کد خبر: ۱۳۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز در دیدار با جانشین نیروی زمینی ارتش:

ما ایران هستیم با ویژگی سرباز علی بودن و با چین آمریکا متفاوت هستیم

در آستانه روز نیروی زمینی آجا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به همراه امیرسرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی و جمعی از فرماندهان ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، با آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار کردند.
 نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با جانشین نیروی زمینی ارتش  گفت: امیرالمومنین علی (ع) می فرماید سربازان به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و امنيّت اند.
 آیت الله دژکام افزود: از همه عزیزان ارتشی بالاخص عزیزانی که در مجموعه استان فارس منشا خدمت هستند تشکر میکنم و برای همه شما عزت، عظمت و سربلندی از پیشگاه خدای متعال خواستارم.

ما ایران هستیم با ویژگی سرباز علی بودن و با چین در شرق و آمریکا در غرب متفاوت هستیم
وی با تاکید بر اینکه  انقلاب اسلامی ایران در آغاز حرکت خود با وجود اینکه از نظر محاسبات بین المللی به عنوان کشوری که بتواند تغییری ایجاد کند به حساب آورده نمی شد و حتی در داخل کشور نیز بسیاری مردد بودند که سرانجام این حرکت چه می شود اما واقعیتی که وجود دارد این است که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در نظام بین الملل تغییراتی را به وجود آورده است که بسیار مهم و کلیدی است افزود: عمده آن چیزی که ما از دسته بندی قدرت های جهانی پیش از انقلاب و به طور مشخص بلوک شرق و غرب داشتیم امروز به خاطر انقلاب اسلامی به هم ریخته است و اگر انقلاب اسلامی رخ نمی داد دنیا به شکل دیگر و در چارچوب دیگری کار می کرد. هر چند هنوز هم قدرت مندان و زورمداران عالم متوجه عمق این قضیه نیستند اما انقلاب اسلامی ایران همانند آب عمل کرده است که نفوذ می کند در حالیکه بسیاری متوجه نیستند اما به مرور که همانند سیل شد و معادلات را به صورت بنیادین برهم زد قضیه را متوجه می شوند.

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی آغاز سال خود بر روی مسئله ای که محور این حرکت باید باشد تاکید کردند و فرمودند که نظام در همه جهات باید قوی شود.یکی از این محورهای مهم قوی شدن قدرت نظامی است. قاعدتا ما باید در بعد نظامی از آن چه که امروز هستیم روز به روز قوی تر شویم.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه قدرت گاهی در ابزار و تکنولوژی است که باید در این راستا اقدام کنیم و به آن دست یابیم اضافه کرد:  اما یک جهت قوت که امروز در ارتش ما چشمگیر است، قدرت اراده و ایمان و نیروی باطنی ارتشی های ماست که این مسئله مسلما بر تکنولوژی غلبه می کند یعنی هرچه طرف مقابل ما در تکنیک و تکنولوژی پیش برود اما شما در مقابل آنها اراده و ایمان داشته باشید این اراده و ایمان شما است که پیروز خواهد شد و زمانی دشمن غلبه می کند که ما اراده و ایمان خود را برای مقاومت از دست دهیم وگرنه آنها پیروز نخواهند شد، این جهت که به نحوی با معنویت و دین هم ارتباط دارد باید مدنظر همه عزیزان باشد.
ما ایران هستیم با ویژگی سرباز علی بودن و با چین در شرق و آمریکا در غرب متفاوت هستیم
دژکام افزود: شرایط صلح شرایطی است که باید برای نیروی خود آمادگی های لازم را ایجاد کنیم که اگر اتفاقی رخ داد در آن زمان به ریزش نیرو در میدان منتهی نشود بلکه قدرت، قوت و اراده نیروی خود را به رخ دشمن بکشیم.

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: اگر صحنه ای پیش بیاید بنده مطمئن هستم که جوانان امروز ما کمتر از جوانان دوره جنگ نیستند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی های اخیر خود به این مسئله بارها اشاره فرموده اند البته شاید در نظر برخی افراد این حرف ادعا به نظر برسد اما انصافا در قضیه کرونا که پیش آمد تیم پزشکی ما نشان دادند که ایستاده اند.

این استاد اخلاق افزود: ما گاهی در تحلیل مسائل قسمت هایی که کمبود داریم را برجسته نمی کنیم ولی ایران بعد از 40 سال تحریم و در اوج تحریم ها وارد قضیه کرونا شد و شما دیدید که با همت امثال شما عزیزان چقدر قوی ما به میدان وارد شدیم.

امام جمعه شیراز در ادامه اظهار داشت: این یک مسئله ای است که باید مدنظر قرار دهیم، مثلا آلمان یکی از بزرگ ترین منابع پولی دنیا را در اختیار داشته و پس از جنگ جهانی دوم نه جنگ داشته است و نه تحریم بوده یا کانادا و ما قابل قیاس با آنها نیستیم اما مقایسه رسمی سازمان بهداشت جهانی ما را جز 4 کشور اول در موفقیت مبارزه با این بحران نشان می دهد.این عظمت اراده همه این ملت است بالاخص آنهایی که در صف مقدم این قضیه بوده اند.
ما ایران هستیم با ویژگی سرباز علی بودن و با چین در شرق و آمریکا در غرب متفاوت هستیم
وی تاکید کرد: باید این اراده را حفظ کنیم، در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، یکسری کارهای فرهنگی و معنوی را باید تشویق کنیم و ان‌شاالله در این ماه مبارک که در پیش رو داریم حس و حال معنوی و توجه به خدای متعال را افزایش دهیم.

 آیت الله دژکام تصریح کرد: توجه به خدا گاهی فقط به صورت زبانی است اما وقتی در دل باشد ارزش دارد، این شاخص دارد و قابل اندازه گیری است مثلا در عرصه کار اجتماعی و مسئله کرونا خدماتی انجام می شود، یکی به فکر خدمت رساندن است و دیگری فقط به دنبال این است که بگوید من انجام داده ام و این من یعنی یاد خدا در کار نیست، کار که برای خدا باشد خداوند هم در دنیا هم در آخرت برای انسان خیر جور می کند اما بعضی افراد صبر ندارند و  در کار خدا رو فراموش می کنند و خود را میبینند و اوضاع مطلوب نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ما در زمان امام خمینی(ره) و در قضیه فتح خرمشهر نیز با این مسئله مواجه شدیم که برخی افراد برای اینکه آزادسازی شهر را به اسم خود ثبت کنند حرف هایی زدند اما امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد، کار خدا بود و بنده خدا نمی توانست انجام دهد ولی عده ای زحماتی کشیده بودند و اجر کارشان پیش خدا محفوظ است اما اینکه بخواهیم خدایی نکرده این مسئله را به رخ بکشیم اجر کار را ضایع می کند و قدرت را از بین می برد. در سوره مبارک دهر آیه 9 خدا از زبان اهل بیت می فرماید کاری که ما انجام می دهیم برای خدا است.
دژکام در ادامه گفت: امروز این خدماتی که امیر نعمتی فرمودند، خیلی ارزشمند است و جای تشکر دارد که به آن افتخار می کنیم، مثلا در نقاهتگاه و بیمارستان ها تخت خالی و آماده داشتید یا ونتیلاتور (Ventilator) که آمریکایی ها و اروپایی ها یکدیگر را متهم به دزدیدن می کنند را تولید کردیم و در بیمارستان ها اضافه بر سازمان داریم، این مواردی است که مایه افتخار است و این کارها انجام شده است.
وی افزود: در بسیاری موارد انسان کاری برای خدا می کند و خدا خوبی مقابل او قرار می دهد که انسان باور نمی کند.وقتی خدا قبول می کند یک امتیاز بزرگ است و این جهت را باید تقویت کنیم.
در همین بحث رزمایش کمک مومنانه که رهبری در 15 شعبان مطرح فرمودند اصل قضیه اخلاص است.حضرت علی(ع) در دل شب به مردم کمک رسانی می کرد و کسی نمی دانست او کیست و امروز بعد از 1400 سال کار او که با اخلاص بوده است همچنان نمود و جلوه دارد.
امام جمعه شیراز در ادامه تاکید کرد: این جهت مسئله تمایز بین ما و سایر تمدن هایی است که در شرق و غرب میبینیم.ما ایران هستیم با ویژگی سرباز علی بودن و با چین در شرق و آمریکا در غرب متفاوت هستیم.این ویژگی ما را با همه آنها متمایز می کند.تفاوت عمده ما که کشورهای دیگر باور نمی کنند همین قسمت است که ما حساب خود را با ظاهر نمی بندیم.این تفاوت ها را حس میکنیم و اتفاقا دنیا به این نقطه می رسد که دین ناب اسلامی ما بهتر و قوی تر از آنها دنیا را می گرداند.
وی در پایات اظهار داشت: بعد از کرونا ممکن است بعضی از تعاملات بین المللی بهم بخورد. در این شرایط آنکه قوی تر است بالاتر می آید.قدرت را به صورت شخصی و فردی که خدا در اختیار ما قرار داده است باید شروع کنیم تا برسد به جایی که مایه افتخار هست و ما هر روز شاهد اختراعات و نوآوری هایی که در مجموعه ارتش هستیم و خوشحال می شویم و دعا میکنیم و امیدوارم همه شما سعادتمند و سربلند باشید.

نظرات بینندگان