کد خبر: ۱۳۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
معاون دستیاری معاونت آموزش وزارت بهداشت در گفتگو با شیرازه:

طرح فاصله گذاری اجتماعی مجوزی برای خروج های بی دلیل نیست/ نماینده ولی فقیه در استان فارس جزو پیشتازان کشور بودند و فوق العاده عمل کردند

دکتر «علیرضا عسکری» گفت: نماینده ولی فقیه در استان واقعاً جزو پیشتازان کشور بودند و در این شرایط خاص فوق العاده عمل کردند.
دکتر «علیرضا عسکری» معاون دستیاری معاونت آموزش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مورد اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به خبرنگار پایگاه خبری شیرازه گفت: باید بپذیریم در کشور ما به علت ملاحظات اقتصادی مردم ادامه روند قرنطینه به شکل سابق مورد حمايت نبود.
وی افزود: ادامه آن روند نیازمند حمایت معیشتی ویژه بود که بنظر از توان دولت خارج بود.
عسکری با اشاره به آمار مناسب فارس در کنترل ویروس کرونا علی رغم دارا بودن شرایط برای روند جهشی شیوع گفت: فارس دارای فرهنگی غنی و مردمانی همراه و آگاه است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی مجوزی برای خروج های بی دلیل نیست/ نماینده ولی فقیه در استان فارس جزو پیشتازان کشور بودند و فوق العاده عمل کردند
 ضمن اینکه نماینده ولی فقیه در استان واقعاً جزو پیشتازان کشور بودند و در این شرایط خاص فوق العاده عمل کردند.
عسکری با اشاره به هماهنگی خوب استاندار فارس و دانشگاه علوم پزشکي شیراز افزود: نقش خیرین فارس بسیار برجسته بود و مردم استان فارس همچون گذشته با ایثار و نوع دوستی مثال زدنی خود، متولیان سلامت را در کنترل شیوع این بیماری یاری کردند.
  مدیرکل اسبق دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت افزود: در شرایط فعلی و در طرح فاصله گذاری مردم باید جدی تر از قبل رعایت کنند
وی اضافه کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی مجوزی برای خروج های بی دلیل نیست.
معاون دستیاری معاونت آموزش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اگر مراقبت های چند هفته گذشته را افزایش ندهیم ممکن است به راحتی همه زحمات از دست برود و شاهد گسترش شیوع ویروس باشیم.
وی ضمن قدردانی از همراهی مردم در مهار کرونا اظهار داشت: پرسنل بهداشت و درمان در خط مقدم جهاد سلامت انصافاً خوش درخشیدند و باید مردم با رعایت باعث دلگرمی آنان شوند.
عسکری با اشاره به اینکه طبق توصیه بهداشت جهانی، کشوری موفق است که تست بیشتری بگیرد افزود: سیاست گذاری مجموعه وزارت بهداشت برای ادامه مهار کرونا بر افزایش تست ها و شناسایی بیشتر ناقلين و مبتلايان گذاشته شده تااز ريسك پنهان در سطح جامعه کاسته شود.
عسکری با اشاره به اینکه باید تاب آوری نظام درمان را بالا ببریم تصریح کرد: با اختصاص ويژه اي که رهبر معظم انقلاب برای کمک به مهار کرونا اجازه آن را صادر کردند امیدواریم با اقدامات حمايتي بيشتر ازجمله تهیه ملزومات مورد نیاز کادر درمان شاهد افزایش بهره وری از سیستم سلامت باشیم.
این کارشناس سلامت در پایان از مردم  خواست از مراجعات غیر ضرور به مراکز درمانی  اجتناب کنند.

نظرات بینندگان