کد خبر: ۱۳۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

بزرگترین موکب اربعینی فارس به یاری آسیب‌دیدگان از کرونا آمد

خادمان موکب احمدبن موسی (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین موکب اربعینی استان فارس نیز در ایام شیوع ویروس کرونا به کمک نیازمندان و آسیب‌دیدگان این شرایط آمدند.
مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و ایجاد مشکلات عدیده برای مردم عزیز کشورمان و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش «کمک مؤمنانه»، خادمان موکب احمدبن موسی (ع) وظیفه خود دانستند تا به یاری مردم در این شرایط بشتابند.

مسعود راستی با یادآوری اینکه افراد بسیاری در این شرایط دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده‌اند که باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: خادمان موکب احمدبن موسی (ع) تلاش می‌کنند تا به سهم و وسع خویش و با کمک خیران و نیک‌اندیشان به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا کمک کنند.

او بیان کرد: در این راستا هفته گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته‌های موکب احمدبن موسی (ع) برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط گروه جهادی موکب برگزار شد و بنا شد تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) این نکته را یادآور شد که هر آنچه موکب طی این سال‌ها از محل نذورات مردمی جمع کرده و به‌عنوان اموال نیز در اختیار دارد، همگی با نیت اربعین بوده است و به لحاظ شرعی ما اجازه دخل و تصرف به این اموال با نیتی غیر از اربعین نداریم.

راستی با تأکید بر اینکه حساسیت زیادی بر اجرای دقیق نیات مردم در نذورات اهدایی آن‌ها به موکب احمدبن موسی (ع) داریم، گفت: به‌همین دلیل در شرایط شیوع کرونا برای کمک به نیازمندان، نیاز به جمع‌آوری کمک‌های مردمی داریم و در این راستا شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۴۲۲۰۲ بانک انصار به نام پشتیبانی موکب حضرت احمدبن موسی (ع) برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه از هر طریقی که بتوانیم به یاری آسیب‌دیدگان کرونا و نیازمندان می‌شتابیم، گفت: از آنجا که کشورمان در طول سال با بحران‌های مختلفی نظیر سیل، زلزله و ... درگیر است، لذا نیاز داریم تا یک دفتر و مکان ثابت برای موکب احمدبن موسی (ع) در شیراز داشته باشیم که مردم بتوانند با مراجعه به این دفتر نذورات خود را در هر بخش و با هر نیتی که دارند، اهداء کنند و مطمئن باشند که خادمان امام حسین (ع) امانت‌دار نیات آن‌ها هستند./ باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان