کد خبر: ۱۳۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز دیدار با مسئولان قضایی فارس:

در مصاف با ویروس کرونا از بسیاری کشورهای دیگر، موفق تر عمل کرده ایم

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در کشور، تصریح کرد: عملکرد و نقاط قوت ما در حوزه قضایی توسط دشمنان به عنوان یک نقطه ضعف معرفی می شود.
 آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری فارس و دادستان شیراز، عنوان کرد: دشمنان ما سعی می کنند تا نشان دهند در کشور ما حساب و کتابی نیست.

امام جمعه شیراز افزود: این یک جنگ نرم است که دشمن در پیش گرفته اما عملکرد دستگاه های ما در مصاف کرونا نشان می دهد که از بسیاری کشورهای دیگر، موفق تر عمل کرده ایم.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در کشور، تصریح کرد: عملکرد و نقاط قوت ما در حوزه قضایی توسط دشمنان به عنوان یک نقطه ضعف معرفی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: با همکاری دستگاه قضایی و روحانیت می توانیم به نقطه ای برسیم که وقتی حکمی در دادگاه بدوی صادر می شود، همگی اطمینان بیش از 90 درصدی به درستی حکم داشته باشیم و نقص در حکم موجب اطاله دادرسی و ایجاد مشکلات بعدی نشود.

آیت الله دژکام ادامه داد: یکی از وظایف دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرائم است و اعمال قاطعیت برای اجرای احکام صادره نیز نشان از تبعیت کشور ما از قانون است.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش موثر دستگاه قضایی در انجام امور فرهنگی، گفت: تبلیغات، اطلاع رسانی و ... در مقابله با تبلیغات نادرست دشمنان و پیشگیری از وقوع جرم نقش ارزنده ای دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی در ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها، نقش کارآمدی دارد و نقش رسانه ها در انعکاس این اطلاعات به جامعه و آگاهی بخشی نیز مهم است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر انجام اقدامات لازم برای جهش تولید در سال جدید، بیان کرد: برای تحقق این هدف باید در حوزه فضای کسب و کار تلاش جدی در پیش بگیریم زیرا اگر دست روی دست بگذاریم، شرایط بدتر خواهد شد.

آیت الله دژکام با قدردانی از حمایت دستگاه قضایی فارس برای حمایت از چرخه تولید در استان، اظهار کرد: حمایت از رفع موانع تولید با صدور احکام قضایی، اقدام ارزشمندی است و زمینه را برای حضور مردم در عرصه تولید، کسب درآمد و جهش تولید فراهم می کند.

نظرات بینندگان