کد خبر: ۱۳۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانوی حافظ کل قرآن در گفتگو با شیرازه:

حفظ قرآن، حافظه ام را تقویت کرده است/ همراهی بعضی آیات در زندگی روزمره را حس می کنم

اعظم محمدی گفت: برای حفظ قرآن، یک سال از مدرسه مرخصی تحصیلی گرفتم.

به گزارش شیرازه، ماه مبارک رمضان؛ ماهی که ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم است، ماهی که درهاى آسمان در شب اولش باز می‌شود و تا شب آخر آن بسته نخواهد شد، ماهی که اگر بنده می‌دانست [چه چیزی در این ماه وجود دارد]  آرزو می‌کرد تمام سال، ماه رمضان باشد. 
ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگى هاى منحصرى که دارد در میان ماه هاى سال قمرى برترین ماه است. به همین مناسبت در پایگاه خبری تحلیلی شیرازه بنا داریم هر روز با یکی از حافظان کلام وحی گفتگویی داشته باشیم، مصاحبه های مفصلی که در آن از هر دری صحبت به میان آمده است، از آرزوهای قرآنی حفاظ کل قرآن تا ... 

خانم اعظم محمدی متولد ۱۳۶۶ استهبان و حافظ کل قرآن و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد قرآن و حدیث از دانشگاه پیام نور یزد است.

وی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه از ۹ سالگی کلاس های روخوانی و حفظ را شروع کردم گفت:پنج جزء اول قرآن را در طول حدود چهار سال حفظ کرده و با آشنایی با موسسه بیت الاحران در سن 15سالگی و ورود به کلاس های این موسسه، در حدود هشت ماه حافط کل قرآن شدم.

محمدی با تصریح بر اینکه برای حفظ قرآن در موسسه بیت الاحران نیاز بود یک سال از مدرسه مرخصی تحصیلی گرفته و به حفظ قرآن بپردازم، به حمایت خانواده اش در این راه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه همیشه در مدرسه رتبه اول بودم و درس هایم خیلی خوب بود، اما خانواده ام مرا در مرخصی تحصیلی یک ساله و حفظ قرآن، خیلی حمایت کردند.

حفظ قرآن، حافظه ام را تقویت کرده است/ همراهی بعضی آیات در زندگی روزمره را حس می کنم

این حافظ قرآن، بیان داشت: از کودکی، وقتی می دیدم پدر و مادرم بعد از هر نماز چند صفحه قرآن می خوانند، دوست داشتم که من هم بتوانم قرآن بخوانم و خواندن قرآن، یکی از آرزوهایم بود، اما با شروع کلاسیک من در موسسه بیت الاحزان، خانواده، بخصوص مادرم حتی کارهای شخصی مرا انجام می داد و می گفت من که سعادت حفظ قرآن را ندارم، شاید اینگونه در ثواب کار تو شریک باشم.

این بانوی حافظ، با بیان اینکه قبل از حفظ قرآن، قرآن را در حد دوست داشتن می دیدم؛ اما با شروع روند حفظ، هرچه جلوتر می رفتم، شیرینی این دوست داشتن را در زندگی و ذره ذره وجودم درک می کردم؛ حفظ قرآن را آنقدر شیرین می داند که هیچ سختی باعث نشده در طول زمان حفظ، حتی یک بار هم بخواهم این مسیر را قطع کنم.

وی که هم اکنون مادر یک پسر پنج ساله و یک دختر 9ساله است، کودکانش را هم در راه حفظ قرآن راهنمایی و تشویق می کند و به گفته خودش، دخترش دو جزء 29 و 30 را حفظ کرده است.

حفظ قرآن، حافظه ام را تقویت کرده است/ همراهی بعضی آیات در زندگی روزمره را حس می کنم

محمدی با بیان اینکه از سم یازده سالگی در مسابقات مختلف قرآن شرکت کرده ام، به بیان رتبه های کسب کرده در مسابقات ملی و بین المللی پرداخت و گفت: سالانه در مسابقات زیادی شرکت می کردم، اما رتبه هایی که حضور ذهن دارم، کسب مقام دوم در سال 89 در مسابقات سراسری اوقاف، رتبه اول در مسابقات بین المللی اردن در سال 86 و رتبه اول مسابقات قرآن بین المللی لیبی در سال 87، رتبه اول مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال 91، رتبه اول مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در سال 93، رتبه اول مسابقات دانشجویی کشور در سال 91، رتبه اول مسابقات بسیج در سال 86، مسابقات تلاوت قرآن سازمان تبلیغات در سال 93، و رتبه عالی مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال 95 است.

حفظ قرآن، حافظه ام را تقویت کرده است/ همراهی بعضی آیات در زندگی روزمره را حس می کنم

این بانوی حافظ قرآن تصریح کرد: بعد از حفظ قرآن، احساس می کنم حافظه ام قوی تر شده است و مسائل مختلف را خیلی راحت و بهتر درک می کنم و در ادامه تحصیل هم با زحمت کمتری نسبت به دیگران، موفقیت بیشتری را کسب می کردم که همه اینها را از برکت قران می دانم.

وی، هر آیه از قران را دارای یک پیام خاص برای زندگی بشر می داند و می گوید: با وجود این، با بعضی آیات بیشتر مأنوسم، مثلا با آیات "ان الله مع الصابرین" یا "ان وعدالله حق" و یا "الا بذکر الله تطمئن القلوب". من روزانه با یادآوری این آیات، با سختی های زندگی مواجه شده و انگار این آیات روزانه با من همراهی می کنند.

این بانوی حافظ قران، تأکید کرد: حافظ قرآن شدن، خوب است، اما من همیشه به شاگردانم می گویم وقتی حفظ قرآن خوب است که عمل به آن هم همراه حفظ باشد و از معارف قرآن هم آگاهی داشته باشید.

وی با بیان اینکه حفظ سریع قرآن، مزایا و معایبی دارد و برای کسانی که عجله دارند و می خواهند در فرصت کمی، حافظ کل شوند، مفید است، به جوانان و نوجوانانی که قصد دارند قرآن را حفظ کنند، حفظ نیمه تخصصی را که حدود سه سال طول می کشد پیشنهاد می کند و می گوید: این روش، برای جوانان، محصلان و شاغلان، فرصت خوبی را جهت حفظ کل قران فراهم می کند.

حفظ قرآن، حافظه ام را تقویت کرده است/ همراهی بعضی آیات در زندگی روزمره را حس می کنم

به گفته وی، استان فارس از نظر حفظ قران، نسبت به دیگر استان ها پیشتاز است و وجود بعضی موسسات از جمله بیت الاحزان با بیش از 200 شعبه در استان، در این زمینه، بسیار کارآ بوده اند و زیرساخت های خوبی را در استان به وجود آورده اند، اما در زمینه صوت و لحن و تجوید، فارس جای کار زیادی دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان