کد خبر: ۱۳۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیر روابط عمومی شرکت گاز فارس:

قرائت کنتور توسط مشترکین، اقدام شرکت گاز، در راستای مبارزه با کروناست

قهرمانی گفت: طرح قرائت کنتور توسط سرپرست خانوار، در راستای مبارزه با شیوع کرونا از فروردین ماه اجرایی شده است.

محمود قهرمانی، مدیر روابط عمومی شرکت گاز فارس در گفتگو با شیرازه، از آنجا که کنتورخوانان شرکت گاز روزانه بالغ بر 100 مجموعه مسکونی و منزل را پوشش می دهند و این عامل باعث انتشار ویروس کرونا می شد، شرکت گاز، در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری، کنتورخوانی را متوقف و از مردم برای قرائت کنتور کمک گرفت.

وی افزود: از آنجا که با مصرف، رقم کنتور افزایش پیدا کرده و در مدت زمان چندماهه، انباشته شده و رقم بالایی می شود، لذا برای سهولت پرداخت مردم، این طرح اجرا شد که با استقبال خوبی هم مواجه گردید.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز فارس با بیان اینکه این طرح البته به صورت تمایلی از سوی صاحبان کنتور اجرا می شود اظهار داشت: اگر کسی تمایل به قرائت و ارسال رقم کنتور به سامانه مدنظر را نداشت، در پایان کرونا، رقم کلی کنتور برای پرداخت گازبها اعمال می شود.

به گفته قهرمانی، در هر دوره کنتورخوانی، برای مشترکانی که شماره آنان به عنوان صاحب کنتور ثبت شده، پیامک ارسال شده و از آنان می خواهیم که در مهلت چندروزه که در پیامک ذکر شده، در صورت تمایل، رقم کنتور را ارسال کنند و پس از آن، قبض گاز به صورت پیامکی ارسال خواهد شد.

وی گفت: در کنار این تسهیلات، از آنجا که اردیبهشت ماه در دوره های کنتورخوانی و محاسبه گازبها، فصل گرم محسوب شده و قیمت گازبها مقداری بیشتر از فصل سرما محاسبه می شود، اما با توجه به شرایط موجود، شرکت گاز، اردیبهشت را هم فصل سرد محاسبه می کند که این کار، در راستای کمک به اقشار مختلف مردم است.

قهرمانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر چگونگی صحت سنجی قرائت کنتور گفت: زمانی که مثلا رقم کنتور 100 باشد و من 50 اعلام کنم، مابه التفاوت بعد از پایان کرونا و با حضور کنتورخوان شرکت، در قبوض بعدی لحاظ خواهد شد؛ ضمن اینکه گاز مصرفی در هر ماه، با همان ماه در سال قبل هم مقایسه می شود و اگر اختلاف فاحش باشد، قطعا بررسی خواهد شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان