخب شیراز در مجلس با اشاره به عدم تولید مناسب اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در فارس افزود:باز هم مثل همیشه استان فارس در فرصت سوزی سرآمد است.
ویروس کرونا یا کویدوو ۱۹ که این روزها با سرعت بالا جهان را در نوردیده و نیاز به مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی را دوچندان کرده ،تصورها براین است که تولید کنندگان این مواد در کشور و فارس حال و روز خوشی به لحاظ تولید و درآمد دارند اما بررسی های میدانی چیز دیگری را می گوید.

با شیوع کرونا و استفاده گسترده مردم و توصیه های اکید کارشناسان بر رعایت اصول بهداشتی، شستن مستمر دست ها  و ضدعفونی کردن تمام دسترسی های انسانی ، نگاه ها به سمت خرید و استفاده گسترده از الکل ۷۰درصد و سایر مواد ضدعفونی رفت، غافل از اینکه ورود سودجویان  به این بخش، سبب کمیابی مواد اولیه  و ثانویه برای تولید کنندگان و مردم شد. 

درپی شیوع کویدوو۱۹ در کشور، مهم ترین هدف این بود که از گسترش هر چه بیشتر آن جلوگیری شود، رسیدن به این مهم تنها به دست یک نهاد و ارگان نبود، دولتی، خصوصی، کارمند، کارگر، بازاری و صنعتی همه و همه باید به میدان می آمدند تا این مهمان شوم و نحس را بتوان هر چه سریع تر از میان برداشت.

از سوی دیگر مهم ترین اقدامی که برای جلوگیری از شیوع این بیماری از سوی مردم بایستی انجام  شود، رعایت بهداشت و سلامت فردی است، استفاده مرتب از ضدعفونی ها کننده و مواد بهداشتی که بتوانند این ویروس را نابود کرد.

تقاضا برای خرید اقلام بهداشتی و ماسک در جامعه بالاتر رفت، به تبع حجم کاری  واحدهایی که در این زمینه ها  فعال هستند نیز افزایش یافت، واحدهایی که امروز در کنار بخش بهداشت و درمان به عنوان جهادگران و افسران تولید در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا قرار دارند چرا که به خوبی می دانند که  امروز فرصت خودنمایی ظرفیت تولید ملی است، فرصتی است که جهادگران تولید از آن برای برداشتن قدم های خود در گام دوم انقلاب  باید پویاتر از همیشه عمل کنند.

حال ناخوش تولیدکنندگان موادضدعفونی/ جعفر قادری: فارس در کرونا هم از قافله تولید و اقتصاد عقب افتاد
تولیدکنندکان به دنبال تحقق شعار ما می توانیم هستند

تولیدکنندگان امروز به دنبال این هستند که ثابت کنند شعار ما می توانیم، هر چه بیشتر قابل تحقق است به شرط آنکه  آرامش اقتصادی و نیازهای اولیه آنها تامین شود.

در کنار این سخت کوشی و مجاهدت های شبانه روزی، این واحدها برای ادامه کار با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتی که هر کدام از آنها می تواند سبب خوابیدن یک خط تولید و در نهایت ضررش به مردم برسد.

ظاهراً نیاز واحدها با توجه به افزایش تقاضاها بیشتر و واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی و بهداشتی با کمبود مواد اولیه و نقدیتگی مواجه هستند.

جعفر قادری می گوید چون استان فارس صنعتی نیست فاصله گذاری اجتماعی توفیق چندانی ندارد چرا که اقتصاد و مشاغل فارس عمدتاً خدماتی است.حتی از شرکت های تولیدکننده مواد ضدعفونی استان هم خبر از کمبود الکل و مواد اولیه و توقف همه یا بخشی از خطوط تولید می رسد. این در حالی است که بعضی استان ها تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و اقدام به تولید مواد مورد نیاز این روزها با تمام ظرفیت کرده اند. استان فارس هم طبق روال همیشگی از قافله تولید و اقتصاد عقب مانده است.
حال ناخوش تولیدکنندگان موادضدعفونی/ جعفر قادری: فارس در کرونا هم از قافله تولید و اقتصاد عقب افتاد
سخن پایانی

درکنار تمام مشکلات و سختی ها، امروز بخش خصوصی به صورت جهادی پای کار آمده و نشان داده که تمام توان خود را به کار می بندد تا بتواند در کنار دیگر بخش ها و با حضور در خط مقدم، این ویروس شوم و نامیمون را از کشورمان بزدایند، مجاهدان امروز سربازان عرصه تولید هستند که بیش از همیشه نیازمند یاری رسانی هستند تا بتوانند در این میدان نبرد همچون گذشته سرافراز بیرون بیایند.

براین اساس تامین مواد اولیه ارزان و نظارت بر تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده مهمترین مطالبه صنایع مواد بهداشتی  و مردم است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان