کد خبر: ۱۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر ورزش و جوانان در لامرد:

روند ساخت فضاهای ورزشی فارس افتخار آفرین است

وزیر ورزش و جوانان گفت: طی هفت سال گذشته به اندازه تمام تاریخ تربیت بدنی فارس، فضای ورزشی در این استان ساخته شده است که این روند افتخارآفرین و تاریخی است.
 به گزارش شیرازه، مسعود سلطانی فر در حاشیه افتتاح مجموعه ورزشی بین المللی  سردار شهید قاسم سلطانی لامرد که با ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید بیان داشت: تا پایان سال ۹۲ استان فارس یک میلیون و ۲۹۰ هزار متر مربع فضای ورزشی داشته است اما در دولت تدبیر و امید یک میلیون و ۳۹۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی فارس اضافه شده است.

وی اضافه کرد: این افزایش یک و نیم برابری نسبت به کل تاریخ ورزش فارس افتخار بزرگی است که در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در مورد مجموعه ورزشی لامرد گفت: این مجموعه هم تحسین برانگیز است که دارای سالن بزرگ ورزشی و استاندارد ، پنج سالن تمرینی است و استخر این پروژه آن را به یک مجموعه ورزشی زیبا تبدیل کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد این مجموعه بزرگ ورزشی پس از پایان کرونا در اختیار علاقه مندان به ورزش قرار گیرد.

سلطانی فر به افتتاح ورزشگاه ۵۰ هزاری فارس در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این پروژه در شهر شیراز می تواند میزبان مسابقات بین المللی باشد.

وزیر ورزش و جوانان درباره سالن ۶ هزار نفره شیراز گفت: قول  داده بودیم که در پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد اما شیوع کرونا موجب تاخیر شد و در نهایت این که این سالن که در حال کف پوش گذاری و محوطه سازی است طی ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد:‌ با افتتاح سالن ۶ هزار نفره شیراز در کنار این ۵۰۰ پروژه ای که طی هفت سال در فارس ساخته شد  برگ زرینی در تاریخ ورزش این استان رقم خورده است.

مجتمع ورزشی سردار دلاور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۱۰۰ متر مربع احداث شده که شامل استخر سرپوشیده استاندارد به ابعاد ۱۳.۵ در ۲۵ متر، مجهز به جکوزی، سونای خشک ، سونای بخار و استخر کودک است.

این مجتمع همجنین دارای سالن سرپوشیده چند منظوره ورزشی به ابعاد ۴۸ در ۳۶ متر با ظرفیت ۵۰۰ تماشاچی و مجهز به ۲ سالن اختصاصی بدنسازی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و سالن تنیس روی میز به مساحت ۲۰۰ متر مربع است؛ این سالن قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی رشته های فوتسال ،هندبال، بسکتبال ، هاکی و والیبال را دارد.

عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال ۱۳۹۷ آغاز و در مدت حدود ۲۴ ماه به اتمام رسید. اعتبار۵۰۰ میلیارد ریالی این پروژه از محل اعتبارات سایر منابع وزارت نفت تامین شده است.

نظرات بینندگان