کد خبر: ۱۳۸۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

روزهای پر افتتاح دولت امید در روزهای کرونایی/ کسی صدای منتقدان را می‌شنود؟!

در حالی دولت می‌خواهد ۴ پروژه را روز پنج‌شنبه با دستور رئیس‌جمهور در لامرد افتتاح کند که منتقدان می‌گویند این پروژه‌ها ناقص و نیمه‌تمام است و این افتتاح، نمایشی خواهد بود.
  چند روزی است که فضای مجازی شاهد انتشار مطالب متنوع و تندوتیزی در نقد افتتاح چند پروژه است. این پروژه‌ها قرار است فردا (پنج‌شنبه) با حضور چند وزیر در شهرستان لامرد و با دستور رییس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شود.

طبق اعلام مسئولین قرار است در این مراسم، ۴ پروژه آلومینیوم جنوب، بیمارستان جدید، مجموعه ورزشی و ترمینال فرودگاه در(شهرستان لامرد) افتتاح شود و برای اجرای این برنامه از وزرای صنعت، بهداشت، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و دفاع دعوت شده است.

این درحالی است که با توجه به افزایش روزانه مبتلایان به کرونا در لامرد، برگزاری این مراسم برخلاف توصیه‌های اکید وزارت بهداشت است و درحالی که هنوز فعالیت تمام مساجد، مجموعه‌های ورزشی، مشاغل پرخطر و هرگونه تجمع مردمی ممنوع است، برگزاری این مراسم خطر شیوع کرونا در این شهرستان کوچک را افزایش می‌دهد.

علاوه بر آن، منتقدان می‌گویند اساساً این پروژه‌ها نیمه‌تمام است و حضور چندین وزیر و به ویژه باز شدن پای رییس‌جمهور به افتتاح نمایشی این طرح‌های ناقص، سبب خدشه به آبروی دولت خواهد شد.

این خبرها در حالی است که کرونا ویروس روز به روز در جهان در حال گسترش است و روزانه بر آمار قربانیان آن هم افزوده می شود؛ قسمت اعظمی از جامعه را خانه‌نشین، مشاغل را تعطیل کرده و می رود که کل دنیا را وارد بحران های اقتصادی عمیقی کند.

شهرستان لامرد نیز که تا چند وقت پیش با توجه به آمار ارائه شده توسط شبکه بهداشت و درمان جزو مناطق سفید و عاری از این بیماری محسوب می شد به یک باره با یک روند صعودی آمار خود را به عدد 16 مبتلا رساند. این امر نشان می دهد که اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد، این منطقه نیز به لیست مناطق با وضعیت قرمز تبدیل خواهد شد و بنابراین باید هم مسئولین و هم مردم بیش از پیش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند؛ نه اینکه مسوولان برای افتتاح های نمایشی پروژه ها در این روزهایی که فاصله اجتماعی واجب است، اجتماع داشته باشند.

گرچه برخی مسئولان گفته اند که مراسم به شکل ویدئو کنفرانسی خواهد بود اما برگزاری چنین مراسمی و آماده سازی پروژه ها آن هم با دعوت از چند وزیر خود نیازمند اقداماتی فراتر از روال عادی است، ضمن اینکه مشکل اصلی آن، آماده نبودن پروژه ها برای افتتاح است.

اینقدر عجله برای افتتاح یه پروژه ناقص برای چیست

این همه اصرار برای افتتاح طرح هایی که  به گفته منتخب مردم لامرد هنوز کامل نشده و دارای نواقص متعدد است و روانه کردن چندین وزیر به لامرد آن هم در این شرایط بحرانی که باید مسئولین در کنار مردم نسبت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند، برای چیست؟

چه اشکالی به وجود می آید اگر بعد از اتمام کامل این پروژه ها و فروکش کردن انتشار افسارگسیخته این بیماری نسبت به بهره برداری از این پروژها اقدام شود؟

به راستی دلیل این همه اصرار بر یک کار غیرکارشناسی که آورده ای جز تحمیل هزینه‌های بیشتر به دولت آن هم در این شرایط سخت اقتصادی ندارد چیست؟ مثال روشن این موضوع افتتاح پروژه نیمه کاره «ام. آر. ای» است که قبل از انتخابات و با دلایلی غیرکارشناسی افتتاح شد و هم اکنون سه ماه از خوردن قفل بر در این مرکز می گذرد و طبق اطلاعات واصله به دلیل عدم نگهداری مناسب به جهت تعطیل بودن، باعث تخریب برخی تجهیزات آن شده است.

آیا شخص یا اشخاصی که با انگیزه‌های خاص اصرار بر افتتاح این مرکز داشتند هم اکنون پاسخگوی این هزینه‌ها هستند؟ چه کسانی و با چه انگیزه‌ای در پشت این ماجرا هستند که با وجود اذعان به ناقص بودن این پروژه ها و مخالفت با افتتاح آن توسط افراد مسئول دخیل در این پروژها، باز هم با فشار سنگین همه را مجاب به انجام این کار غیرکارشناسی می کند.

آیا بهتر نیست که مسئولان صدای دلسوزان و منتقدان راهم بشنوند و مقداری سر خود را از لاک نگاه صرف سیاسی به مسائل بیرون بیاورند و به منافع مردم هم بیشتر توجه کنند؟
منبع: فارس
انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
شیرازه جان خوبه ادم یه کم منصف باشه.
این پروژه های عظیم و بزرگ که ماحصل تلاش های وزیر بی ادعا و استان فارسی خودمون جناب آقای علوی هست رو با این سطحی اندیشی ها پایین نیارین.
اتفاقا الان شما باید طوری تبلیغ کنین که باعث افزایش روحیه خودباوری در استان بشه.
منم یه اصولگرا هستم اما این همه بی انصافی برای زحماتی به این بزرگی واقعا نوبره.
سالیان دراز ما آرزومون افتتاح اینچنین پروژه هایی در استان بوده. اما حالا که به همت آقای علوی که واقعا وظیفه ذاتی اونم نبوده این اتفاقات مبارک افتاده شما کم لطفی نکنین.
ببین اصفهان و یزد و تبریز چطور تبلیغ همین وزیرهای خودشون در کابینه روحانی رو میکنن و اونا ۲۴ ساعته در حال تبلیغ توی رادیو تلویزیون و نشریات هستن اما ما استان فارسیا ۲۴ ساعت بر ضد ۲ تا وزیر خودمون تبلیغ میکنیم و این هم ماحصل خوراک های تبلیغاتی سایر حسودان هست.
اندکی تانل