کد خبر: ۱۳۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
بین الملل:

آخرین خبر‌ها از وضعیت کشور‌های درگیر با کرونا/ تلفات چین حدود ۴۰ درصد افزایش یافت

آخرین گزارش‌ها درباره شیوع کووید-۱۹ در کشور‌های مختلف جهان و تدابیر این کشور‌ها برای مقابله با آن را در این خبر بخوانید.

جدیدترین آمار‌ها درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح روز جمعه نشان می‌دهد تاکنون دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۲۳ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان ۱۴۵ هزار و ۵۵۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین خبرها از وضعیت کشورهای درگیر با کرونا/ محدودیتهای کرونایی در اکثر کشورها ادامه می‌یابد

اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس از کشور‌هایی هستند که پس از آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

انگلیس روز پنجشنبه مقررات مربوط به محدودیت فعالیت کسب و کارها و برخی محدودیت‌های تردد را تمدید کرد و بنابر گزارش‌ها در آمریکا هم احتمالاً طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان سال میلادی ادامه خواهد یافت.

آخرین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های درگیر کرونا را در زیر بخوانید:

آخرین آمار ایران
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۴:۱۸

سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان اعلام کرد در بیست و چهار ساعت گذشته، ۱۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و بدین ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۷۹۴۹۴ نفر رسید.

او افزود تا امروز ۴۹۵۸ نفر از بیماران جان‌باخته و از سوی دیگر ۵۴۰۶۴ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

آخرین آمار روسیه
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۴:۰۸

با ثبت ۴ هزار و ۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روسیه، شمار کل مبتلایان در این کشور به ۳۲ هزار و ۸ تن رسید. همچنین ۴۱ مورد جدید مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در روسیه ثبت شد.

جدیدترین آمار اعلام‌شده از سوی چین
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۴:۰۸

با ثبت هزار و ۲۹۰ مورد جدید مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در چین، در مجموع ۴ هزار و ۶۳۲ نفر در این کشور در اثر این بیماری جان باختند.

عبور تعداد قربانیان کرونا در بلژیک از مرز ۵ هزار نفر
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۳:۴۶

وزارت بهداشت بلژیک اعلام کرد با ثبت ۳۳۱ مورد جدید، تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۵۱۶۳ نفر رسید.

تمدید محدودیت‌های در انگلیس
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۲:۳۵

دومنیک راب، وزیر خارجه انگلیس که در غیاب بوریس جانسون که به کرونا مبتلاست سرپرستی دولت را در دست دارد، گفت: بررسی‌ها نشان داده است تعطیلی کشور آثار مفیدی داشت و حجم افراد مراجعه‌کننده یا بستری‌شده در بیمارستان‌ها را در مقایسه با قبل از زمان ایجاد محدودیت‌ها کاهش داد.

او برگرداندن شرایط کشور را به حالت عادی زود هنگام دانست و افزود: با اینکه می‌دانیم این تصمیم برای اقتصاد کشور بسیار زیان بار است، ناچار به اجرای آن هستیم و لغو محدودیت‌ها را با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در کشور موجب از بین رفتن دستاورد‌ها می‌دانیم.

جدیدترین آمار مبتلایان در آلمان
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۲:۳۳

موسسه رابرت کخ اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با سه هزار و ۳۸۰ نفر افزایش به ۱۳۳ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.
این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان‌باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با ۲۹۹ نفر افزایش به سه هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

هشدار در خصوص بازگشایی زودهنگام مشاغل در ایتالیا
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۱:۴۳

"فرانچسکو بوچا" وزیر امور منطقه‌ای ایتالیا با اشاره به گسترش ویروس کرونا در این کشور و تدابیر دولت ایتالیا به منظور مقابله با آن از جمله اعمال تعطیلی‌های گسترده در بخش‌های مختلف اقتصادی در سخنانی گفت: من تمایل به خروج از این محدودیت‌ها را درک می‌کنم، اما اعداد و ارقام مربوط به آلوده شدن تعداد شهروندان به ویروس کووید-۱۹ به ما می‌گوید هنوز در شرایط اضطراری و فوق العاده بسر می‌بریم؛ بنابراین استاندارانی که می‌خواهند مشاغل بازگشایی شود، خودشان هم مسئولیت این کار را برعهده بگیرند.

بازداشت ۳۰۳ نفر در ترکیه به اتهام نشر اکاذیب کرونایی
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۷

پلیس ترکیه ۳۰۳ نفر را به اتهام انتشار خبر‌های کذب و تحریک آمیز در شبکه‌های مجازی درباره بیماری کرونا بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه آکشام چاپ ترکیه، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد در ۳۱ روز اخیر با بررسی ۵ هزار و ۶۰۳ صفحه در شبکه‌های اجتماعی ۷۶۵ مظنون را که خبر‌های کذب و تحریک آمیز درباره مسئله شیوع کرونا منتشر می‌کردند شناسایی و ۳۰۳ نفر را بازداشت کرده است.

جهش در تلفات چین
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۰:۰۳

کارگروه کنترل و پیشگیری از بیماری شهر ووهان اعلام کرد در شمارش تلفات ویروس «کووید۱۹» در این شهر اشتباه رخ داده و شمار جان‌باختگان را افزایش داد.

به گفته مسئولان چینی، دلیل اصلی افزایش رقم تلفات این بوده که تعدادی از بیماران نتوانسته بودند به بیمارستان بروند و تعدادی نیز جا افتاده بودند.

بدین ترتیب شمار کل تلفات ویروس کرونا در شهر ووهان، با افزایش ۱۲۹۰ نفری به رقم ۳۸۶۹ نفر رسید. تعداد ۳۲۵ نفر هم به مبتلایان اضافه شد که تعداد کل بیماران در چین را به ۸۲۶۹۲ نفر افزایش داد.

رکود اقتصادی آلمان تا نیمه سال ادامه خواهد داشت
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۹:۱۳

خبرگزاری فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: وزارت اقتصاد آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد اقتصاد آلمان که به شدت تحت تأثیر پیامد‌های شیوع ویروس جدید کرونا قرار گرفته، از ماه مارس دچار رکود اقتصادی شده است و این رکود تا نیمه سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

ادامه محدودیت‌ها در آلمان تا سوم مه تمدید خواهد شد
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۹:۱۱

خبرگزاری فرانسه به نقل از نمایندگان محلی گزارش داد آلمان محدودیت‌هایی را که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور در نظر گرفته است، تا سوم ماه مه (حدود ۱۶ روز دیگر) تمدید خواهد کرد.

۴۵۰ مورد جدید آلودگی به کرونا در مکزیک
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۸:۳۵

مقامات بخش بهداشت مکزیک روز پنجشنبه از ۴۵۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور و جان باختن ۳۷ نفر بر اثر این ویروس خبر دادند.

به این ترتیب، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به شش هزار و ۲۹۷ مورد و شمار جان باختگان به ۴۸۶ نفر رسید.

در حال تکمیل...

نظرات بینندگان