کد خبر: ۱۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
در سال 1399؛

۶۹ پروژه با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار فارس با بیان اینکه تعداد ۶۹ پروژه مهم در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان تدوین شده است، گفت: این پروژه ها ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد و امسال افتتاح می‌شوند.
 عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر کشور به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد به تشریح روند اجرای سند پیشران توسعه استان پرداخت. 

او با بیان اینکه در ابتدای سال تعداد ۶۹ پروژه مهم در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان به عنوان پروژه های جهش تولید تدوین و تهیه شده است، گفت: این پروژه ها که ۱۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۲۷ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهند کرد در سال جاری به بهره برداری می‌رسند.

رحیمی با بیان اینکه از ۲۲۰ ردیف سند پیشران توسعه استان ۲۳ مورد راهبردها و سیاست‌های عمومی است که در بند الف سند گنجانده و ۱۹۷ پروژه عمرانی و طرح‌های اقتصادی است که در هر دو بخش الف و ب سند تعیین شده است، افزود: این پروژه ها در حوزه عمرانی با ۴۶ درصد، صنعت با ۲۹ درصد کشاورزی با ۱۷ درصد، حوزه گردشگری با ۸ درصد به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

استاندار فارس اظهار کرد: از ۱۹۷ ردیف سند که شامل پروژه‌های عمرانی و اقتصادی است، ۳۲ پروژه به اتمام رسیده ، ۲۰ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۸۰ درصد و ۲۵ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و تعداد ۱۲۰ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد است.

او ادامه داد: عمده پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی پایین هستند مربوط به حوزه عمرانی بوده که اتمام آنها منوط به تامین اعتبار از محل بودجه های عمرانی است که به رغم پیگیری های انجام شده به دلیل شرایط کشور به کندی صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی استان فارس که در ردیف سوم سند پیشران توسعه استان مطرح شده است، بیان کرد: از این تعداد ۱۰ پروژه در حوزه صنعت و معدن( ۴۴ درصد) ، ۸ پروژه در حوزه عمرانی و زیرساختی( ۳۵ درصد)، ۴ پروژه در حوزه گردشگری که درصد از ۱ پروژه در حوزه کشاورزی (۴ درصد) قرار دارد.

رحیمی بیان کرد: از تعداد کل ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی مندرج در سند تعداد ۱۲ پروژه به میزان ۵۲ درصد به بهره‌برداری رسیده و با مابقی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: هفته گذشته چهار پروژه سند پیشران شامل کارخانه تولید آلومنیوم جنوب، بیمارستان، مجمعه ورزشی و سالن ترمینال فرودگاه در شهرستان لامرد توسط رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسیده است.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه در سال ۹۸ توجه مجموعه مدیریتی استان به شعار رونق تولید بسترهای مناسبی برای تحقق جهش تولید در سال ۹۹ ایجاد کرده است، یادآور شد: به رغم آثار منفی شروع شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد با توجه به برنامه‌های تدوین شده و ظرفیت های موجود در استان امیدواریم گام های موثری با هدف تحقق جهش تولید در استان برداشته شود.

توجه ویژه به فعالیت‌های دانش بنیان، تلاش در جهت تجاری سازی محصولات آنها، گسترش فعالیت های مبتنی بر فناوری اطلاعات، پیگیری ایجاد خوشه‌های صنعتی و تکمیل زنجیره‌های تولید، هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت‌های تولیدی، مدیریت منابع آبی استان و افزایش بهره‌وری، توسعه گلخانه و توسعه سردخانه ها و مراکز نگهداری محصولات کشاورزی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی صنعتی و خدمات فنی مهندسی، استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی موجود و بسیاری از فعالیت‌های دیگر از جمله اقداماتی است که به اعتقاد رحیمی در فارس انجام شده و زمینه ساز جهش تولید خواهد بود.

او بیان کرد: علاوه بر پروژه های ذکر شده طرح‌های زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی وجود دارد که با مدیریت منابع بانکی و تامین مالی آنها پیگیری های لازم برای بهره‌برداری از آنها در سال جاری به عمل خواهد آمد./  باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان