کد خبر: ۱۳۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

آغاز به کار سینماها بعد از 15 خرداد با 40درصد ظرفیت

مرامی گفت: اقبال مردم به رفتن به سینما با وضعیت خاص دنیای کنونی، بازگشایی سالن های تئاتر و موسیقی را مشخص می کند.

بهروز مرامی سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه امروز در خبرها، بازگشایی با ظرفیت 40درصدی بعد از 15خرداد خواندم که این کار، جای نقد زیادی دارد، اظهار داشت: سینماهای استان فارس، تابع سیاست های کشور و آن هم تابع ستاد مدیریت بیماری کروناست.

آغاز به کار سینماها بعد از 15 خرداد با 40درصد ظرفیت

وی با تصریح بر اینکه همین بازگشایی با شرایط فوق هم برای سینماداران اختیاری است و اینگونه نیست که سینماداران موظف به بازگشایی باشند، گفت: دولت به عنوان متولی عالی و مدیریت کشور، می خواهد که شرایط هرچه سریع تر به حالت عادی برگردد و از طرفی بازگشایی اصناف را با شرایط ویژه اعلام می کند و فاصله گذاری اجتماعی را برای این منظور در نظر گرفته است که ظرفیت 40درصدی سینماها، از همین قانون نشأت گرفته است.

مرامی با بیان اینکه یک سری مسائل انتقادی بر بازگشایی سینماها وارد است، ضمن تصریح بر اینکه همیشه سینماها در تمام طول سال با همه ظرفیت نمایش فیلم نداشته اند، اظهار داشت: اما با این حال، در اعلام فعالیت سینماها با ظرفیت 40درصد، دولت و سازمان سینمایی قطعا برنامه هایی جهت حمایت از سالن های سینما را خواهند داشت، چراکه اگر قرار به بازگشایی سینماها باشد، با همان تعداد نیرو و همان نرخ حامل های انرژی کار خواهند کرد و در بازگشایی سینماها، باید این موارد هم درنظر گرفت.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اینکه آیا مردم از لحاظ روحی امکان رفتن به سینما را دارند یا خیر؟ از سوالاتی است که در این رابطه پیش می آید.

وی در ادامه با یادآوری اینکه حدود 2ماه است که سینماها و مراکز فرهنگی و هنری تعطیل هستند و بیشترین درآمد این مراکز، در تعطیلات نوروزی بوده که امسال به دلیل شیوع کرونا، همین درآمد را هم نداشته اند، با بیان اینکه اقبال مردم به رفتن به سینما را دارند یا نه و اینکه آیا سینماها با بازگشایی موفق هستند یا خیر، گفت: در صورتی که اقبال مردم به سینما خوب باشد، در مرحله بعد، به بازگشایی سالن های تئاتر و موسیقی می رسیم؛ که البته هزینه های اجرای تئاتر یا موسیقی، به مراتب بیشتر از سینماهاست و در صورتی این سالن ها بتوانند با شرایط امروز بتوانند هزینه های جاری خود را تامین کنند، بازگشایی خواهند شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان