کد خبر: ۱۳۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

"زیر خاکی" کارگردان استان فارسی برای شبهای ماه مبارک رمضان

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و تأیید مدیران رسانه ملی، قرار است این سریال از امشب، هر شب ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش شود.
به گزارش شیرازه، در حالی رسانه ملی با دست پر به ماه مبارک رمضان وارد شده که سریال رمضانی شبکه اول سیما به کارگردانی کارگردان استان فارسی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

فیلمبرداری این سریال از ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شد و پس از آن در لوکیشن‌های دیگری همچون محله باغ آذری تهران؛ خانه‌هایی در مرادآباد، شهرک سینمایی غزالی، جاده قم، پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد، بیمارستان و کلانتری ادامه پیدا کرد. 

اما چهارشنبه هفته گذشته خبری منتشر شد که بر مبنای آن به خاطر حواشی مربوط به گوهر خیراندیش که یکی از بازیگران این سریال است احتمال پخش نشدن آن از تلویزیون وجود دارد. 

گوهر خیراندیش، سال گذشته و پس از اتمام فیلمبردای سکانس‌هایش در این سریال، برای حضور در جشن عروسی دخترش که ساکن ایالات متحده آمریکا است به آن کشور رفت. پس از مدتی بخش‌هایی از فیلم این جشن در فضای مجازی منتشر شد. جایی که این بازیگر در شرایطی که مشخص بود از مراسم به صورت آزادانه فیلمبرداری می‌شود، رفتارهای خارج از شئونی را از خود بروز داد.

در همین حال برخی رسانه‌های غیررسمی و کانال‌های تلگرامی این حاشیه‌سازی را در راستای دیده‌شدن بیشتر سریال و افزایش بینندگان آن دانسته و تلویحاً به نوعی منبع انتشار این گونه اخبار را به دست‌اندرکاران سریال منتسب کردند. 

 شاید به همین خاطر بود که جلیل سامان ساعاتی پیش از اولین قسمت سریال زیرخاکی، در یادداشت کوتاهی که در صفحه اینستاگرام رسمی سریال منتشر شد، این گونه حواشی را برای سریال و مخاطبان آن مضر دانست.

کارگردان «زیرخاکی» در این پست چنین نوشته است:«سریال زیرخاکی یک سریال معمولی است که سعی کرده‌ام داستانی با موقعیت‌های نسبتا کمیک را در بستر تاریخی روایت کنم. نه با یک کار انقلابی یا سیاسی شاخص مواجهید، نه یک کمدی پرخنده. این همه حاشیه و سروصدا نمی‌دانم برای چیست! فقط می‌دانم این حواشی باعث خواهد شد از هر طرف مورد بی‌مهری قرار بگیریم! از دوست و دشمن! «زیرخاکی» یک سریال معمولی بی‌ادعاست همین...»

سریال «زیرخاکی»، با زبان شیرین طنز، یکی از آثار قابل توجه در حوزه تاریخ معاصر و انقلاب خواهد بود. این مجموعه به نقد دوره پهلوی و ساواک با لحنی مفرح می‌پردازد و حتما توان جذب مخاطب را دارد و می‌تواند در ایام کرونایی شب‌های ماه مبارک رمضان لحظات مفرح و شادی را برای مردم فراهم کند.

نقش اول مرد سریال زیرخاکی به عهده پژمان جمشیدی و نقش اول زن را ژاله صامتی عهده‌دار است و هادی حجازی‌فر، نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده  و.‌‌‌.. نیز در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

«زیرخاکی» از آثاری است که سعی دارد بخشی از فرآیندهای اجتماعی کشور را با نگاهی متفاوت روایت کند. داستان سریال درباره مردی است که به دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهایی می شوند.

جلیل سامان کارگردان این سریال که متولد استهبان است در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: من خیلی دوست داشتم برای 40 سالگی انقلاب کاری انجام دهم و کاری را به پخش برسانم. سعی داشتم در فضایی با نشاط و با یک نگاه متفاوت به ماجرای انقلاب و تاریخ انقلاب نگاه کنم.
وی گفت: من دو سال برای این کار زحمت کشیدم و همین حالا حدود 40 روز است که به خاطر فشار شدید کار، در بستر بیماری در حال پیگیری و انجام امور پس تولید کار هستم.
کارگردان سریال زیرخاکی همچنین به حواشی پیش آمده در خصوص این سریال واکنش نشان داد و گفت: اگر بازیگری در جایی حاشیه ای به وجود آورده، هیچ ارتباطی به ما و کار ما ندارد. ما در کار حرفه ای مان به عنوان کارگردان و یا بازیگر وظیفه داریم که کارمان را درست انجام دهیم ولی من فکر می کنم هر کس مسئول صیانت از اثر هنری خودش هم هست و باید یک تعهد اخلاقی به کارش داشته باشد. اگر مثلا یک بازیگر در کاری نقش مذهبی بازی می کند، دیگر نباید این بازیگر در موقعیتی خودش را نشان دهد که به آن کار لطمه بخورد.

جلیل سامان افزود: واقعیت این است که من خیلی دلخور هستم. اگر به واسطه حاشیه خانم خیراندیش قرار باشد کار به حاشیه برود و ممیزی بیشتری اعمال گردد، من ایشان را مقصر می دانم. امیدوارم ایشان یک جوری خودش را تبرئه کند و از آن ماجرا فاصله بگیرد. فکر می کنم ایشان از نظر حرفه ای بد کردند و ما را در شرایطی قرار دادند که صحبت این شود که آیا سریال ما پخش می شود یا نمی شود.

همچنین رضا نصیری نیا تهیه کننده سریال گفت: سریال «زیرخاکی» یک کار انقلابی است و ما سعی کردیم با نگاه جدیدی به مسائل انقلاب بپردازیم. مطمئنم وقتی سریال پخش شود، جذابیت کار حواشی را که متاسفانه به وجود آمده از بین خواهد برد.

یکی از ویژگی‌های خاص این سریال، استفاده از لوکیشن‌ها و سکانس‌های متعدد است. این نوع لوکیشن‌ها و  صحنه‌های لانگ‌شات پرتعداد و البته سابقه سریال‌سازی جلیل سامان احتمالاً نویدبخش یک سریال دیدنی خواهد بود.

 
نظرات بینندگان