کد خبر: ۱۳۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹

پاسخ به بیش از ۱۱۹ هزار تماس مشاوره‌ای

مسئول واحد مشاوره بهزیستی فارس گفت: بیش از ۱۱۹ هزار تماس مشاوره‌ای پاسخ داده شده و ۶۰ درصد تماس‌ها نیز پیامد‌های مربوط به کرونا و قرنطینه است.
مصطفی محسنی مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس، با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا امروز ۲۸ فروردین ۹۹، بیش از ۱۱۹ هزار تماس مشاوره‌ای پاسخ داده شده است، اظهار کرد: از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون زیر ۳۰ درصد از تماس‌ها مربوط به کرونا بوده است.

او اضافه کرد: ۶۰ درصد تماس‌ها نیز پیامد‌های مربوط به کرونا و قرنطینه است که از آن جمله به درگیری و پرخاشگری‌های بین اعضای خانواده، مشکلات خانواده ها، اقتصادی، مسائل فردی و کودک می‌توان اشاره می‌کرد.

مصطفی محسنی تصریح کرد: مابقی تماس‌ها هم درباره مشکلات دیگر همچون اعتیاد است.

او با بیان اینکه ۴۰ نفر به شهروندان مشاوره ارائه می‌دهند، افزود: روزانه و به صورت شیفت بندی ۷ تا ۱۰ نفر از مشاوران از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و حتی روز‌های تعطیل در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس ادامه داد: شماره ۱۴۸۰ بهزیستی در زمینه‌های مختلف کرونا، خانواده، کودک، نوجوان، بالینی و سایر حوزه‌ها مشاوره می‌دهد و همچنین اورژانس ۱۲۳ برای پیامد‌هایی همچون کودک آزاری، همسرآزاری و سالمندآزاری مشاوره‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌دهد.

نظرات بینندگان