کد خبر: ۱۳۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

آغاز به کار پژوهشکده مطالعاتی شیراز به همت دانشجویان بسیجی

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس از آغاز به کار پژوهشکده مطالعاتی شیراز به همت دانشجویان بسیجی استان خبرداد.
سعید یوسفی با بیان اینکه استخراج نظام مسائل استان در دستورکار ناحیه بسیج دانشجویی فارس قرار گرفته است، گفت: گام اول در حل مسائل، شناسایی دقیق و جامع است و با برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش شده تا نگاه دانشجویان به سمت شناسایی و جمع‌آوری مسائل استان معطوف گردد.

وی تعداد قابل توجه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان را از ظرفیت‌ها و فرصت‌های طلایی حل مسائل استان عنوان کرد و افزود: هدایت پژوهش‌های دانشگاهی و پایان نامه‌های استان به سمت موضوعات کاربردی می‌تواند راه‌گشای حل مسائل بومی استان گردد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس راه‌اندازی پژوهشکده شیراز را از گام‌های دانشجویان بسیجی برای توجه به مسائل استان معرفی کرد و گفت: این پژوهشکده با محوریت دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط با علوم انسانی تشکیل شده تا مجمعی برای تفکر، هم‌اندیشی و انجام پژوهش‌های مرتبط با مسائل استان باشد.

یوسفی بررسی و شناسایی تأثیرات کرونا بر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان را اولین پژوهش‌ انجام شده‌ی این مرکز علمی همزمان با روزهای ابتدایی فعالیت خود عنوان کرد و تصریح کرد: در این پژوهش پیامدهای کرونا بر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان شناسایی ‌و فرصت ها و تهدیدات ایجاد شده نیز بیان شده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را به بهره‌گیری از ظرفیت ‌و توان دانشجویان بسیجی دعوت کرد و افزود: دانشجوی بسیجی عنصری است که علاوه بر برخورداری از توان علمی، آمادگی نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف مورد نیاز را دارد و در این راستا متعهد است.

یوسفی گفت: هر چند این روزها دانشگاه ها تعطیل شده است دانشجویان بسیجی استان از حوزه‌های پژوهشی گرفته تا فعالیت های جهادی و میدانی برای مبارزه با کرونا با شور و نشاط فعالیت می کنند و سرشار از امید به آینده درخشان ایران اسلامی هستند.

نظرات بینندگان