کد خبر: ۱۳۸۴۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

سکینه واعظی مادر شهیدان واعظی (6 شهید) درگذشت

سکینع واعظی مادر بزرگوار شهیدان عالیقدر ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه جعفریان ظهر امروز درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.
مرحوم واعظی از مادران بزرگ و فداکار دیار اصفهان بود که سه پسر، یک دختر، یک عروس و یک دامادش به فیض عظیم شهادت نائل آمده بودند. شهیدان ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه فرزندان این مادر قهرمان و مرتضی و طیبه واعظی داماد و عروس او بودند.

این مادر پرافتخار در سال‌های پس از جنگ و دفاع مقدس زینب‌وار و استوار در مسیر آرمان‌های انقلاب ‌و اسلام مقاومت کرده بود. او سرانجام برای دیدار فرزندانش آغوش گشود و چشم بر این جهان فانی بست.

هیات دولت سال ۷۳ نشان دولتی درجه یک ایثار را به پاس فداکاری‌ها و بزرگواری‌ها به مرحوم بانو سکینه واعظی اهدا کرده بود.

سهمش را بر سفره انقلاب گذاشت!
حاجیه‌خانم سکینه واعظی، ستاره‌ای درخشان در آسمان نصف جهان بود که ناگهان در ۸۷ سالگی، شب شهر شهیدان را ترک کرد، مادری که ۶ ستاره شهید بر آسمان ایثار و فداکاری ایران اسلامی آویخته است.

مرحوم واعظی، در دوران تاریک ستم‌شاهی، برای مبارزه باظلم و سیاهی، شمع وجود پسر، دختر، داماد و عروس خود را تقدیم کرد اما هنوز سهم خود را از سفره انقلاب کافی نمی‌دانست و در دوران دفاع مقدس، ۲ پسر دیگرش را هم به جبهه فرستاد تا مدال‌های شهادت این خانواده را به عدد ۶ برساند و سهم او از سفره انقلاب شد یک جمله، «مادر شهید».

روحانی درگذشت مادر شهیدان جعفریان را تسلیت گفت
در متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی آمده است: درگذشت ام‌الشهداء حاجیه خانم سکینه واعظی؛ مادر بزرگوار شهیدان عالیقدر ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه جعفریان، موجب تأثر و تألم خاطر شد.

نام نیک این مادر فداکار که به تأسی از اسوه صبر و استقامت حضرت زینب (س)، در عمر بابرکت خود فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز تربیت و تقدیم عزت و سربلندی انقلاب و نظام کرد، در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مادر گرامی و مردم شهیدپرور استان اصفهان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

پیام تسلیت سردار سلیمانی در پی درگذشت مادر شهیدان جعفریان
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با صدور پیامی درگذشت مادر مکرمه شهیدان سرافراز «ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه جعفریان» را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُونَ

خانواده محترم و معزز شهیدان جعفریان و واعظی

سلام علیکم بما صبرتم

با نهایت تأسف و تألم، خبر درگذشت مادر فدارکار و صبور شهیدان والامقام ابراهیم، حسن، محمد و شهیده والامقام فاطمه جعفریان را دریافت نمودم، رحمت و مغفرت ابدی پروردگام عالم بر این مادر شجاع و ولایتمدار که علاوه بر فرزندان برومندش داماد و عروس خود، شهید مرتضی واعظی و شهیده طیبه واعظی را تقدیم انقلاب کرد.

گرچه از دست دادن اسوه‌های مقاومت و فداکاری، که با تأسی از الگوی منحصر به فرد صبر و استقامت، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در پیروی از، ولی فقیه زمان خود ذره‌ای تردید نکردند، ضایعه‌ای بس ناگوار است، اما بندگان صالح خدا بر اساس آموزه‌های قرآن کریم در مقابل طوفان حوادث و مصائب با صبر و شکیبایی تسلیم تقدیر و مشیت الهی اند (وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ، الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ)

دامان پاک و مطهر ایشان مهد پرورش و تربیت فرزندانی جان بر کف و شایسته همچون آن شهیدان و شهیده بزرگوار بوده است و به فضل خدا با شهیدان و شهیده عزیز و بزرگوارش محشور و نزد خدای شهیدان مأجور خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت درگذشت جانسوز این مادر صابر و فداکار، علو درجات معنوی و روحانی برای شهیدان و شهیده والامقام و رحمت و غفران الهی برای آن فقیده سعیده و بقای عمر توأم با صحت و سلامتی برای بازماندگان شریف از محضر خداوند منان مسئلت می‌نمایم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عبدالهادی افژولند
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
روحش شاد
خدا رحمت کنه تمام اسیران خاک
روحشان در آرامش
عبدالهادی افژولند
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
روحش شاد
خدا رحمت کنه تمام اسیران خاک
روحشان در آرامش
پویا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
سلام
خدا رحمتشون کنه
ان شا ٕاللّه از ما هم پیش سید الشهدا یاد کنند و سلام مارا برسانند و ان شا ٕاللّه به مادر مرحوم من هم سری بزنن و سلام مارا برسانند