کد خبر: ۱۳۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

روالی که در بازار سرمایه اتفاق افتاده غیرمتعارف و نگران کننده است/ لزوم رصد و پالایش جدی بازار بورس توسط دولت

کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات اخیر بازار بورس، گفت: نظارت و پایش بازار سرمایه‌گذاری یک ضرورت است و انتظار می رود دولت و در رأس آن وزارت اقتصاد و دارایی بازار سرمایه را رصد و پایش کنند و اجازه ندهند بازار دستخوش تلاطمات پیش بینی نشده قرار بگیرد.
به گزارش شیرازه؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به نوسانات اخیر بازار بورس، گفت: بازار سرمایه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مکان خوبی برای جذب نقدینگی مردم است.

کریمی اظهار کرد: البته مشروط به اینکه ظرفیت های عرضه سهام به گونه ای باشد که رشد قیمت ها در یک چارچوب های منطقی صورت گیرد. روالی که از حدود ۶ ماه گذشته و به ویژه در سه ماه اخیر در بازار سرمایه اتفاق افتاده روال غیر متعارف و نگران کننده است.
روالی که در بازار سرمایه اتفاق افتاده غیرمتعارف و نگران کننده است/ لزوم رصد و پالایش جدی بازار بورس توسط دولت
وی با اشاره به اینکه در خصوص آینده این بازار و منابعی که مردم در بورس سرمایه گذاری می کنند نگرانی هایی وجود دارد ادامه داد: باید مراقبت کرد تا سرمایه میلیون ها نفر از اشخاص حقیقی که پس اندازهایی خود را در بازار آورده اند به یکباره بر اثر شوک بازار بورس دچار آسیب و افت قیمت نشوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم باید در ورود به بازار سرمایه کاملاً دقت داشته باشند، گفت: این بازار محلی برای افراد حرفه ای است و حتی‌الامکان مردم باید از خریدن سهام های شرکتی خودداری کنند و به سهام صندوق های سرمایه گذاری مراجعه کنند چراکه این بازار یک مجموعه ای از سهام شرکت های متنوع است.

وی نظارت و پایش بازار سرمایه گذاری را یک ضرورت دانست و افزود: انتظار می رود دولت و در رأس آن وزارت اقتصاد و دارایی بازار سرمایه را رصد و پایش کنند و اجازه ندهند بازار دستخوش تلاطمات پیش بینی نشده شود تا در آینده برای میلیون ها سهام دار خرد مشکل ایجاد نشود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به اینکه در بازار سرمایه گذاری ظرفیت های بسیار مناسبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر دولت در مسیر واگذاری شرکت های خود جدیت بیشتری داشته باشد می تواند در شرایط فعلی که تقاضا برای خرید سهام بالا است با وارد کردن سهام شرکت های دولتی، شرایط را بهتر مدیریت و کنترل کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان