کد خبر: ۱۳۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

شورای ائتلاف بانوان انقلابی فارس با هدف ارتقای نقش زن انقلابی در سپهر سیاسی استان تشکیل جلسه داد

در این جلسه که با آسیب‌شناسی در حوزه زنان انقلابی این استان و افول نقش زنان همراه بود، به نقش جدی زن انقلابی در راهبرد و افق کلان استان فارس توجه شد.

به گزارش شیرازه به نقل از واحد ارتباطات و رسانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس، جلسه شورای ائتلاف بانوان انقلابی فارس با بررسی چالش‌ها و راهبرد مشاركت سیاسی- اجتماعی زنان انقلابی شیراز و با هدف ارتقای نقش زن انقلابی در سپهر سیاسی و اجتماعی استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جابر مهدیار، مسوول کارگروه سیاسی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس و جمعی از فعالین انقلابی حوزه زنان در فارس برگزار شد، با بررسی نقش تعارض‌ها و تناقض‌هایی که در حوزه زنان وجود دارد، به بررسی حضور زن مسلمان انقلابی در گام دوم انقلاب، راهبرد و چالش‌هایی این حوزه پرداخته شد.

در این جلسه که با آسیب‌شناسی در حوزه زنان انقلابی این استان و افول نقش زنان همراه بود، به نقش جدی زن انقلابی در راهبرد و افق کلان استان فارس توجه شد. 

یکی از مباحثی که در این نشست مورد توجه قرار داشت، بحث بهره‌ بردن از سرمایه اجتماعی زنان  و به ویژه نسل بانوان جوان انقلابی در ظرفیت‌سازی در عرصه‌های مختلف است که این مسئله مستلزم دو عرصه فرصت و اقبال و نقش‌آفرینی زنان انقلابی است.

از دیگر مسائلی که در این نشست مورد بررسی قرار داشت، نقش تمدن‌سازی زن مسلمان انقلابی به عنوان نقشی کلیدی و تاثیرگذار در افق کلان که از سوی امام امت ترسیم شده، بود.

بنابراین گزارش، برای ترسیم افق راهبردی زن مسلمان انقلابی در سپهر سیاسی فارس باید زنان نخبه انقلابی به میدان آمده تا بتوان با مشارکت سیاسی معضل‌ها و آسیب‌های این حوزه را شناسایی کرد و راهبردهای کارآمد را ارائه داد و به هدف کلان یعنی همان نقش زن مسلمان انقلابی در تمدن سازی نوین اسلامی رسید.

بررسی میدانی وضعیت زنان انقلابی در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس، بررسی عملکرد و توانمندی‌های موجود و ترسیم افق و انتظارات و دعوت از سرمایه‌های اجتماعی انقلابی و بانوان جوان انقلابی از از دیگر مسائل مطرح در جلسه شورای ائتلاف بانوان انقلابی فارس بود.

نظرات بینندگان