کد خبر: ۱۳۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
در گفتگوی شیرازه با کارشناس حوزه کارآفرینی بررسی شد:

مشاغل خانگی نوین؛ فرصتی مناسب در دوران قرنطینگی

دکتر محمود خردمند گفت: این روزها فرصت مناسبی است تا متقاضیان و افراد جویای کار با ایجاد مشاغل خانگی نه تنها امنیت مالی بلکه امنیت جانی خود را فراهم کنند.از این رو ما بسته هایی را فراهم نموده ایم تا متقاضیان در ابتدا به صورت مجازی آموزش های لازم را ببینند و با ورود به این حرفه ها در آمد مناسبی داشته باشند.
«دکتر محمود خردمند» مدیر موسسه کارآفرینی «تضمین آینده» با اشاره به شیوع بیماری کرونا و آسیب به انواع کسب و کارها گفت: به طور کلی سه حوزه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و خدمات هر کدام دارای زیر مجموعه های خاص خود بوده که با شیوع کرونا کمترین آسیب به بخش صنعت و بیشترین آسیب به بخش خدماتی رسیده است. از این رو به سرمایه گذاران و افراد جویای کار توصیه می شود که بیشتر به سمت کسب و کارهای صنعتی روی آورند و از فرصت های بوجود آمده از شیوع کرونا استفاده کنند.
مشاغل خانگی نوین؛ فرصتی مناسب در دوران قرنطینگی
وی افزود:در حال حاضر نیازهای جدید بوجود آمده و می توان آن را برای کارآفرینی به فرصت تبدیل کرد که از نمونه های بارز آن تولید ماسک های سه لایه، فیلتر دار،دستکش و مواد ضد عفونی کننده می باشد چرا که درآمد زیادی را برای مردم دنیا رقم زده است.
دکتر خردمند ادامه داد: ادر این روزهای کرونایی حوزه کشاورزی نیز دچار بحران شده چرا که این صنعت صرفا شامل کشاورزی نیست و شامل صنایع تبدیلی ، تکمیلی، دام و طیور نیز می شود. به فرض مثال:مرغداری ها و دامداری ها به دلیل کاهش تقاضا دچار آسیب شده اند. لذا با توجه به کاهش رفت و آمدها، نبود مراسم و جشن ها از خرید مرغ، برنج و دیگر اقلام کشاورزی کم شده و کارآفرینان در این حوزه نیز می بایست با تغییر استراتژی، تولیدات دیگری را جایگزین کنند تا نیاز های کنونی جامعه را فراهم کند.

فرصت های کارآفرینی که در پشت قرنطینگی نهفته
وی به فرصت های کارآفرینی که در پشت قرنطینگی نهفته اشاره کرد و گفت:این روزها فرصت مناسبی است تا متقاضیان و افراد جویای کار و اشتغال با ایجاد مشاغل خانگی نه تنها امنیت مالی بلکه امنیت جانی خود را فراهم کنند.از این رو ما بسته هایی را فراهم نموده ایم تا آن ها در ابتدا به صورت مجازی آموزش های لازم را ببینند و با ورود به این حرفه ها در آمد زایی نمایند.

سودآوری مشاغل هوشمندانه مبتنی بر فن آوری اطلاعات و کسب وکار های اینترنتی
این استاد حوزه کارآفرینی افزود: یکی دیگر از مشاغلی که این روزها می تواند به صورت هوشمندانه سودآوری زیادی داشته باشد کسب و کارهای خانگی یا مشاغل مبتنی بر فن آوری اطلاعات و کسب وکار های اینترنتی می باشد. وی گفت:با شیوع بیماری کرونا شرایط حساس و بحرانی پدید آمده که بسیاری از کسب و کارها و حتی صنایع تولیدی بزرگ در سطح جهان را با تهدید مواجه نموده و نظام اقتصادی آن ها را با خطر فروپاشی روبرو کرده است.
مشاغل خانگی نوین؛ فرصتی مناسب در دوران قرنطینگی
دکتر خردمند با بیان این که شیوع کرونا در کشور ما بسیاری از کسب و کارها را به خطر انداخته،افزود: تشدید تحریم های ظالمانه در سال های اخیر حوزه های مختلف اقتصادی را از پا درآورده و شرایط حساس تری را رقم زده لذا ضروریست که اقدامات فراگیر و جامع تری از سوی دولت اتخاذ شود.وظیفه دولت و دستگاه های حاکمیتی این بوده که با مداخلات، سیاست مناسب را در حوزه های مختلف برای ادامه حیات کسب کارها و همچنین تغییر ساختارها فراهم کنند.
وی به برخی راهکارها اشاره کرد و گفت:جلوگیری از قطع زنجیره های تامین صنایع مختلف، بخشش یا تقسیط بهای آب، برق و گاز واحدهای اقتصادی کوچک، استمهال کلیه وام های بانکی در دوران کرونا،ایجاد مشوق ها و معافیت های مالیاتی، ارائه وام های کم بهره به کارآفرینان و صاحبان مشاغل،فراهم نمودن زیرساخت های لازم فناوری اطلاعات،ارائه رایگان پلت فرم های جامع جهت فعالیت اصناف در بستر اینترنت و فضای مجازی از جمله اقدامات موثری می باشد که باید توسط نهادهای حاکمیتی کشور برنامه ریزی گردد.
مشاغل خانگی نوین؛ فرصتی مناسب در دوران قرنطینگی
در حال حاضر ضروریست تغییرات اساسی در نظام کسب و کارهای موجود پدید آید که این مبحث ارتباطی زیادی با دولت ها نداشته و به تغییرات بنیادین شرکت های خصوصی برای درآمدزایی نیاز است.
این مدیر در پاسخ به این پرسش که آیا در این روزهای کرونا زده افرادی هستند که متقاضی کارآفرینی باشند؟گفت:تقاضاهای زیادی از طریق فضای مجازی وجود دارد اما در حال حاضر امکان پاسخگویی حضوری وجود ندارد و این مرکز بخاطر اهمیت حفظ سلامت مردم کلیه خدمات خود را بصورت اینترنتی به متقاضیان ارائه می دهد.
 دکتر خردمند در پایان افزود: برای برون رفت از شرایط کنونی و جلوگیری از پیامدهای شدید اجتماعی حاصل از عدم درآمد، وفور بیکاری و تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و مشاغل به اجرای یک برنامه جامع و هوشمندانه نیاز است که اجرای آن صرفا با همراهی و همدلی مردم میسر خواهد بود.
شماره تماس با مرکز کارآفرینی «تضمین آینده»
۰۹۱۷۴۳۴۰۰۲۰
۰۷۱۳۲۳۵۸۸۸۱
اینستاگرام و تلگرام:
@tazminayandeh
وب سایت:
www.goodbusiness.ir
          انتهای پیام/    


برچسب ها: کار ، کرونا ، شیراز
نظرات بینندگان