کد خبر: ۱۳۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

اپلیکیشن شاد و دانش‌آموزان غمگین/ ساز و کار آموزش از راه دور آموزش و پرورش فارغ از نگاه کارشناسی است!

اپلیکیشن شاد که قرار است جای خالی مدارس را در دوران قرنطینه کرونایی پر کند، برای دانش اموزان ساکن در روستاها مشکلات فراوانی ایجاد کرده و عملا امکان ادامه تحصیل را از بسیاری از دانش آموزان گرفته است.
به گزارش شیرازه؛ به نقل از کُردتودی، در روزهای سختی که بیماری کرونا فعالیت‌های آموزشی کشور را مختل کرد، آموزش و پرورش تصمیم گرفت با طراحی یک سامانه آموزشی آنلاین برنامه شاد آموزش پرورش  بستر لازم برای آموزش مجازی دانش آموزان را راه اندازی کند. یه این سامانه اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش گفته می‌شود.

شبکه اجتماعی شاد برای دسترسی دانش آموزان مبتنی بر محیطی امن فراهم شده است تا ارتباط بین معلم و دانش‌آموز را برقرار کند و معلم می‌تواند محتوای درسی را از طریق این شبکه با دانش آموزان به اشتراک بگذارد و طرح سؤال و آزمون کند.

هنوز کمتری کسی توانسته احراز هویت اپلیکیشن شاد رو انجام داده و وارد بخش آموزش مجازی اپلیکیشن شاد شود. بنابراین  در وهله اول هدف آموزش و پرورش دانلود اپلیکیشن شاد معلمان و دانش آموزان و عضوگیری است.

 امکان سنجش و ارزشیابی مستمر،امکان گفتگو با معلمان،تولید محتوای الکترونیکی آموزشی معلمان، امکان حضور و غیاب،امکان نظارت مدیران مدرسه از چگونگی آموزش مجازی در مدرسه خودشان از ویژگی بالقوه برنامه شاد معلمان در این سایت است اما متاسفانه عضو شدن در این سایت به گفته تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمین با اختلال روبه رو است.

در این رابطه و به صورت مشخص این نقد مطرح می شود که در بسیاری از مناطق محروم کشور و در بسیاری از  خانواده ها  بسیاری از دانش آموزان از دسترسی به رایانه، گوشی هوشمند و یا اینترنت پر سرعت محروم هستند و به همین دلیل امکان استفاده آسان از شبکه شاد برایشان میسر نیست.

از طرف دیگر بسیاری از معلمان از نبود استراتژی مشخص و تصمیم گیری واحد در این باره شاکی هستند و تغییرات در تصمیم گیری ها را مبنای اعتراض و انتقاد خود قرار داده اند. 

یکی از معلمان کردستانی در این باره در گفتگو با کرد تودی عنوان داشت : با تمام تلاشی که در نصب این  اپلیکیشن انجام دادم  اما بخاطر مشکل فنی که این سیستم دارد باز هم نتوانستم عضو آن شوم و این نه تنها مشکل ما  معلمین بلکه مشکل تمامی دانش آموزان برای نصب  اپلیکیشن شاد است  و ما فقط در تلگرام گروه داریم که به خاطر فیلترینگ  بودن آن دانش آموزان زیادی معترض شدند که نمی توانند وارد آن بشوند.

مشکلات شاد در مناطق روستایی کم برخوردار

 در پی تماس یکی از دانش آموزان در یکی از روستاهای بدون اینترنت در استان کردستان با کردتودی که می‌گوید؛ در  روستای ما اصلا آنتن‌دهی وجود ندارد حتی شبکه آموزش هم قابل دسترسی نیست  و دانش آموزانی که پدر و مادرشان مسن یا بیسواد هستند و اصلا نمی‌توانند از قابلیت شبکه شاد استفاده کنند و از آموزش مجازی سردرنمی‌آورند از مشکلات بسیاری از دانش آموزان و معلمین است که در این روزهای کرونایی با آن دست و پنجه  نرم می کنند.

معلمین  موظف به امر آموزش و جبران عقب ماندگی  دروس هستند

در این  رابطه  قربانی  رییس آموزش و پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان داشت: با وجود مشکل شیوع ویروس کرونا ما راهی جز تعطیلی مدارس نداشتیم  و همگی به خوبی می دانیم که آموزش از راه دور هم راه حل مناسب  برای حل این مشکل نخواهد بود اما به ناچار باید دانش آموزان و معلمین  در این روزها  حضور در کلاس درس را به این شکل تجربه کنند.

وی با بیان اینکه راه دومی جز حضور دانش آموزان در فضای مجازی برای آموزش وجود ندارد عنوان نمود: 80 درصد از دانش آموزان در کل کشور  می توانند از فضای مجازی بهرمند شوند و 20 درصد باقی مانده که بنا به هر دلیلی از آموزش عقب مانده اند با دستور ستاد ملی کرونا  در خصوص بازگشایی مدارس مناطق روستایی که  در این مدت به اینترنت دسترسی نداشته اند و هفته ای زودتر بازگشای خواهد شد و معلمین  موظف به امر آموزش و جبران عقب ماندگی  دروس خواهند بود.

قربانی در ادامه  با اشاره به قبول داشتن مشکل فنی اپلیکیشن شاد  تصریح کرد: در جلسه شورای آموزش پرورش این مشکل بیان  و مدیر کل صدا و سیما با دادن قول مساعد جهت چگونگی  آموزش نصب این ایلیکیشن توسط کارشناسان در چند مرحله جهت رفع این مشکل بر خواهیم آمد.

در پایان لازم به ذکر است بر اساس آنچه مورد اشاره قرار گرفت، به نظر می رسد آموزش و پرورش در اجرای کامل این برنامه مسیر چندان آسانی را پیش رو نداشته باشد. 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان