کد خبر: ۱۳۸۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

چرایی موفقیت استان فارس در مهار و پیشگیری ویروس کرونا

استاندار فارس با بیان اینکه از ۵ بهمن ماه، روند بیماری کرونا در چین را رصد می‌کردیم و تصمیماتی برای پیشگیری از این بیماری در استان گرفتیم، گفت: خوشبختانه از نظر تعداد ابتلا و جان‌باختگان بیماری کرونا وضعیت مناسبی نسبت به جمعیت‌مان داریم.
 عنایت‌الله رحیمی، درباره علت موفقیت استان فارس در مهار و کنترل مطلوب بیماری کرونا گفت: اگر هم اکنون شاهد وضعیت مناسبی از نظر ابتلا و میزان فوت ناشی از بیماری کرونا در استان فارس هستیم، در وهله نخست به‌خاطر لطف خدا و بعد هم به‌خاطر همکاری مردم  است.
 
استاندار فارس تاکید کرد: از ۵ بهمن ماه و قبل از اینکه بحران کرونا در کشور جدی شود، روند این بیماری در چین را رصد می‌کردیم و تصمیماتی برای اجرا در استان گرفتیم از جمله اینکه دانشگاه علوم پزشکی ما آمادگی‌های لازم را پیدا کرد و یک بیمارستان مرکزی برای این کنترل این بیماری انتخاب و در کنار آن نیز دو بیمارستان پشتیبان و نقاهتگاه را پیش بینی کردیم که توسط ارتش راه اندازی شد.

رحیمی با بیان اینکه ۳۶ مرکز تست کرونا در ۳۶ شهرستان راه اندازی کردیم تا افراد مشکوک به کرونا در این مراکز تست شوند، اظهار داشت:  در حال حاضر  روزانه هزار و ۷۵۰ تست کرونا در سطح استان از افراد گرفته می‌شود تا شناسایی ناقلان به این بیماری با سرعت بیشتری انجام گیرد. 
 
وی بیان داشت: خوشبختانه اخیرا با انجام نزدیک به دو هزار تست در روز، شاید ۱۰۰ نفر مبتلا به کرونا داریم که درصد قابل قبولی است. از ابتدای کار بنا را بر این گذاشتیم  که تست گیری را افزایش دهیم و هدفمند سراغ کسانی برویم که مشکوک و بیمار هستند و نهایتا منجر به درمان و قرنطینه آن‌ها شویم تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

 
 استاندار فارس در پایان گفت: خوشبختانه هم اکنون از نظر تعداد ابتلا و جانباختگان بیماری کرونا وضعیت مناسبی نسبت به جمعیت‎مان داریم که امیدواریم با اقدامات در دستور کار بتوانیم روند ابتلا به این بیماری در استان را به نقطه صفر برسانیم. / میزان
 
انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
خوب بود ولی شهر بناریه نداره