کد خبر: ۱۳۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
گفتگوی شیرازه با جوان‌ترین بخشدار کشور :

مردم فارس در اعتماد به جوانان در سطح کشور پیشقدم هستند/ هر جا به جوانان اعتماد شده، حاصل کار مثبت و درخشان بوده است

یاسر قنبرزاده گفت: نگاه من به عنوان یک جوان مثل اکثر جوانان دهه هفتادی فرا جناحی است با تمام صاحبنظران و افرادی که کمک کنند مشورت می کنم و بالاخص نخبگان و تحصیل کردگان هم ارتباط موثر برقرار می کنم.
 پایگاه خبری تحلیلی شیرازه، از او به عنوان جوان‌ترین بخشدار کشور یاد می‌ شود، جوان 28ساله‌ای که این روزها سوژه رسانه‌های مختلف شده است. پسر روستازاده ای که توانسته در ابتدای جوانی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان سروستان منصوب شود.

استاندار فارس تاریخ 1398/9/9 در حکمی یاسر قنبرزاده امیرحاجیلو را به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان سروستان را منصوب کرد.
در حکم دکتر عنایت الله رحیمی آمده است:
بنا به تفویض اختیار شماره 142024 مورخ 92/12/6 وزیر محترم کشور و با توجه به پیشنهاد فرماندار شهرستان سروستان جنابعالی را به سمت سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان سروستان منصوب می نمایم.
امید است با اتکال به خداوند متعال در چارچوب وظایف مصوب و در راستای تحقق اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی"مدظله العالی" موفق باشید./ عنایت اله رحیمی استاندار فارس
 مردم فارس در اعتماد به جوانان در سطح کشور پیشقدم هستند
همزمان با روز جوان قصد مصاحبه با وی به عنوان جوان‌ترین بخشدار کشور را داشتیم که به علت تعدد برنامه های مهار کرونا در روستاهای مختلف سروستان، فرصت گفتگو میسر نشد.
حال با انتشار تصاویر مختلف از او در شبکه های اجتماعی در همراهی با گروههای جهادی سروستان برای مهار کرونا بهانه ای دست داد که پس از گذشت چندماه از قبول این مسئولیت با یاسر قنبرزاده گفتگویی را داشته باشیم:

مردم فارس در اعتماد به جوانان در سطح کشور پیشقدم هستند
برای شروع گفتگو لطفاً خودتان را برای مخاطبان شیرازه معرفی بفرمایید:
یاسر قنبرزاده امیرحاجیلو متولد 1371/01/25 روستای امیرحاجیلو شهرستان فسا و در حال حاضر به عنوان بخشدار مرکزی سروستان مشغول فعالیت می باشد.


فعالیت اجتماعی خود را از چه زمان آغاز کردید و در زمینه حوزه‌های فعالیتتان توضیح دهید؟
از حدود 14 سالگی در حوزه های مختلف اجتماعی و مذهبی فعال بودم.

به نظر شما چرا استاندار فارس یک جوان دهه هفتادی را برای مسئولیت بخشداری انتخاب کرد؟ آیا از عهده وظایف بخشداری بر می‌آیید؟

علت آن را باید در عملکرد موفق جوانان جامعه در اندک فرصت‌هایی که به آنان سپرده شده و به خوبی از پس آن بر آمده‌اند جستجو کرد، باید در تغییر نگرش جامعه و افزایش سطح اعتماد و اعتقاد عمومی به جوانان استان جستجو کرد. استان فارس جوان ترین نماینده کشور را راهی مجلس کرده است و این به این معنی است مردم فارس در اعتماد به جوانان در سطح کشور پیشقدم  هستند و به طبع استاندار نیز برآمده از همین مردم با روحیه جوانانه است. در گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب تاکید بسیار بر حضور پررنگ جوانان در عرصه های مختلف داشتند که استان فارس در این مهم پیشقدم است.
باید بپذیریم که دوره، دوره اعتماد به جوانان است و اگر کاری به جوانان سپرده شود،جوان با انگیزه و انرژی زیاد آن را به سرانجام خواهد رساند. طی این سالها جوانان بارها توانمندی خود را اثبات کرده اندTهر جا به جوانان اعتماد شده، حاصل کار مثبت و درخشان بوده است من هم به عنوان نماینده جوانان استان برای انجام بهتر کارها تمام تلاشم را خواهم کرد و با علاقه، پیگیر حل مسائل و مشکلات مردم خواهم بود چرا که مردم صبور ما مستحق بهترین خدمات هستند. همین جا جا دارد از دکتر رحیمی استاندار فارس به نوبه خود از اینکه برای این مسؤولیت به بنده اعتماد داشتند قدردانی کنم.
مردم فارس در اعتماد به جوانان در سطح کشور پیشقدم هستند

طی این مدت چه برنامه هایی را در بخش مرکزی سروستان داشته اید؟

حضور من در بخشداری مرکزی سروستان همزمان بود با فصل انتخابات و بحمدلله تلاش کردیم انتخاباتی بدور از حاشیه و سالم برگزار شود که این اتفاق با حضور خوب مردم افتاد و جالب اینکه از این حوزه انتخابیه نیز یک جوان به مجلس راه یافت و این گواه بازگشت اعتماد مردم به جوانان برای سپردن امور مهم به آنهاست. بعد از آن نیز ماجرای کرونا را داشتیم که با کمک مردم و فعالیت های جهادی جوانان کارهای خوبی برای مهار ویروس انجام گرفت و بحمدلله در بخش مرکزی جلوی شیوع بیماری تا حد بسیار خوبی گرفته شد. 

مردم فارس در اعتماد به جوانان در سطح کشور پیشقدم هستند

بخش مرکزی سروستان چه تعداد جمعیت دارد و مشکلات آن چیست؟ 
 بخش مرکزی شهرستان با مرکزیت شهر سروستان، دو دهستان به نام دهستان شوریجه و دهستان سروستان دارد و حدود 10 هزار نفر جمعیت در این بخش زندگی میکنند.  البته تنگناهای بودجه ای و فقدان‌منابع پایدار مالی برای مردم، تازه تاسیس بودن فرمانداری و بخشداری مرکزی آن به نسبت شهرهای اطراف مشکلاتی هست که البته استاندار و فرماندار محترم قول مساعد داده‌اند بیش از گذشته یاریگر مردم این منطقه باشند.

معمولا برای اداره امور بخش از چه کسانی کمک می گیرید؟
نگاه من به عنوان یک جوان مثل اکثر جوانان دهه هفتادی فرا جناحی است با تمام صاحبنظران و افرادی که کمک کنند مشورت می کنم و هم ارتباط موثر برقرار می کنم بالاخص نخبگان و تحصیل کردگان.

مردم فارس در اعتماد به جوانان در سطح کشور پیشقدم هستند
شما متاهل هستید؟
بله. و به لطف خدا، یک فرزند دختر دارم، همسرم بهترین همراه بنده در فعالیت‌های اجتماعی و در منزل است.

خانواده تا چه میزان پشتوانه شما برای رسیدن به اهدافتان بودند؟
بهترین مشوق من برای فعالیت‌های اجتماعی‌ام خانواده بوده و هستند و همیشه حمایتم کرده‌اند تا بتوانم رویای همیشگیم که خدمت به مردم است را محقق کنم، کسب رضایت مردم و در نتیجه آن کسب رضای خدا و حل گره ای از مشکلات مردم اولویت یک من است.
  
در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟
از توجه استاندار و فرماندار به جوانان قدردانی می‌کنم، از مردم سروستان و اهالی بخش مرکزی سروستان خصوصا دهیان و اعضای شوراهای بخش که طی این مدت شاهد زحمات آنها بودم انصافاً همکاری و حمایت خوبی از بخشداری داتند قدردانی می‌کنم. 

مردم فارس در اعتماد به جوانان در سطح کشور پیشقدم هستند

نظرات بینندگان