کد خبر: ۱۳۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
4 اردیبهشت ماه 1399:

شناسایی ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در فارس/فوت ۷۵ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بررسی هزار و ۱۸۹ نمونه آزمایشگاهی طی ۲۴ ساعت گذشته و تشخیص ۹۵ مورد مثبت در استان فارس خبر داد.
 عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمار مبتلایان در استان فارس، گفت: استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۳۱ هزار و ۴۳۲ نمونه آزمایشگاهی، بررسی شده است.

او آمار کنونی مبتلایان در استان فارس را سه هزار و ۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۷۰۶ نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده اند و هزار و ۷۰۸ نفر نیز به دلیل شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند که سلامت آنان به طور منظم مورد پیگیری قرار می گیرد.

همتی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه ۴ موردی فوتی در اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است، ادامه داد: بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون ۷۵ مورد بوده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره پرسش های مردم درباره شیوه ارجاع و خدمت رسانی از سوی مراکز ۱۶ ساعته توضیح داد: در مرکز هر شهرستان، یک مرکز ۱۶ ساعته و در شیراز چهار مرکز فعال هستند که مرکز «بوستان» در شهرک گلستان، مرکز «فاطمه الزهرا (س)» در ابتدای بلوار همت جنوبی، مرکز «توحید» واقع در دروازه کازرون جنب مرکز بهداشت شهدای انقلاب و مرکز «حضرت ابوالفضل(ع)» در ابتدای بلوار نصر، نشانی این مراکز در شیراز هستند.

همتی توصیه کرد: اگر افرادی دارای نشانه های شبیه بیماری آنفلوآنزا، تب و لرز، سرفه و یا بدن درد هستند، می توانند ابتدا به پزشک خانواده مراجعه کرده و در صورت نیاز، پزشک خانواده فرد بیمار را به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع می دهد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته دارای امکانات تشخیصی و درمانی است و اگر نیاز باشد بیماران را به بیمارستان ها معرفی می کنند، از مردم خواست تا مردم مستقیم به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نکنند تا همکاران ما بتوانند به بیماران، بیشترین خدمت رسانی را ارایه دهند.

نظرات بینندگان