کد خبر: ۱۳۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹

تمدید تسهیلات تامین اجتماعی فارس تا پایان اردیبهشت ۹۹

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: همه تسهیلات تامین اجتماعی فارس تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید شد.
ابراهیم کشاورز گفت: با ابلاغ به همه واحد‌های اجرایی، تسهیلات بیمه‌ای و درمانی در نظر گرفته شده برای کنترل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی مخاطبان و کارکنان این سازمان، تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید شد.

او اظهار داشت: با ابلاغ این دستور العمل دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان تا پایان اردیبهشت ۹۹ دارای اعتبار است و نیازی به مراجعه حضوری بیمه‌شدگان به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید دفترچه‌های درمانی نیست.

کشاورز افزود: در این دستور اداری مهلت پرداخت حق بیمه، بیمه شدگان اختیاری، توافقی، رانندگان درون شهری و برون شهری و کارگران ساختمانی نیزافزایش یافته و به منظور جلوگیری از لغو قرارداد‌ها و تداوم بیمه‌پردازی این قبیل بیمه شدگان تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری برای پرداخت حق بیمه مهلت دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه برای همه بیمه‌شدگان به ویژه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین مرخصی زایمان امکان پرداخت علی‌الحساب غرامت دستمزد براساس گواهی پزشک معالج فراهم شده است، گفت: این خدمات بدون نیاز به انجام تشریفات مقرر و مراجعه حضوری به شعب انجام می‌شود.

کشاورز در ادامه به نحوه ثبت درخواست خدمات و تعهدات کوتاه مدت به صورت اینترنتی اشاره کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند برای ثبت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز وکمک ازدواج بدون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترتی http://eservices.tamin.ir اقدام کنند.

او افزود: بر این اساس برای ثبت درخواست بازنشستگی نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی نیست و تاریخ ترک کارمندرج در لیست پرداخت حق بیمه به عنوان تاریخ درخواست بازنشستگی محسوب می‌شود.

این مسئول بیان کرد: انجام استعلام درخصوص تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان به حالت تعلیق درآمده و تداوم بیمه پردازی آنان تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ قابل انجام است. ضمن آنکه امکان بیمه‌پردازی آن دسته از کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی آنان منقضی شده تا پایان اردیبهشت سالجاری قابل انجام است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ و شورا‌های پزشکی نیز تا پایان اردیبهشت امسال برگزار نمی‌شود و همه بازرسی‌های مرتبط با امور بیمه شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و سایر موارد مرتبط نیز تا پایان اردیبهشت ۹۹ موضوعیت ندارد.

نظرات بینندگان