کد خبر: ۱۳۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
در ماه مبارك رمضان:

برگزاري مراسم جزءخوانی روزانه قرآن كريم بدون حضور زائر در حرم شاهچراغ(ع)

معاون فرهنگی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برپایی مراسم جزءخوانی قرآن كریم به‌ صورت روزانه بدون حضور زائر در حرم مطهر در ماه مبارك رمضان خبر داد.
به گزارش شيرازه؛ حجت‌الاسلام احمد سلامی با اشاره به در پیش ‌رو بودن ماه مبارك رمضان، گفت: به یاری خدا مطابق روال هر سال مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن كریم به‌ صورت روزانه در ماه مبارك رمضان در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وي تصريح كرد: این مراسم‌ معنوی هر روز از ساعت ۱۱:۴۵ ظهر آغاز می‌شود و تا قبل از اذان ظهر با تلاوت قاریان و حافظان برجسته استان فارس ادامه می‌یابد.

حجت الاسلام سلامی با بیان اینكه این مراسم‌ معنوی به‌ صورت زنده از شبكه‌های سیما پخش خواهند شد، تصریح کرد: مراسم ترتیل‌خوانی قرآن كریم حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هر روز در ماه مبارك رمضان از شبكه‌های فارس و ۴ سیما پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینكه به‌ طور كلی طی ماه مبارك رمضان قریب ۱۵ تا ۲۰ نفر از قاریان و حافظان ممتاز استان فارس در این مراسم‌های نورانی تلاوت می‌كنند، گفت: هر روز سه نفر از قاریان قرآن كریم در این مراسم به تلاوت آیات وحی می‌پردازند.

او در خصوص حضور مخاطبان در این مراسم‌ نورانی نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های كه برای مراسم‌ جزءخوانی قرآن كریم حرم مطهر انجام شده این است که فعلا بدون حضور زائر برگزار شود و از طریق صدا و سیما پخش زنده انجام می‌شود.

سلامی یادآور شد: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با شیوع كرونا ویروس، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز مانند سایر بقاع متبركه كشورمان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری تعطیل است و اگر حرم‌ها هم باز شوند، امكان حضور مخاطب در مراسم جزءخوانی بستگی به پروتكل‌های ابلاغی دارد.

حجت الاسلام سلامی در ادامه گفت: برای رمضان امسال مسابقات مختلف اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir تدارک دیده شده است، که اطلاعات و فرم اینترنتی این مسابقات همزمان با آغاز این ماه مبارک بر روی این پایگاه قرار داده خواهد شد.

وي بيان داشت: ویژه برنامه سحر‌های ماه مبارک در حرم مطهر، همه روزه قبل از اذان صبح و قرائت دعا‌های کمیل و ندبه نیز شب و بامداد جمعه‌های رمضان از شبکه فارس پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس در تشریح برنامه‌های مناسبتی این بارگاه منور گفت: ۱۹ اردیبهشت ماه، مراسم جشن شب میلاد باسعادت کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) و ۲۳، ۲۵ و ۲۷ اردیبهشت، مراسم سوگواری شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و لیالی پرفیض قدر از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد.

وي گفت: مراسم شبی با شهدا، تهیه کلیپ و بیان احکام ویژه نوجوانان، روایتگری از شهدا و بیان داستان‌های قرآنی همراه با نقاشی و اوریگامی ویژه کودکان و نوجوانان و تولید کلیپ‌های عبادی، احکامی و معارفی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ در حرم مطهر هست که از طریق فضای مجازی و کانال‌های اطلاع رسانی حرم مطهر پخش خواهند شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی در پایان به ایستگاه ضدعفونی خودرو در جوار حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این ایستگاه که به همت این معاونت در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت، راه اندازی شده است در ایام ماه مبارک رمضان، همه روزه صبح و بعداز ظهر اقدام به ضدعفونی خودور‌های عبوری میکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان