کد خبر: ۱۳۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهـر در جمع خبرنگاران:

بحران کووید ۱۹ تمام‌نشده است/ راه اندازی ندامتگاه ۵۰ تخت خوابی در شهرستان مُهـر

سید حسن خلیلی گفت: پالایشگاه اتان به همت شورای تأمین شهرستان در روزهای پایانی سال گذشته تعطیل شد و اگر نبود تصمیم به‌موقع شورای تأمین نمی‌توانستیم این پروژه را تعطیل کنیم.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از عصر مُهر، سید حسن خلیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته سلامت در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد گفت: اولین روز از اردیبهشت‌ماه آغاز هفته سلامت است و امروز بحران همه‌گیر کرونا ویروس جهان را فرا گرفته است و در کشور ما به بحران ملی تبدیل‌شده است.

وی افزود: اگر نبود تصمیمات به‌موقع دولت‌مردان و تشکر و قدردانی چندین مرحله مقام معظم رهبری از کارکنان مجموعه سلامت کشور و همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی امروز دیگر وضعیت کشور ما این‌چنین نبود، خوشبختانه در این خصوص در سطح کشور اتفاقات بسیار خوب و ارزنده‌ای رقم خورده است نسبت به کشورهایی که بسیار ادعا داشته‌اند در خصوص مقابله با بحران‌ها نسبت به بیماری کرونا بسیار خوب عمل کرده‌ایم، اگر نبود زیرساخت‌های سلامت کشور و نظام تحولی که سال‌های سال اجرا می‌شد امروزه به ثمر نشست و یکی از ثمره‌های دولت تدبیر و امید حوزه سلامت بود.



این مسئول در ادامه صحبت‌های خود گریزی هم به آمارهای ویروس کرونا در شهرستان مهر زد و گفت: مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان مُهر ۱۵ نفر است که ۱۳ نفر با تشخیص قطعی به کرونا ویروس است و ۲ نفر با سی تی مثبت که جواب آزمایش این افراد منفی اعلام‌شده است و تعداد بهبودیافته‌ها در شهرستان مهر ۱۱ نفر است و تاکنون در این زمینه هیچ فوتی نداشته‌ایم و تاکنون ما ۱۴۸ نمونه ارسالی داشته‌ایم جهت شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ که منفی اعلام‌شده‌اند و تا این لحظه جواب ۱۱ نفر هنوز اعلام‌نشده است و ۲ موردی که مثبت هستند یک مورد قطعی و یکی دیگر با سی تی مثبت اعلام‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در ادامه اشاره‌ای هم پالایشگاه اتان ریکاوری این شهرستان کرد و یادآور شد: این مجموعه ۱۱۹۴ نمونه از این پالایشگاه اتان ریکاوری به یک آزمایشگاه بخش خصوصی ارسال‌شده است ۱۰۹۴ مورد جواب آن‌ها داده‌شده است که از این تعدادی که جواب آن‌ها داده‌شده است ۳ مورد مثبت اعلام‌شده است که از این ۳ مورد یک نفر بومی شهرستان مهر و دو نفر دیگر غیربومی این شهرستان هستند و این فرد که بومی این شهرستان است هم‌اکنون در قرنطینه است و وضعیت عمومی وی مناسب است و این دو مورد مثبت غیربومی وضعیت عمومی این افراد خوب بود و این افراد نیز به شهرستان خود بازگردانده شدند.

وی یادآور شد: هیچ نیروی غیربومی که آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شود در شهرستان باقی نخواهد ماند و به شهرستان‌های محل زندگی خود بازخواهند گشت.

خلیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: از روزهای نخست که کووید ۱۹ اعلام شد تاکنون ۱۱ جلسه شورای تأمین در شهرستان در این خصوص گرفته‌شده است که از این تعداد جلسات یک جلسه مشترک با اعضای شورای تأمین شهرستان لامرد گرفته‌شده است و یک سری از مصوبات این جلسه که ضروری بود رسانه‌ای شد.

وی افزود: در شهرستان مُهر ستاد مدیریت بحران ۵ جلسه، کارگروه امنیت غذایی ۳ جلسه و جلسات درون بخشی ۸۳ جلسه تاکنون برگزارشده است که از جلسات درون بخشی با سپاه شهرستان، بخشداران و شهرداران، فرمانداری و دیگر ادارات ۳۵ جلسه و ۱۲ جلسه وب کنفرانس استانی برگزارشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر ادامه داد: در شهرستان مهر یک ندامتگاه موقت راه‌اندازی شده است، این ندامتگاه برای افرادی است که شرایط خاص دارند و شرایط ایجاد نمی‌کرد در کنار خانواده باشند راه‌اندازی شده است که با ظرفیت ۵۰ تخت خوابی برای بیماران که دوران نقاهت خود را خواهند گذراند و توانسته‌ایم از حمایت و کمک خیرین در حوزه سلامت نیز استفاده کنیم و از همه عزیزانی که می‌توانند در حوزه سلامت کمکی انجام دهند.

این مسئول اشاره‌ای هم به پالایشگاه اتان ریکاوری کرد و گفت: این پالایشگاه به همت شورای تأمین شهرستان در روزهای پایانی سال گذشته تعطیل شد و اگر نبود تصمیم به‌موقع شورای تأمین نمی‌توانستیم این پروژه را تعطیل کنیم.

خلیلی یادآور شد: قبل از اینکه بخواهند به ما اعلام کنند ما در این شهرستان صنوف، نماز جمعه و جماعت‌ها و برنامه‌های مذهبی و عروسی‌ها را تعطیل کردیم به جهت تهدید علیه سلامت عمومی، بسیاری از تصمیماتی که در این شهرستان اجرایی شد قبل از آن بود که از استان به ما اعلام کنند و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد امروز آمار شهرستان ما بسیار بالاتر از امروز بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: من به‌نوبه خودم تقدیر و تشکر ویژه دارم از گروه‌های جهادی بسیج و سپاه شهرستان در روزهای اول علا رغم کمبود مواد اولیه‌ای که نیاز بود کارگاه‌های تولید ماسک در این شهرستان به همت این عزیزان راه‌اندازی شد و در شهرستان ماسک و دستکش تولید و در بین شهروندان توزیع می‌شد.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای هم به تیم‌های واکنش سریع شهرستان داشت و گفت: در شهرستان مهر ۳ تیم واکنش سریع راه‌اندازی شد و در اولین زمان که گزارشی به ما اعلام می‌شد این دسته‌های واکنش سریع اقدام می‌کردند و از این عزیزان نمونه‌گیری انجام می‌شد.

سید حسن خلیلی افزود: به همت بسیج و سپاه شهرستان مهر ۵۵۰۰ لیتر مواد گندزدایی و ضدعفونی کنند به همت این عزیزان تهیه و در چندین مرحله به‌وسیله ماشین‌های سنگین و سبک جنگ نوین، تراکتور، کوله‌ای و دستی شهرها و روستاهای شهرستان گندزدایی و ضدعفونی شدند که تقدیر و تشکر ویژه دارم از فرماندهی محترم سپاه شهرستان و نیروهایی که در این زمینه همکاری لازم را با ما انجام دادند.

وی افزود: در مرحله اول غربالگری به همت سپاه شهرستان ۱۳۳ نفر نیروی بسیجی به ما معرفی شد که این نیروها با کمک نیروهای مجموعه شبکه بهداشت و درمان برای شناسایی و موارد مشکوک اقدام کردند که در این طرح ۹۹ درصد از شهروندان غربالگری شدند و در مرحله اول این طرح غربالگری ۷۰ مورد مشکوک به کوید ۱۹ شناسایی شدند که به پزشک خانواده و متخصصین ارجاع داده شدند و امروز در مرحله دوم بیش از ۶۰ درصد از جمعیت شهرستان غربالگری شدند و از همه شهروندان می‌خواهیم که پاسخگوی شماره تلفن ۴۰۳۰ باشند.

خلیلی متذکر شد: با توجه به بازگشت نیروهای غیربومی(صنایع) مستقر در شهرستان، شهروندان این فکر را نکنند که بحران کرونا ویروس تمام‌شده است و باید با رعایت بهداشت فردی و عمومی و در خانه ماندن بتوانیم این ویروس کرونا را شکست دهیم.

وی تصریح کرد: افرادی که تست کرونا از آن‌ها گرفته می‌شود قرنطینه خواهند شد و اگر جواب آزمایش آن‌ها مثبت باشد این قرنطینه ادامه خواهد یافت و اگر جواب آزمایش شخص منفی اعلام شود فرد از قرنطینه خارج خواهد شد.

سید حسن خلیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر بخش پایانی صحبت‌های خود و در جواب سؤال خبرنگار ما گفت: علوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر تماس گرفته‌اند و وضعیت شهرستان را جویا شدند، اما دکتر موسوی منتخب مردم شهرستان‌های لامرد و مهر دو مرحله تماس گرفته‌اند و پیگیر کمبودها و مشکلاتی که وجود داشت شدند و یک نشستی در این خصوص با رئیس و معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی فارس برگزار کردند که یک تیم از استان به شهرستان مهر اعزام شدند و مجموعه شبکه بهداشت را خوب ارزیابی کردند و دکتر موسوی همچنین بازدیدی از مجموعه بیمارستان شهرستان مهر داشتند و موارد و مشکلات را رصد کردند و درزمینهٔ ای ما کمبود داشتیم که شخصاً دکتر موسوی ورود کردند که واقعاً پیگیری‌های دکتر موسوی جای تقدیر و تشکر دارد.

پایان پیام/


نویسنده :
مسلم باقرزاده
نظرات بینندگان