کد خبر: ۱۳۸۵۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز:

آغاز دومین مرحله کمک های مومنانه ناحیه بقیه الله با بیش از 8هزار بسته معیشتی/ مساجد با شناسایی نیازمندان محل، آماده دریافت کمک های مردمی هستند

سرهنگ علیپور: در مرحله اول کمک های مومنانه، بیش از 19هزار بسته های معیشتی توسط مساجد و پایگاه های مقاومت تهیه و توزیع شد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در حاشیه آغاز دومین مرحله کمک های مومنانه این ناحیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله اول کمک های مومنانه سپاه ناحیه بقیه الله شیراز، از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، از اسفندماه تا نیمه شعبان، شروع، و بیش از 19هزار بسته های معیشتی توسط مساجد و پایگاه های مقاومت تهیه و توزیع شد، از آغاز دومین مرحله این رزمایش از امروز تا میلاد امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

وی یادآور شد: خداوند متعال در آیات پایانی سوره مبارکه بقره، مومنان را تشویق و ترغیب به انفال اموال در راه خدا کرده است و این اطمینان را هم به مردم یم دهد که اگر کسی در راه خدا انفاق کرد، از فقر و تنگ دستی نهراسند چراکه خداوند چندبرابر ان را می رساند.

سرهنگ علیپور گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در 21فروردین ماه که توصیه به رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان داشتند، این حرکت سرعت بیشتری گرفت و با محوریت مساجد نیازمندان و خیرین محلات شناسایی شده و نسبت به تهیه اقلام ضروری مردم اقدام شد.

آغاز دومین مرحله کمک های مومنانه ناحیه بقیه الله با بیش از 8هزار بسته معیشتی/ مساجد با شناسایی نیازمندان محل، آماده دریافت کمک های مردمی هستند

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز با بیان اینکه اگرچه مساجد و بقاع متبرکه به دلیل شیوع کرونا برنامه های فرهنگی و مذهبی را تعطیل کرده اند، اما خدمات خود را تعطیل نکرده و در موضوعات مختلف به مردم خدمات رسانی می کنند تصریح کرد: بخشی از این خدمات، شناسایی نیازمندان و خیرین محلات توسط معتمدین در هر محله، و تهیه و توزیع بسته های معیشتی است.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز، سوم ماه مبارک رمضان، بیش از هشت هزار بسته معیشتی با همت پایگاه های مقاومت محلات تهیه و با حفظ کرامت و عزت و احترام خانواده های شناسایی شده، در اختیارشان قرار خواهد گرفت؛ به ادامه این روند تا میلاد امام حسن مجتبی(ع) تأکید کرد.

سرهنگ علیپور تأکید کرد: این بسته ها تماما مردمی تهیه شده و هر محله ای با توجه به کمک خیرین و مبالغ جمع آوری شده، اقلام متفاوتی تهیه شده است که شامل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مثل روغن، حبوبات، قند و چای، گوشت و مرغ و برنج با ارزش هر بسته به طور میانگین 150 هزار تومان است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز همچنین اظهار داشت: پایگاه مقاومت اداره غله ناحیه بقیه الله شیراز هم در ابتکاری هوشمندانه، دوهزار بسته حواله نان را در اختیار این ناحیه قرار داده که در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

به گفته سرهنگ علیپور، مهمترین جایگاه در نظام دینی و انقلابی ما، مساجد هستند که محل رجوع، اعتماد و حل مشکلات مردم است و توصیه می کنیم در این ایام، مردم کمک های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار مساجد محل خود قرار دهند، چراکه آنها نیازمندان محل را شناسایی کرده و اقلام را به دست نیازمند واقعی آن قرار خواهند داد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی جوانمردی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
عرض سلام خدمت عزیزانی که کمک میکنن به مردم .
ببخشید من نمیدونستم که برای دریافت بسته های کمک معیشتی سپاه به کجا مراجعه کنم .
اگه ممکنه شما رو قسم میدم به روح امام خمینی (ره) که به خانواده من هم کمک بفرمایید بخدا شرایط کرونا دست منو امسال منو بسته