کد خبر: ۱۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

901 میلیون و 900 هزار و 50 ریال / پنج قطعه زمین باغشهر هر کدام به متراژ 1000 متر مربع

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس گفت: مبلغ 901 میلیون و 900 هزار و 50 ریال كمك‌هاي مردمي در فارس براي کمک به مسلمانان قحطي زده سومالی جمع آوري شده است.
غلامحسین روحانی گفت:به کمک های مردمی استان فارس به مسلمانان قحطی زده سومالی اشاره كرد و اظهار داشت: پس از فراخوان دبیر کل جمعیت هلال احمر مبنی بر جمع آوری کمک های مردمی جهت مسلمانان قحطی زده سومالی، ضمن تشکیل ستاد استان در حوزه معاونت امور داوطلبان، مراتب به کلیه شعب در سطح استان ابلاغ شد.
 
به گزارش شیرازه و به نقل از خبرگزاری دانشجو،‌ وی افزود: طی سه مرحله تعداد 218 صندوق در روزهای 13، 21 و 28 مرداد ماه در محل برگزاری نماز جمعه مستقر شد و در پایان نماز جمعه هر هفته صندوق ها بازگشایی گرديد و طبق اعلام شعب جمعه مبلغ 901 میلیون و 900 هزار و 50 ریال شمارش و به شماره حساب 99999 بانک ملی واریز شد.
 
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس بیان داشت: مقدار 14 تن برنج توسط خیرین استان اهدا شده امروز به تهران ارسال می شود تا مقدمات ارسال به کشور سومالی فراهم گردد.
 
روحانی گفت: یکی از خيران شیرازی با نام دکتر حکمت متین، تعداد پنج قطعه زمین باغشهر هر کدام به متراژ 1000 متر مربع و به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال جهت کمک به مردم سومالی اهدا كرد.
 
وی تصریح کرد: در این برنامه 430 نفر داوطلب و تعداد 241 نفر از پرسنل جمعیت هلال احمر همکاری فعال داشته اند.
 
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به تشدید فاجعه انسانی و خشکسالی بی سابقه در کشور قحطی زده سومالی گفت: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به مردم آن کشور و با توجه به نامگذاری 31 مرداد ماه به عنوان روز همبستگی ملت ایران با مردم قحطی زده سومالی، فردا تمامی سازمان های بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به همراه جمعیت هلال احمر جهت دريافت کمک های مردمی آمادگی دارند.
 
روحانی عنوان کرد: این کمک ها در روز جهانی قدس و عید فطر نیز ادامه خواهد داشت.
 
وي خاطرنشان کرد: شماره حساب 99999 بانک ملی و عابربانک 0199999999003 از طریق دستگاه های خودپرداز بانک ملی از کلیه کارت های عضو شتاب و انتخاب گزینه انتقال به حساب و درج حساب 13 رقمی ذكر شده آماده دریافت كمك هاي نقدی است.
 
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به کمک های دارویی بیان داشت: تاکنون دو محموله از فارس به تهران اعزام شده است تا از طریق وزارت امور خارجه به این کشور اعزام شود و محموله سوم نیز در حال بارگیری می باشد.
 
روحاني گفت: 350 پزشک داوطلب در فارس وجود دارند که آماده هرگونه خدمت رسانی هستند.
 
وی همچنین يادآور شد: کمک های مردمی به مستضعفین داخلی نيز از طریق طرح «همای رحمت» جمع آوری خواهد شد.

نظرات بینندگان