کد خبر: ۱۳۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سید موسی موسوی منتخب مردم لامرد و مهر در مجلس یازدهم:

روبان پروژه را پسر آقای وزیر قیچی کند/ افتتاح طرح‌های نیمه تمام، خدشه به آبروی دولت است

۴ پروژه‌ قرار است با حضور چند وزیر در شهرستان لامرد افتتاح شود، این درحالی است که کارشناسان می‌گویند این پروژه‌ها ناقص است و افتتاح آن سبب خدشه به آبروی دولت می‌شود.
سیدموسی موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد افتتاح زود هنگام برخی پروژه های امروز لامرد با انتقاد از رفتار عجولانه در افتتاح پروژه‌های لامرد گفت: در شرایطی که وزارت بهداشت هرروز به مردم توصیه می‌کند به علت شیوع ویروس کرونا جز در موارد ضروری از منزل خود خارج نشوید، بهتر است قدری صبر کرد تا پس از عبور از بحران کرونا رئیس‌جمهور حضوری پروژه‌های لامرد را افتتاح کند.

وی با اشاره به اهمیت پروژه بزرگ آلومینیوم جنوب برای کشور، حضور فیزیکی رئیس‌جمهور در این مراسم را ضروری دانست و افزود: حضور مقام اول دولت دارای برکات زیادی برای منطقه و استان هم خواهد بود و سفر رئیس‌جمهور می‌تواند زمینه‌ساز تأمین اعتبار صدها میلیارد ریالی در بسیاری از پروژه‌های شهرستان‌های لامرد و مهر بوده و از این طریق، چرخ اشتغال باقدرت به جریان افتد و حلقه‌های مرتبط با صنعت آلومینیوم نیز تکمیل گردد.
منتخب مردم لامرد و مهر در مجلس نهم افزود: در این فرصت نواقص طرح‌ها نیز مرتفع می‌شود، چراکه افتتاح زودهنگام پروژه‌های نیمه‌تمام، به دولت و شخص رئیس‌جمهور آسیب‌ وارد کرده و موجب انتقاد در افکار عمومی خواهد گشت.

 افتتاح پروژه با ۱۲ درصد پیشرفت!

وی در پاسخ به این سؤال که پروژه‌های یادشده با چه نواقصی قرار است افتتاح شود یادآوردشد: کارخانه آلومینیوم جنوب ۲۵۸ سلول تولید شمش آلومینیوم دارد که تاکنون تنها حدود ۳۰ سلول یعنی حدود ۱۲ درصد آن در مدار تولید قرارگرفته است.

موسوی افزود: همچنین به دلیل عدم ساخت نیروگاه، برق موجود که از طریق خط انتقال تأمین‌شده است، از ۳ سکشن کارخانه تنها کفاف راه‌اندازی یک سکشن (۸۶ سلول) را خواهد داد که تکمیل همین سکشن حداقلی نیز چند ماه دیگر زمان خواهد برد تا به ظرفیت یک‌سوم تولید کارخانه (یک‌صد هزار تن در سال) برسد.

منتخب مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه آلومینیوم جنوب با ایجاد هزاران فرصت شغلی و با سرمایه‌گذاری قریب به ۱۵ هزار میلیارد تومان، بزرگترین پروژه تاریخ صنعت آلومینیوم کشور به شمار می‌رود بدیهی است چنین پروژه‌ با حضور شخص رئیس‌جمهور افتتاح گردد تا در شرایطی که دشمنان درصدد القای ناکارآمدی نظام اسلامی هستند، جهان متوجه قدرت و صلابت ایران اسلامی در اوج ‌تحریم‌ها گردند.

 بیمارستان هم ناقص است

به عقیده این جراح، بیمارستان در قسمت‌های مختلفی نظیر اتاق عمل، بخش‌های بستری، زنان و زایمان اکنون قابلیت خدمات‌دهی ندارد.

موسوی یادآور شد: در تماس هفته قبل با وزیر بهداشت، وی تأکید داشت ابتدا باید پروژه به‌صورت کامل احداث و تجهیز وهمچنین  یک هفته از انجام عمل جراحی و بستری افراد بگذرد تا اشکالات کار رفع شود و سپس مراسم افتتاح برگزار شود.

وی با انتقاد از افتتاح‌ پروژه‌‌های نیمه‌تمام قبلی افزود: ده روز مانده به انتخابات نیز مرکز ام‌ آرآی لامرد با دعوت وزیر اطلاعات از وزیر بهداشت افتتاح شد که باگذشت قریب به ۲ ماه و نیم هنوز قابلیت استفاده ندارد و این موضوع موجب انتقاد شدید در افکار عمومی و رسانه‌‌ها شد.

موسوی در ادامه بابیان اینکه پروژه‌های دیگر نظیر ترمینال فرودگاه و مجموعه ورزشی نیز دارای نواقص هستند که قصد ورود به آن را ندارم، گفت: البته بنده به‌هیچ‌وجه مخالف افتتاح نیستم و فقط تأکیدم این است که پروژه هنگامی باید افتتاح شود که از فردای آن روز قابل بهره‌برداری باشد، وگرنه به حیثیت دولت آبرو می‌زند؛ به‌ویژه اینکه قرار است این افتتاح با دستور شخص اول دولت انجام شود.

منتخب مردم لامرد و مهر در مجلس نهم درباره علت مخالفت خود معتقد است در پروژه‌هایی که به‌صورت ناقص افتتاح‌شده‌اند، مسئولان محلی و استانی تا سال‌ها درگیر حل مشکلات آن بوده‌اند؛ چون پس از افتتاح، دیگر وزارتخانه در تخصیص بودجه و تکمیل پروژه بسیار کند عمل می‌کند.

روبان پروژه را علوی قیچی کند

منتخب مردم لامرد و مهر در مجلس تصریح کرد: ظاهراً منافع سیاسی جزئی در سطح یک شهرستان بر منافع ملی سایه افکنده و قرار است با خدشه به آبروی دولت و شخص رئیس‌جمهور و نادیده گرفتن تلاش‌های سهامداران و صاحبان صنعت، این پروژه‌های ناقص به هر طریقی که شده تا پیش از پایان فعالیت نماینده محترم فعلی افتتاح گردد تا مبادا موکول شدن این مراسم به بعد از مهار کرونا و تکمیل پروژه‌ها، مصادف با آغاز دوران نمایندگی این‌جانب همراه شود.

موسوی افزود: برای حل این دغدغه اعلام آمادگی می‌کنم هرچند بخش زیادی از این پروژه‌ها در دوره قبلی نمایندگی‌ام پیگیری و اجراشده و به‌عنوان نمونه مجوز احداث همین بیمارستان در دوره قبل اخذ شد و تا سقف طبقه دوم احداث شد و یا مشکل فاینانس یک میلیارد دلاری پروژه آلومینیوم جنوب پس از سال‌ها در دوره نمایندگی این‌جانب حل شد و بعد از گشایش ال سی، عملیات اجرایی آن آغاز شد، اما حاضرم در مراسمی که بعد از تکمیل پروژه‌ها برگزار می‌شود اصلاً حضور نیافته و مراسم افتتاح توسط حجت‌الاسلام علوی و فرزند محترمشان انجام شود تا این نگرانی مسئولین فعلی نیز برطرف گردد.

خبرگزاری فارس در ادامه برای اینکه یک‌طرفه به قاضی نرفته باشد، چندین‌باره با سید محسن علوی نماینده فعلی مردم لامرد و مهر در مجلس هم تماس گرفت تا نظر وی را جویا شود که امکان صحبت میسر نشد. فارس نیوز آمادگی دارد تا توضیحات این نماینده مجلس را هم منتشر کند.

 سید موسی موسوی که در دوره نهم نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی بود، پس از چهار سال دوری از کرسی مجلس این بار به عنوان منتخب این حوزه راهی خانه ملت شد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان