کد خبر: ۱۳۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

ویژه برنامه‌های مجازی استان فارس در ماه مبارک رمضان+اوقات شرعی

امسال برنامه‌های قرآنی ویژه ماه رمضان در استان فارس به صورت مجازی و از طریق پخش زنده تلویزیونی برگزار می‌شود.
  ماه رمضان، ماه بندگی و عبادت خدا در حالی امسال آغاز شده که تحت تاثیر بیماری کرونا برنامه‌های همیشگی آن از جمله برگزاری محافل قرآنی و مذهبی به روال سابق برگزار نمی‌شود. 

البته این مسئله سبب نشده که برنامه‌های مذهبی و قرآنی تعطیل شود بلکه تنها شکل و شیوه برگزاری تغییر کرده است. امسال برنامه‌های قرآنی به صورت مجازی برگزار می‌شود که گام نخست در این زمینه را رهبر معظم انقلاب برداشته‌اند. 

محفل انس با قرآن کریم از طریق ارتباط زنده تصویری و با حضور رهبر انقلاب طبق رسم هرساله در روز اول ماه رمضان برگزار می‌شود. در این خبر آمده است که « مراسم امسال به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی‌بر عدم برگزاری تجمعات، از طریق ارتباط تصویری زنده تلویزیونی با چندتن از قاریان ممتاز کشور در نخستین روز ماه رمضان از ساعت 18 برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و حساب‌های رسمی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود».

‌برنامه‌های ماه رمضان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) بدون حضور زائران

تسنیم نوشت:در استان فارس نیز برنامه برگزاری مراسمات مذهبی و قرآنی ویژه ماه رمضان به صورت مجازی یا از طریق شبکه‌های تلویزیونی بدون حضور مردم برگزار می‌شود. در راس همه آنها برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ(ع) است. 

به گفته حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغاتی حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای ماه مبارک رمضان امسال ویژه برنامه‌های مختلفی در سومین حرم اهل بیت(ع) تدارک دیده شده است که به سبب تعطیلی موقت این بارگاه منور به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، این برنامه‌ها بدون حضور زائران برگزار می‌شود.

بر این اساس مطابق روال هر سال مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم به‌ صورت روزانه در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر هر روز از ساعت 11:45 آغاز و تا قبل از اذان ظهر با تلاوت قاریان و حافظان برجسته استان فارس ادامه می‌یابد و به صورت زنده از شبکه‌های فارس و 4 سیما پخش می‌شود.

همچنین ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک در حرم مطهر، همه روزه قبل از اذان صبح و قرائت دعاهای کمیل و ندبه نیز شب و بامداد جمعه‌های رمضان از شبکه فارس پخش می‌شود.

«هر_خانه_ایرانی_یک_جلسه_قرآنی» ویژه ماه مبارک رمضان

 راه‌اندازی پویش «هر_خانه_ایرانی_یک_جلسه_قرآنی» ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی نیز از برنامه‌هایی است که توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس تدارک دیده شده است. 

به گفته سید حمید موسوی، سرپرست اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان فارس عنوان پویش مذکور «ستاره باران» انتخاب شده و صفحه مستقلی به نشانی @setarebaran_ir در نرم‌افزار اینستاگرام راه‌اندازی شده است که در آن 30 درصد محتواهای تولید شده توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم و 70 درصد محتواهای ارسالی از دنبال‌کنندگان با موضوع جلسه خانوادگی تلاوت قرآن در خانه نمایش داده می‌شود.

برنامه‌های مجازی ماه رمضان 

علاوه بر آن مرکز مجازی سپاه فجر استان فارس نیز ویژه برنامه‌هایی برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است که از جمله آنها می‌توان به رونمایی از اپلیکیشن ماه، مسابقات هر روزه قرآن و محفل آشنایی با هیئات مذهبی اشاره کرد. 

علاقه‌مندان می‌توانند به صفحه رسمی مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس به آدرس www.farsmajazist.ir یا صفحه این مرکز در شبکه‌های اجتماعی به آدرس @farsmajazist_ir مراجعه کنند. 
ویژه برنامه‌های مجازی استان فارس در ماه مبارک رمضان+اوقات شرعی

انتهای پیام


نظرات بینندگان