کد خبر: ۱۳۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

توزیع بسته های معیشتی در منطقه محروم تنگ خاص ممسنی

کرونا ویروس، بیماری جدیدی که بازار کسب و کار را مختل کرده اما در مقابل همدلی مردم و کمک های مومنانه، مرهمی برای خانواده های نیازمند بوده است.
به گزارش خبرنگار شیرازه تنگ خاص محرومترین منطقه ممسنی است که چه کرونا باشد و چه کرونا نباشد نیازمند نگاه مهربانانه مردم  و مسئولین است

منطقه ای شامل ۱۲ روستا که بیش از ۳۰۰ خانوار را در دل خود جای داده است. جاده دست رسی به بدترین شکل ممکن می باشد که حتی با پراید و پژوهای ۷۰ و ۱۱۰ میلیونی نیز امکان مسافرت به روستا فراهم نیست.

 مسکن و خانه های سنگی و کاه گلی به خوبی میزان محرومیت منطقه را نشان میدهد خانه هایی که تاب روی پای خود ایستادن را ندارند چه برسد به آنکه بخواهند سرپناهی برای ساکنین باشند.

 امرار و معاش فقط از طریق دامداری و کشاورزی در صعب العبور ترین ارتفاعات ممسنی و رشته کوه زاگرس محقق میشود.

 سپاه پاسداران، بسیج، کمیته امداد و گروه های جهادی روز گذشته با حضور در این منطقه به تمامی خانواده ها، بسته های معیشتی و مواد غذایی اهداء کردند.

 امید نصیبی فرمانده سپاه ممسنی در این خصوص گفت: این طرح از جمله اقدامات قرارگاه  همدلی و کمک مومنانه است که با حمایت امام جمعه محترم شهرستان ممسنی رقم خورد و اقلام و مواد غذایی و بهداشتی با کمک مردم،  کمیته امداد، بسیج  و گروه های جهادی تهیه و در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت.

 طرح اهدا بسته های معیشتی پیش از این هم در مناطق مختلف شهرستان اجرا شده بود اما اینبار با توجه به منویات و سخنرانی مقام معظم رهبری در نیمه شعبان و تاکید ایشان بر رزمایش کمک مومنانه، با راه اندازی کار گروه های مختلف و با مشارکت ادارات این قرارگاه تشکیل گردید و خوشبختانه مورد استقبال عمومی مردم در شهرستان قرار گرفت که واقعاً حرکت های  خودجوش مردمی قابل توجه و تقدیر است.

 لذا پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در نیمه شعبان و آغاز  رزمایش همدلی در شهرستان ممسنی، میتوان گفت ‌که این اولین روز کاری توزیع بسته های معیشتی است که در منطقه تنگ خاص انجام شد و در آینده این جریان ادامه خواهد داشت.

 از طریق پایگاه های مقاومت، ادارات، کمیته امداد ، بهزیستی، شورای اسلامی روستاها و دهیاران و معتمدین  بانک اطلاعاتی تهیه و حمایت های معیشتی و نقدی در اختیار خانواده های نیازمند قرار خواهد گرفت.


 فرامرز دارابی رئیس کمیته امداد نیز به خبرنگار ما گفت: کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطاء می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.


 وی افزود: رسیدگی به نیازمندان و افراد بی‌بضاعت از اولویت برنامه‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در این راستا با درایت و دور اندیشی حضرت امام راحل، کمیته امداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد.

عمران و آبادانی مناطق محروم و دور افتاده و توجه ویژه به افرادنیازمند از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است

دارابی با بیان اینکه کمیته امداد نقش مهمی در خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند و محرومان جامعه دارد اظهار داشت: این نهاد با طراحی و تدوین برنامه‌ها و اقدامات متناسب با شرایط روز و اقتضائات و نیازهای جدید ارائه می‌کند.

گفتنی است مردم عزیز و خیرین میتوانند از طریق  شماره حساب هیات رزمندگان ممسنی 5029081045751191 در این طرح کمک مومنانه مشارکت کنند


نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان