کد خبر: ۱۳۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرمانده سپاه عشایر فارس:

آغاز مرحله دوم کمک های مومنانه در سپاه عشایر فارس/ توزیع یک هزار بسته معیشتی به عشایر کوچ رو

سرهنگ افسری گفت: با شیوع کرونا، فرزندان عشایر این مرز و بوم در سپاه عشایر فارس، همگام با دیگر آحاد ملت، با کارزار مبارزه با کرونا آمدند.

سرهنگ افسری فرمانده سپاه عشایر فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه 147هزار نفر عشایر کوچ رو در استان فارس داریم و عشایر ساکن، تابعی از کل کشور هستند، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا، فرزندان و سربازان عشایر در سپاه عشایر فارس، به دو صورت وارد کاروزار مبارزه با گسترش ویروس کرونا شد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عشایری که جامعه هدف ما هستند صورت اول ورود بسیج عشایر در مبارزه با کروناست گفت: در این راستا، هم با اطلاع رسانی چهره به چهره و هم تهیه بروشور، کلیه عشایر را در استان در خصوص آسیب های این ویروس آگاه کردیم.

سرهنگ افسری، با اشاره به راه دوم رورد بسیج عشایر در مبارزه با کرونا افزود: گروه های جهادی با به کارگیری بیش از یک هزار نفر از بسیجیان عشایر، بالغ بر 170مرکز تجمعی عشایر، اعم از نقاط قشلاقی، مراکز اجتماعی عشایر و کلونی های تجمع دام را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

فرمانده سپاه عشایر فارس ادامه داد: از اسفندماه 98، با توجه به آسیب هایی که به واسطه شیوع کرونا شروع پیش آمده بود، اقداماتی در خصوص جمع آوری کمک های مومنانه خیرین انجام شد که تا کنون قریب به یک هزار بسته کمک معیشتی غذایی به ارزش 200 هزار تومان تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امروز مرحله دوم کمک های مومنانه را با هماهنگی سپاه فجر فارس و به صورت متمرکز آغاز می کنیم تصریح کرد: بسته های معیشتی در این مرحله را از سپاه فجر دریافت کرده و آماده توزیع میان عشایر کوچ رو هستیم.

به گفته سرهنگ افسری، در این رزمایش، قریب به یک هزار بسته میان عشایر کوچ رو توزیع خواهد شد و این کمک ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله دوم کمک های مومنانه در سپاه عشایر فارس/ توزیع یک هزار بسته معیشتی به عشایر کوچ رو

فرمانده سپاه عشایر فارس با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین درجمع آوری کمک های مومنانه، به فعالیت های دیگر عشایر در مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: بسیجیان عشایر و گروه های جهادی این مجموعه، چهار کارگاه تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف راه اندازی کردند که تمام محصولات این کارگاه ها، به صورت رایگان میان عشایر توزیع شده است.

وی با تصریح بر اینکه تا کنون قریب به 50 هزار قطعه ماسک و دستکش تولید و توزیع شده است، از ادامه فعالیت این کارگاه ها خبر داد.

سرهنگ افسری یادآور شد: بعضی از تشکل های عشایری، از جمله موکب های عشایری و به صورت مشخص در مهدیه صدرا که مرکز فرهنگی مذهبی عشایر جنوب کشور است، کارگاه بزرگ تولید ماسک راه اندازی شده که روزانه بین سه تا چهار هزار ماسک تولید، و بخشی از تولیدات آن کارگاه هم به واسطه بسیجیان عشایر، میان عشایر کوچ رو توزیع می شود.

فرمانده سپاه عشایر فارس در ادامه در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر آمار تعداد عشایر مبتلا شده به کرونا، با تأکید بر اینکه تا این لحظه، خوشبختانه گزارشی از ابتلای عشایر کوچ رو به دست ما نرسیده است، دلیل این امر را قوی تر بودن جسمی عشایر نسبت به دیگر مردم، و توجیهات مناسب عشایر د رخصوص فاصله گذاری اجتماعی دانست.

وی ادامه داد: از دلایل دیگر این امر، این است که عشایر در فصل کوچ، ارتباطات کمتری دارند و در مراکز اجتماعی کمتر ظاهر می شوند و خوشبختانه این ویروس به آنها، آسیبی نرسانده است.

سرهنگ افسری افزود: یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا در سطح عشایر، این بود که زمان کوچ را به تأخیر بیندازیم و عشایر را نسبت به این مسئله مطلع کردیم، چراکه این مسئله، یکی از راه های مقابله ای بود.

وی ضمن اعلام اینکه کوچ عشایر همچنان هم ادامه دارد، از عملیات توجیهی و توزیع بسته های حمایتی میان عشایر توسط نیروهای سپاه و بسیج عشایر فارس خبر داد.

فرمانده سپاه عشایر فارس همچنین گفت: طبق برناریزی انجام شده برای کوچ، 110 نفر به صورت تخصصی در زمینه بهداشت محیط و بیماری های همه گیر در قالب گروه های جهادی به کارگیری شدند و در قشلاق به صورت متمرکز و به صورت سیار، با سرکشی از عشایر، عملیات توجیهی را انجام دادند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان