کد خبر: ۱۳۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

6 الی 7 درصد مبتلایان بیماری کرونا در فارس مربوط به کادر درمان است/ بازگشایی اصناف به منزله عادی شدن شرایط نیست

دکتر همتی گفت: کادر بهداشت و درمان وقتی که به بیماری مبتلا می شوند ازچرخه فعالیت در کادر درمان حذف می شوند و برای مدتی نمی توان از آن ها استفاده کرد.ب
«دکتر همتی»،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درگفت و گو با پایگاه تحلیلی- خبری"شیرازه"در پاسخ به این که آیا یک خانم در کادر سلامت و درمان استان فارس بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا فوت کرده، گفت: این مورد تایید نشده و فوت او به خاطر بیماری کرونا نبوده،خوشبختانه تاکنون در میان کادر درمان هیچ فوتی نداشته ایم.
6 الی 7 درصد مبتلایان بیماری کرونا مربوط به کادر درمان است/بازگشایی اصناف به منزله عادی شدن شرایط نیست
مردم موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا کادر درمان هم دچار اختلال نشود
وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند درصد از مبتلایان ویروس کرونا،در کادر بهداشت و درمان فارس بوده، افزود: تاکنون از تعداد آمار مبتلایان در فارس حدود6 الی 7 درصد آن مربوط به کادر درمان می باشد که عده ای بستری شده اند، برخی قرنطینه  و بعضی هم بهبود یافته اند.

6 الی 7 درصد مبتلایان بیماری کرونا مربوط به کادر درمان است/بازگشایی اصناف به منزله عادی شدن شرایط نیست
دکتر همتی ادامه داد:این افراد وقتی که به بیماری مبتلا می شوند ازچرخه فعالیت در کادر درمان حذف می شوند و برای مدتی نمی توان از آن ها استفاده کرد.به همین دلیل از مردم می خواهیم که موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا کادر درمان هم دچار اختلال نشود و درصد آلودگی هایشان پایین بیاید.

وی با اشاره به شیوع موج دوم ویروس کرونا افزود: متاسفانه احتمال دارد که درشهریور و مهرماه دوباره با شیوع این بیماری مواجه شویم و بیماری کرونا با آنفلوآنزا همراه شود اما این رویداد قابل پیشگیری بوده و برای بکارگیری پروتکل بهداشتی در جهت کاهش یا جلوگیری از شیوع آن دیر نیست.

حداقل فاصله یک متر و نیم حفظ شود
دکتر همتی در جواب این سوال که برخی معتقدند فاصله اجتماعی باید بین 3 الی 4 متر باشد؟گفت:این فاصله از یک و نیم متر به بالا خوب بوده و هر چه فاصله بیشتر باشد خطر ابتلاء رو به کاهش خواهد رفت. فاصله فیزیکی باید به اندازه ای باشد که از انتقال بیماری جلوگیری شود. در هر صورت تازمانی که این ویروس در جامعه در حال چرخش بوده حتما باید فاصله حداقل یک متری حفظ شود.

اصناف کد وزارت بهداشت را در محل کار نصب کنند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی به دنبال بازگشایی صنوف افزود: هرچند که این روزها اکثر اصناف فعالیت خود را در بازار آغاز نموده اند و این فعالیت ها ادامه خواهد یافت اما بازگشایی اصناف به منزله عادی شدن شرایط نیست و لازم بوده که فاصله گذاری هوشمند به درستی رعایت شود. اصناف با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت هم برای کارکنان و هم برای مشتری ها طبق دستورالعمل ها و پروتکل بهداشتی عمل کنند.

وی ادامه داد:ما از همه اصناف خواسته ایم که با نوشته ای در پشت شیشه مغازه ها یا درب ورودی محل کار خود به مشتری ها اعلام کنند که این واحد صنفی در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده و دارای کد است.اصناف باید این کد را دریافت نموده و آن را در محل کار خود در مقابل دیدگان عموم بگذارند.این کد شبیه بارکد بوده و مربع شکل می باشد.از این رو وقتی فردی برنامه «کیو آر کد» QR Codeرا بر روی گوشی خود نصب کند و  با استفاده از این برنامه گوشی خود را روی این کد بگیرد، همه اطلاعات از قبیل نام صنف، ثبت در سامانه وزارت بهداشت و دیگر مشخصات برای او نمایان می شود.
دکتر همتی در پایان افزود:ممکن بوده برخی اصناف این مراحل را انجام داده باشند اما الزامات و موارد بهداشتی را رعایت نکنند که در این صورت هم مردم می توانند با سامانه 190 تماس بگیرند، تا همکاران ما خودشان را هر چه سریع تر به آنجا برسانند و موارد تخلف را پیگیری نمایند.
انتهای پیام/


برچسب ها: دکتر ، همتی ، شیراز
نظرات بینندگان